Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80

Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80

Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80

Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80

Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80

Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80
رواية اغتصاب بالاتفاق للكاتبة سلمى المصري - الصفحة 4 - منتدي عالمك
للنساء فقط

المنتدى الأدبي

ابيات شعر قصيرة,شعر وشعراء,ابحارات ادبية وشعرية,شعر مصرى,أبيات شعر حكمة,تخصص ادبي,نقد ادبي,ابيات شعرية,نثر,شعر الحب,شعر فصيح,مقالات,خواطر,ابيات شعر مدح,وروايات منتهيه,قصص ادبيه,المنتدى الادبي .

نسخ رابط الموضوع
https://vb.3almc.com/showthread.php?t=17026
15217 35
09-07-2019
#19  

افتراضيرد: رواية اغتصاب بالاتفاق للكاتبة سلمى المصري

الفصل السابع عشر
______________________________________________
ياسمين :يعنى بص حتى لو جاهدوك على الشرك فربك قال انك تصاحبهم في الدنيا مقالش بقى سيبهم وارميهم مع ان الشرك من الكبائر وليعوذ بالله
فتخيل انها معملتش كدا وكمان راجعه ندمانه على اللي عملته معاك
وبعدين عارف لو انت اللي عملت معاها كدا كانت هتسامحك مجرد ماترجع مش هتعقد سنتين تتحايل عليك
سامح بقا ياحازم


حازم : هحاول ياياسمينه
ياسمين : في حاجه تاني مزعلاك
حازم: ماما سلوى زعلانه مني جدا ورافضه حتى الكلام معايا
ياسمين : انت عارف ان ماما سلوى بتصفي مع الوقت
حازم : اتمنى كدا
ثم نظر لها بحب
حازم : وحشتيني اوي ع فكره
ياسمين : وانت كمان وحشتني ع فكره
حازم : طيب ماتيجي اقولك على حاجه في اوضتنا
ياسمين : احم احم
حازم : يالهوي عليه ياناس وهو بيتكسف
وتسكت شهرزاد عن الكلام ونتركهم إلى عالمهم
وبعد مرور يومين
وفي قصر الشريف كان الجميع يجلس في الريسيبشن عدا حسام
سلوى : انا كلمت ماما في موضوع اننا هنروح العزبه يومين
احمد : وبعدين
سلوى : مش موافقه بتقول حاسه انها تعبانه ومش هتقدر على السفر
احمد : انا حسيت كدا بردو ... طيب مين هيقعد معاها
نوجا : انا هبقي معاها يابابا متخافش
احمد : يابنتي انا كنت عايزك تسافري معانا وتشوفي العزبه هواها يرد الروح
نوجا : مره تانيه بإذن الله
احمد : ربنا يبارك فيكي يابنتي
مرام : بابا هو عز هيروح معانا
احمد بخبث : اه يااختي
ضحك الجميع عليها
لكن كانت ضحكته هو مختلفه تماما كانت ضحكه خبيثة ومريبه
احمد : جاسم عملت ايه مع شركة الهواري
جاسم : هيجي بكرا مكتب حضرتك
احمد : لازم تبقى موجود حاسس ان هيشوف العين الحمرا بتاعتك
جاسم بضحكه شريره : واضح
خافت نوجا كثيراً لاحظت خوفها سلوى
سلوى : في ايه ياولد بتضحك ولا كأنك مصاص دماء
جاسم : مصاص دماء في اللي يجي علينا ياامى مش اي حد كدا وخلاص
احمد : حسام فين...... انا اديلي يومين مش بشوفه
مرام : هو فعلا مكتئب من يومين ومش بيكلم حد
احمد : ليه كدا اتكلمتي معاه ياسلوي
سلوى : طلعت قعدت معاه بس مش راضي يتكلم مع حد حتى مبيروحش الكليه
احمد : جاسم عارف حاجه ومش عايز تقولها
جاسم بتعلثم : ابدا ابدا يابابا
اوما أحمد راسه بتفهم
احمد : ربنا يهدي انا عارفكم ياولاد الشريف لما متبقوش عايزين تتكلموا
ثم صمت قليلا
احمد : حازم عامل ايه مع سهير بيكلمها ولالا
شعر الجميع بقلق
احمد : سكتوا ليه...... انا هكلمها بنفسي اعرف
مسك الهاتف واتصل على رقم سهير
احمد : ازيك ياسهير عامله ايه
سهير : بخير يااحمد كويسه
احمد : يارب ديما...... حازم عامل معاكي ايه
سهير : الحمدلله والله لسه مكلمني من شويه
احمد : بجد ياسهير
سهير : والله يااحمد لسه مكلمني وقال انه جاي عندي بكرا هو ومراته وجاسم
فرح أحمد كثيرا لتلك الأخبار
احمد : ربنا يهديه ليكي
سهير : ربنا يباركلك يااحمد مش عارفه ارد لك الجميل ربيت ابني وخليته ضابط قد الدنيا
حتى بعد اللي عملته معاكم لما جيت قولتك نفسي اشوفه مش حرمتني منه
احمد : بلاش نرجع للماضي وهو ابنك وبعدين انا معملتش حاجه ده ابني زيه زي جاسم وحسام
سهير : ربنا يكرمك يااحمد
وانتهت المكالمه على خير
سلوى : خير يااحمد


احمد : بتقولي كان لسه قافل معاها وأنه هيروح عندها بكرا
جاسم : طيب الحمدلله
شعرت نوجا بنعاس
نوجا : طيب انا هاقوم انام بقى
مرام : وانا كمان
احمد : طيب ياحبايبي
نوجا ومرام : تصبحوا على خير
وصعدت الفتيات
في غرفة حسام
حسام : ردي بقى حرام عليكي
رمي التليفون من يده وقع مهشم
وجلس على حافة سرير بغضب
حسام : ياريتني ماحبيتك ولا عرفتك
أعلنت الجوناء عن يوم جديد مفرح ومبهج على سهير
به الحزم في شركة الشريف
حزين على نوجا بسب معامله جاسم لها
وحزين أيضا على حسام
في غرفة مرام كانت تتكلم في الموبايل
عز : القمر صحي من النوم اخيرا
مرام : بس بقى ياعز
عز : وحشتيني ياقلب عز
مرام : وانت كمان وحشتني
عز : ايه رايك نخرج نتغدي سوا النهارده
مرام : موافقه بس استأذن بابا
عز : حاضر ياقلبي
في بيت سهير كانت تجهز أفخر واشهي أنواع الأكل
يوسف : ماما هو حازم هيجي النهارده بجد
سهير : ايوه ياقلب ماما â‌¤
يوسف : هيجيب معاه جاسم
سهير : اه ياحبيبي
يوسف : هييييييه






اظهار التوقيع
توقيع
Hekayat Banat




09-07-2019
#20  

افتراضيرد: رواية اغتصاب بالاتفاق للكاتبة سلمى المصري

الفصل الثامن عشر
______________________________________________
في مطعم فخم
جلس عز الدين و مرام
كانت جلسه حميمه حتى استأذن عز ودخل التواليت ليغسل يده ثم دخلت إسراء ومعاها اختها اميرة
نظرت مرام بوضوح لتجدها أميرة
مرام في نفسها : انا شوفت البنت اللي مع إسراء
فلاش بااااااااك


مرام : مين دي ياصايع
حسام : دي اميرة حياتي
مرام : حياتك ولا هتصيع معاها شويه
حسام:والله بحبها وبموت فيها ياستي
مرام : طيب ماتخطبها
حسام : اخلص السنادي بس وهقول لبابا
بااااااااااك
مرام : يانهار اسوح
خرجت موبايلها وصورتهم دون أن يلاحظو
خرج من الحمام وجدها عابسة الوجه
عز : مالك يامرام
مرام : عايزه امشي من هنا
عز : طلباتك أوامر يااميرتي
مرام : تسلملي ياعمري
خرجت مرام من المطعم وهي تحمد الله أن لم تراها إسراء وان عز لم يراهم
في مكتب أحمد الشريف
احمد :يعنى ايه
سعد : اللي عندي قولته يااحمد بيه
جاسم : انت اللي فتحت أبواب جهنم عليك
سعد : يعنى ايه
جاسم بغرور : اللي عندي قولته وابقى اقرا أخبار بكرا
احمد بثقه : المقابله انتهت
خرج سعد والشرر يتطاير من عينه
احمد : شكلك ناوي على مصيبه
جاسم : هو اللي بدأ لما فكر يخسرنا المناقصة ومرضاش يسدد باقي البضاعة يستحمل بقى
احمد : أهم حاجه يابني متجيش على مظلوم
اوما راسه بتفهم
دخلت القصر وهي غاضبه جدا وصعدت إلى غرفة حسام
دخلت دون أن تستاذن للدخول
حسام : في ايه يامرام مش في باب يتخبط عليه
مرام وأخرجت الموبايل من شنطتها
مرام : علاقتهم ايه ببعض ياحسام
حسام : يانهارررري
مرام : عايز تفهمني انك متعرفش
حسام : والله مااعرف انا حتى متخانق معاها ومبنكلمش بعض
مرام : ربنا يستر
دخلت نوجا
نوجا : مالكم صوتكم عالي ليه
مرام بابتسامه : مفيش ياقلبي اصلي الواد ده كان عايز ياخد اللاب توب بتاعي
نوجا بضحكه : ياسمسم هتجور على حاجه غيرك
ابتسم حسام ابتسامه حزينه
وبعد يومين حان ميعاد السفر إلى العزبه وسافر معهم جاسم
وفي منتصف الليل
احمد : رايح فين ياجاسم
جاسم : رايح الشركه في حاجه مهمه لازم اعملها وهرجع الصبح
احمد :، تمام.... متروحش البيت تبات فيه علشان البنت هناك لوحدها وعيب تبات هناك
جاسم :يبقى البيت بيتنا ومعرفش ابات فيه
احمد : كلامي واضح
جاسم : حاضر يابابا
خرج جاسم من العزبه وركب عربيته ضغط على ازار موبايله
جاسم : حطي ليها العصير بعد ساعه ونص
وبعد ساعه ونص
الخدامه : عملت لك عصير جميل هيعجبك اوي
نوجا بابتسامه : شكرا ليكي
قرب وصوله إلى القصر ضغط على ازار هاتفه
جاسم : انا ناوي النهارده
...... : لا ياجاسم بالله عليك لا
جاسم : انا خلاص نويت
..... :مش ده اللي اتفقنا عليه
جاسم : اتفاقي معاك كان واضح سلام
...... : يارب
خرج ذاك المجهول من بيته كالمذعور لاتفعل بها كذالك انتظر ليس لها ذنب في جبروتك انتظر
شربت كوب العصير واحست بدوخه قررت الصعود إلى غرفتها
صعدت ودخلت الغرفه صعد وراها كالذئب الذي يصطاد فريسته
دخل الغرفه وأغلق الباب بالمفتاح نظرت له بخوف
نوجا وهي شبه وعيه : انت جيت هنا ليه ايه اللي جابك
كان يضحك بشر ويقترب منها أكثر
نوجا : ابعد ياجاسم ابعد
ثم اغشي عليها فتح الباب ذاك المجهول من الخارج
....... : ليه ياجاسم ليه
جاسم : نوجا بتاعتي ومش بتاعه حد غيري
..... : عمرها ماهتحبك كدا هتفضل تكرهك طول العمر
وذهب ذاك المجهول حزين يشعر بالذنب
فاقت من ذلك المخدر تترنح من أثر المخدر صداع رهيب يكاد يهشم رأسها
ووجدت نفسها ممزقة الثياب ووجدت بقعه دماء على سرير صرخت بصوت مكتوم بكيت كثيرا كان يراها
ضحك بصوت عالي
جاسم : مالك ياقطه مخضوضه من ايه
نوجا ببكاء : ليه عملت فيا كدا ليه
جاسم : مزاجي طلب كدا
نوجا : انت حيوان ومش راجل


جاسم بواقحه : تحبي اوريكي انا راجل ولا مش راجل ولا كفايه اللي حصل لك امبارح
نوجا : انت واطي انا بكرهك
جاسم ببرود :خلصتي
نوجا : عايز ايه مني تاني
جاسم : تؤتؤتو صعبتي عليا والله
نوجا : انا هقدم بلاغ ضدك في القسم
جاسم : اثبتي اني كنت في القصر اصلا
نوجا : يعنى ايه
جاسم : يعنى انا دلوقتى في مكتبي وكل الموظفين شاهدين على كدا والسكرتيره بتاعتى شاهده اني بايت هناك من امبارح يعني مش هتستفادي غير الفضايح غير كره اهلي ليكي
نوجا : للدرجه دي شرف الناس عندك رخيص
جاسم بواقحه : اي حاجه في الدنيا دى أغلى منك انتي أرخص واحده شوفتها في حياتي
نوجا : وانت أحقر واحد شوفته في حياتي
جاسم : عايزك تغلطي براحتك بتزودي في حسابك
نوجا : وحق شرفي اللي ضيعه واحد قذر زيك لخليك تندم
جاسم :شكلك مش شايفه نفسك
مسكها من ذراعها بقسوة وجذبها من يدها وذهب بها نحو المرأه
لم تقدر على مشاهده نفسها هكذا بكت بشده
اغمض عينه وتنفس بصعوبة ثم فتحها مره اخرى
نوجا : مش اخدت اللي انت عايزه عايز ايه تاني
جلس وضع رجل فوق رجل
جاسم : هتعرفي لما ارجع من العزبه يامدام نوجا وخرج من الغرفه
بكيت بشده على حالها لملمت ماتبقى منها من أنثى وذهبت إلى حمام
و....



اظهار التوقيع
توقيع
Hekayat Banat




09-07-2019
#21  

افتراضيرد: رواية اغتصاب بالاتفاق للكاتبة سلمى المصري

الفصل التاسع عشر
______________________________________________
جاسم : هتعرفي لما ارجع من العزبه يامدام نوجا
وخرج من الغرفه وهو يضحك بواقحه دون أن يشعر به أحد
بكيت بشدة على حالها لملمت ماتبقى منها من أنثى وذهبت إلى حمام وقررت أن تفارق الحياه خيرا لها من تعيش بعارها
أخذت إله حاده وقطعت شرياين يدها ونزفت الدماء

قامت الجده من النوم
سناء : البت نوجا مش صحتني ليه قولت ليها المهدا اللي بيكتبو ليا ده بيهدني ومش بحس بالدنيا
ضغط على الجرس صعدت لها الخادمه
سناء : نوجا فين
الخادمه : لسه مخرجتش
سناء : طيب روحي صحيها علشان عايزها دي اول مره تتأخر في النوم كدا
الخادمه : حاضر
خرجت من الغرفه وذهبت إلى غرفة نوجا حيث كانت في آخر الروق الأول
دخلت الخادمه الغرفه لما تجدها دقت على الحمام لم تسمع صوت
دخلت الحمام وجدتها ملاقه على الأرض والدماء تسيل منها صرخت بااعلي صوت
سمعت صوتها سناء ارتعبت وتسندت على عكزها وذهبت حيث غرفة نوجا
رأتها ولم تستحمل المنظر
سناء : اطلبو الإسعاف بسرعه
طلبت الخادمه الإسعاف وطلبت سناء أحمد
احمد : انتي بتقولي ايه ياامى ازاي انا جاي حالا
سلوي: في ايه يا احمد
احمد : نوجا انتحرت
صعق حسام من الخبر
حسام :ايه
مرام : لالالالالالا اكيد خبر كذب
اتصل أحمد علي جاسم كان في مكتبه
لقى اتصال من والده مثل انه نائم
جاسم : صباح الخير يابابا
احمد : انت فين ياجاسم في القاهره ولا فين
جاسم : انا في مكتبي في شركه في حاجه ولا ايه
احمد : نوجا انتحرت
صدم وهب وقفا
جاسم : انت بتقول ايه يابابا ازاي ده حصل وامتي
احمد : معرفش ازاي ولا امتى المهم ترو جرى على مستشفى.........
جاسم :، حالا هبقي هناك
احمد : واحنا جايين في الطريق
ذهب جاسم إلى المشفى سريعاً
جاسم : في حالة انتحار لسه جايه بااسم نسمه محمد العمري
موظفه الاستقبال : غرفه 405 الدور الرابع
انطلق سريعا حيث الغرفه وجد الدكتور خرج من عندها
جاسم : خير يادكتور
الدكتور : انت تقرب ليها
جاسم : اه مراتي في ايه
الدكتور : حضرتك كنت مزعلها أو حاجه
جاسم بحزن : اه
الدكتور : علشان كدا حالة انهيار عصبي حسيت اني الحياه وقفت انتحرت
جاسم بااسي : طيب هي كويسه
الدكتور : محتاجه نقل الدم فصيله......
جاسم : دي نفس فصيلتي
الدكتور : تمام اتفضل معايا
وبعد نقل دم
جاسم : ممكن أفضل جانبها
الدكتور : اه ينفع
جاسم : شكرا يادكتور هي هتفوق امتى
الدكتور : كمان نص ساعه بإذن الله وياريت لما تفوق محدش يسألها عن أي شئ

جاسم : حاضر
دخل جاسم غرفتها وجدها تترمي على سرير المرض كالجثه الهامده
وجهه مثل الملاك البرىء
جلس بالكرسي الذي بجانبها ومرر يده على وجهها وشعرها
جاسم : حبي ليك عامني وخلني كنت هفقدك
وبعد نصف ساعه جاء الجميع دخلت الممرضة وطلبت منهم الخروج للحظات ذهب الجميع عند الدكتور
فاقت نوجا
نوجا : انا فين
الممرضة : في المستشفى يافندم
تذكرت ماحدث لها وبكيت
الممرضة : بتعيطي ليه بس حد يبقى معاها زوج زي زوجك ويبكي ده كان هيموت علشانك غير اتبرع بالدم ليكي
كانت تقول هذا وهي تغير لها المحاليل
لم ترد عليها نوجا وخرجت ودخل هو
نوجا بغضب : ازاي تسمح لدمك القذر يدخل جوا جسمي ازاي تخلي دمك المسمم يدخل جوايا ياعديم الرجوله
جاسم : مشهرد عليكي علشان وضعك بس لكن لو مش وضعك كنت عرفتك مين اللي عديم الرجوله
دخل الجميع متلهف جريت سلوى عليها واخذتها في حضنها
سلوى: ايه اللي جرا ياحبيبتي
احمد : سلوى الدكتور قال ايه
احتضنها مرام
نزلت الدموع من عيونها وكأنها سيل يفيض
احمد : عيطي ياحبيبتي طلعي كل اللي جواكي
جاء حازم مهرولا إلى المشفى ودخل جرى الغرفه
حازم وهو ينهج بشده : ايه اللي حصل
رتب أحمد علي كتفه
احمد : اهدي انت طالع جرى كدا ليه
حازم : حد حد يتصل بي جدتي
احمد : انا اتصلت طمنتها اهدي بس
جلس حازم على الكرسي نظر إلى سلوى بنظرة يطلب منها السماح
كان حسام يفرك يده بتوتر
احمد بعصبيه : بس بقى وتوترني اطلعو برا انتو الثلاثة
حسام : يابابا
احمد : برا انتو الثلاثه
خرج الثلاثة حازم وجاسم وحسام
دخل الدكتور
سلوى : طمنا يادكتور
الدكتور : هي الحمدلله بخير ومفيش قلق عليها بس ياريت محدش يعرضها لأي ضغط عصبي أو نفسي
اومات رأسها
احمد : طيب هتخرج امتى
الدكتور : النهارده لو حابين بس المهم يكون في تغير علي الجرح
احمد : شكرا يادكتور
خرج الدكتور وخرج وراه أحمد
احمد : انا هنزل ادفع حساب المستشفى حضر عربيتك علشان ننقل فيها اختك

جاسم : حاضر يابابا
احمد :وكلم حد فالبيت ينظف اوضتها
جاسم : حاضر
احمد : وانت ياحسام روح جامعتك ياحبيبي
حسام : حاضر يابابا
احمد : وانت ياحازم روح شغلك وتعالى بليل
حازم : طيب هكلم ماما واروح
احمد : تمام
ذهب حسام واحمد وجاسم
ودخل حازم الغرفه وطلب أمه
خرجت سلوى
سلوى : خير يابيه
حازم : علشان خاطري أرضى عني
نظرت له سلوى
حازم : بالله عليكي
سلوى : ماشي عارف لو اتكررت تاني هعمل فيك ايه
حازم : اديني بالجزمة بس بلاش الخصام ده
سلوى : ماشي ياحازم...... يلا روح على شغلك
حازم : حاضر ياامى
ابتسمت وذهب هو




اظهار التوقيع
توقيع
Hekayat Banat




09-07-2019
#22  

افتراضيرد: رواية اغتصاب بالاتفاق للكاتبة سلمى المصري

الفصل العشرون
______________________________________________
سلوى : ماشي عارف لو اتكررت تاني هعمل فيك ايه
حازم : اديني بالجزمة بس بلاش الخصام ده
سلوى : ماشي ياحازم...... يلا روح على شغلك
حازم : حاضر ياامى
ابتسمت وذهب هو


قام الجميع بااعماله التي كلف بها وحان الان موعد خروجها خرجت تتسند على مرام وسلوي لأول مره تنظر له بكره كانت تتمنى لو تقتله
ركبو العربيه كانت في الكرسي الخلفي وبجانبها مرام كانت تضع رأسها على كتف مرام شارده في طريق
كانت سلوى حزينه تجلس في الكرسي الأمامي وهو يتولى القياده
كان يخلتس النظرات لها في مرآة
كانت تتساقط منها دموع في صمت دون أن يلاحظ احد
بعد أن وصوله للقصر اخذتها سلوى وصعدت إلى غرفتها لم تنزل حتى نامت
كان مرام وجاسم يجلسان
مرام : تفتكر اللي حصل ده حصل ليه
جاسم : شايفني كنت معاها علشان اعرف
مرام : ياابيه انا بقول تفتكر يعني تخمين
جاسم : معرفش
نزلت سلوى حزينه الملامح
جاسم : مالك ياماما
سلوى :زعلانه علشان نوجا
جاسم : ربنا يشفيها ويعفي عنها...... ماما
سلوى : خير ياجاسم
جاسم : كنت بفكر يعني اتجوز
سلوى : مين بقى العروسه
جاسم : مش شايف حضرتك مبسوطه
سلوى : انت متخلف شايفني مخنوقه علشان البنت وانت جاي تفتح الموضوع ده النهارده ناقصك انا
غادر القصر وهو غاضب
مرام : ليه ياماما عملتي معاه كدا
سلوى : انا تعبانه ومشعايزه اتكلم مع حد يروح يولع ويجوز اللي هو عايزها
وصعدت سلوى إلى غرفتها
قاد سيارته بعصبيه
بعد مرور اسبوع لما تخرج نوجا من غرفتها لاتكلم احد الا قليلا لم يدخل غرفتها مطلقا كانت دئما تبكي
كان عائله متجمعه في الريسبشن
سلوى : مرام ماتحاولي مع نوجا و خليها تنزل
مرام : حاضر
سلوى : اقومي معاها ياياسمين
توتر جدا عندما عرف انها من الممكن أن تنزل ولكن مكر وقرر
نظر له توامه وعرف انه يخطط لشئ ما
كان حسام يجلس في ركن وحده
احمد : حسام مالك قاعد بعيد ليه
حسام : ابدا مفيش يابابا
وقام من مجلسه وجلس بجانب والده أمام مجلس جاسم
جاءت أعينهم في أعين بعض توتر حسام كثيرا
نزلت نوجا مع مرام وياسمين بعد محاولات عديدة
لأول مره يراها منذ أسبوع شاحبة الوجهه يبدو عليها الضعف الشديد والحزن
جلست بجانب سلوى التي رتبت على ظهرها نزلت دمعه ساخنه من دموعها
سلوى : ايه يا حبيبة ماما لو قوليلي بس ايه اللي مزعلك
نوجا بحزن : مفيش ياامى
تألم الجميع لرؤيتها هكذا فهي منذ دخولها القصر قلبت الموزاين كان البيت لايخلو من الضحك
لأول مره تأتي عيناها في عينه كانت بي عينها الكثير من الغضب والحزن واللوم والعتاب والخوف
حسام : نوجا تيجي نخرج انا وانتي مرام زي ماكنا بنعمل
نوجا : مبقاش ليا نفس للحياه
صمت جميع
جاسم : احم احم كان في حاجه عايز اتكلم فيها
انا قررت اتجوز
احمد بفرحة : اخيرا يابني اخيرا
سناء : ومين بقى العروسه
جاسم : العروسه
قام من مكانه وجلس بجانب أمه ونوجا كانت في الوسط بينهم
جاسم : نوجا
سلوى : بفرح بجد
جاسم : بجد
ثم نظر لي نوجا التي كانت لا تنظر له ابدا
جاسم : تقبلي تتجوزيني
مرام : ايه يانوجتي ردي بقى
حازم : نوجا فرحينا بقى ماصدقنا العانس ده يتلم
جاسم : انا عانس وربنا ماشي
حازم بمرح : حد قال عانس حد قال ياسمينه
ياسمينه بضحك : ابدا ابدا
كان صوته ثبات يدل على الجمود وسط جو ملئ بالمرح : مقولتيش رايك يانوجا
كان صوت حسام رفعت نظرها لأول مره من الأرض
نوجا : طلبك مرفوض
صدم الجميع حتى هو كان يتوقع أن توافق عليه لكي تخفي وصمة العار التي الصقها بها
صمت الجميع ثم تكلمت سلوى
سلوى : ليه يابنتي
احمد : استنى ياسلوي صارحني ياحبيبتي في حد في حياتك
نوجا : لا يابابا
حازم : امال ايه
نوجا : الجواز أمر مرفوض بالنسبه ليا انا هفضل طول عمري من غير جواز
عن اذنكم
صدم الجميع من ردها
سلوى : انا هطلع اتكلم معاها
جاسم : لا انا اللي هتكلم معاها بس مش النهارده بكرا بإذن الله
حزنت سلوى ومرام لردها ولماذا رفضت فهم يعلمو جيدا انها تحبه
ماذا فعلت ياجاسم لكي ترفضك كانت جملة سلوى في عقلها
سلوى بصرامة : اقوملي
استغرب الجميع من معاملة سلوى فهي اول مره تكلمه هكذا
جاسم : في ايه يا ماما
سلوى : عايزك في اوضتي حصلني
جاسم : ماشي
صعد جاسم وراها كان الكل يعلم أنه سيشب بينهم عراك
دخل جاسم وراها كان يشعر بتوتر كثيراً ولكن كان دئما يخفى مابداخله
دخل وجدها تجلس على إحدى الكراسي فجلس على كراسي الموجه لها
جاسم : خير ياماما..... وبعدين حضرتك بتكلمني بالأسلوب ده
سلوى : انا اتكلم بالأسلوب اللي يعجبني انا اللي امك وانا اللي اقول مين يتكلم بالأسلوب اللي يعجبني
جاسم بغضب : ماشي خير في ايه
سلوى : عملت ايه في نوجا ياجاسم
جاسم بضحكة سخرية : افندم هعمل فيها ايه
سلوى : بص انا مش هبله هي تنتحر وبعدين ترفض موضوع الجواز وانت اصلا من امتى وانت بتفكر في الجواز ومن نوجا اللي مكنتش بطيقها واشمعني دلوقت
جاسم : خلصتي
سلوى : جاسم اتكلم باادب
جاسم بغضب : انا بتكلم باادب انتي اللي بترمي تهم ليا وكأني مذنب فيها انا مالي انتحرت ولالا ثانيا انا كنت بفكر استقر وحسيت انها اكتر انسانه انتو بتحبوها مش اكتر وقولت افرحها بدل النكد اللي هي في مش اكتر
سلوى : والله ياجاسم لو عرفت انك ورا انتحار نوجا لهيكون غضبي زي البركان اللي هيحرقك
ضحك جاسم ضحكه قويه لا تناسب الموقف تماما وخرج من غرفتها
سلوى بصوت عالي سمعه الجميع حتى هو : ربنا يخدك علشان ارتاح منك ومن غرورك وقرفك ده
دخل غرفته وأغلق الباب بقوه
صمت الجميع عند سماعهم تلك الكلمات
حازم : الحمدلله اني بابا خرج كان زمان الدنيا ولعت
حسام : جاسم مشقادر يقتنع اني تصرفاته غلط
حازم : لاسف محدش بيقتنع اني ت تصرفاته غلط غير بعد مابيخسر
حسام : وخسارة جاسم هتبقى قويه اوي هتندمه جامد
حازم :، مالك يا حسام اول مره اشوفك عاقل كدا
حسام : أوقات بنحتاج نبعد عن العاطفه ونستخدم عقلنا
مرام : في ايه انتو قلبوتها دراما كدا ليه
ياسمين : انا هعيط ياجماعه ماانتو عارفين ماما وجاسم ايه جديد
حسام : ربنا يهدي


رن موبايل ياسمين نظرت لحازم
ياسمين : السلام عليكم أخبارك ياماما عامله
سهير : الحمدلله بخير
كانت تنزل على الدرج سلوى وجلست بجانب ياسمين
ياسمين : يارب ديما ياماما
سهير : معلش يابنتي هو حازم في شغل أصله مش بيرد عليا
ياسمين : لا.... بس ممكن يكون مش سامع الموبايل
سهير : طيب ممكن اكلمه
ياسمين : حاضر...... مامتك عايزه تكلمك
اخذ التليفون وخرج يتكلم
سلوى : في ايه ياياسمين سهير بتتصل عندك ليه
ياسمين بغضب : مشعارفه امتى هينسي إللي في دماغه ده مفيش إقناع نهائي باانه ياسامح حتى بعد ماراح
سلوى : ايه اللي حصل بس
ياسمين : مش شويا موبايله عامل يرن.... مرام لما سالنها قال ايه
مرام : قال حد في شغل ومشعايز يرد
سلوى : طيب لما يدخلي بس
ياسمين : نفسي اعرف هو مشعايز ياسامح ليه
حسام : علشان لما بيكون ولد بتفضل متربيه جوا عقده طول عمره غير البنت نهائي
ياسمين : مشعارفه بقى ربنا يهدي
دخل حازم نظرت له سلوى بغضب نظر إلى الأرض
سلوى : حسام مرام اطلعو اوضكم
صعد حسام ومرام
سلوى : موبايلك فين ياحازم
اخرج موبايله من جيبه
حازم : اهو ياماما
سلوى : امال لما امك بتتصل مش بترد
حازم : اصل
سلوى : اصل ايه
حازم : انا اسف مشهتكرر
سلوى : تبقى تكرر انا فعلا معرفتش اربي ولا انت ولا الحيوان اللي فوق
كان يوم مشحون بطريقه غريبه
أعلنت الجوناء الذهبيه عن يوم جديد ملئ بااحداث اكتر
كان يجلس بجانبها كالذئب كانت شبه الملائكه وهي نائمه
لمس بي ايديه على وجهه قامت مفزوعه ارتديت الحجاب سريعا
نوجا : انت ازاي دخلت هنا ودخلت ليه



اظهار التوقيع
توقيع
Hekayat Banat




09-07-2019
#23  

افتراضيرد: رواية اغتصاب بالاتفاق للكاتبة سلمى المصري

الفصل الحادي والعشرون

______________________________________________

أعلنت الجوناء الذهبيه عن يوم جديد ملئ بااحداث اكتر
كان يجلس بجانبها كالذئب كانت شبه الملائكه وهي نائمه
لمس بي ايديه على وجهه قامت مفزوعه ارتديت الحجاب سريعا
نوجا : انت ازاي دخلت هنا ودخلت ليه




جاسم : دخلت من الباب ياقمر ودخلت ليه مزاجي طلب
ثم أزاح الطرحه من على شعرها
جاسم بواقحه : بتدراي ايه ماانا شوفت كل حاجه
رفعت يداها لكي تصفعه
مسك يدها رقيقه بعنف كاد يكسرها تألمت كثيرا
جاسم : اياكي ياقطه تفكري في انك تمدي إيدك انا ممكن اكسرها ليكي
ثم ترك يداها
جاسم : قولتي بقى انك رافضه تتجوزيني امممممممم تؤتؤتو بس ده مينفعش تفتكري لو عمك عرف انك مبقتش بنت بنوت وطبعا انتي بالنسبه لي هربانه ولا سليم بتاعك ده عرف هيعملو فيكي ايه
ثم ضحك ضحكه واقحه
جاسم : عارفه ياقطه هيعملو فيكي ايه ولا تحبي اقولهم ويجو يتصرفو معاكي
نوجا : انت عايزه ياجاسم مش اللي عايزه خدته
جاسم : تؤتؤتو لسه ياقطه...... بكرا تنزلي لبابا وتفهمي انك وافقتي ولالا هبعت صورك لعمك
نوجا : انت صورتني كمان
جاسم بواقحه : أصلها كانت ليله جامده فقولت لازم اصور علشان افتكرك ديما يانوجتي
نوجا : انت اكيد مجنون اكيد مريض انت ازاي كدا ازاي
جاسم : خلصتي الفيلم العربي ولا لسه
نوجا : انا بكرهك ياجاسم
جاسم : حبك وكرهك ميفرقوش معايا اللي انا عايزه بخده وانتي وأعتقد انك عارفه كدا كويسه سلام ياقطه
سمع صوت شهقات بكائها بعد أن خرج
نزل مسرعا إلى وخرج
وفي ليل
اطمئنت أن الكل نام وخرجت تتلمس حتى نزلت إلى الباب
كان يجلس وسط الظلام كان يعلم ما ستفعله تحديدا
ظهر صوته الجهوري وسط الهدوء : انسى انك تهربي انسى يانوجا
ارتعبت من صوته
ضحك ضحكته المخيفة : اتفضلي فوق والصبح تبقى في المكتب عند باب العصر جاه ومكنتيش تحت هبقي اجي استلم جثتك من عمك
ثم قال بغضب : اتفضلي على فوق
صعدت إلى غرفتها وهي تبكي كيف ستعيش مع ذلك الوحش كيف وهي لاتطيق حتى أن تسمع صوته
لم تنام تلك الليله ابدا هو أيضا لم ينام
في غرفته
كان يسند ضهره إلى سرير وجاءته مكلمه من ذاك المجهول
جاسم : خير
........ : وصلت لايه
جاسم : الصبح الرؤية هتبان
....... : راضي عن نفسك وأنت بتعمل كدا
جاسم :اه راضي
......... : ليه القسوة دي ياصاحبي
جاسم : قسوه مش احسن من الضعف
........ : خير الأمور الوسط.... تفتكر يا جاسم نوجا هتحبك
صمت قليلاً
جاسم : مش لازم تحبني المهم اني انا بحبها
صمت ذلك المجهول قليلا ثم قال : اللي بيحب مبيعملش اللي انت عملته ياصاحبي
جاسم : خلاص بقى انا غلطان اني اتفقت معاك على
....... :ياريتك اتفقت على أي حاجه ده اغتصاب اغتصاب بالاتفاق ياصاحبي
جاسم : خلصت ندب زي ستات اتخرس بقى
....... : ماشي ياجاسم انا قولت اطمن عليك
وانتهت تلك المكالمه وفي عقل جاسم كلمه واحده اللي بيحب مبيعملش اللي انت عملته وقد غفى على تلك الكلمه
حلت الجوناء الذهبيه على أرجاء القصر قام وبدل ملابسه بالملابس السوداء كعادته قام بي ارتداء قميص اسود وعليه بنطلون اسود من الجبردين كان دئما الجميع يعتقدون أنه أكبر من سنه بسب ملابسه الكلاسيك قرر نزول إلى أسفل ولكن ذهب نحو غرفتها لكي يطمئن عليها قبل أن ينزل فتح الباب ولكن وجدها غير موجوده جن جنونه أين ذهبت ونزل مهرولا إلى أسفل خوفاً منه أن تكون تركته وهربت
وعندما نزل إلى الأسفل وجدها تخرج من المكتب بصحبة أحمد ويبدو على أحمد الفرح
احمد : صباح الخير ياعريس
جاسم : صباح النور يابابا
احمد : احب ابشرك اني تم الموافقه عليك
جاسم : بجد والله
ثم نظر إلى نوجا بخبث وبتمثيل
جاسم : بجد ياحبيبتي وافقتي
احمد : اتلم انا واقف
ذهب جاسم وحازم إلى سلوى
حازم : ماما انا وجاسم كنا جاين علشان نعتذر لي حضرتك
سلوى : مشعايزه اسمع منكم حاجه مش طايقه اشوفكم اصلا ولا انت ولا هو ربنا يخلصني منكم
لم ينطق جاسم بشئ وتركها وذهب كان غليظ القلب عكس شخصيه حازم بالرغم من أن وظيفه حازم تتطلب استبعاد القلب ولكن كان يعرف حازم كيف يفرق بين وقت العمل ووقت أسرته التي لهم عليه حق
جلس بجانبها حازم وقبل يدها وراسها
ثم قال بحنان : قولتك قبل كدا اني معرفش اعيش وانتي غضبانه عليا ثم قلب صوته إلى صوت مرح لازم اتعصب علشان تسمعي الكلام
ابتسمت سلوى : تتعصب على مين ياجزمه
حازم: مين يقدر يتعصب ولا يرفع صوته على أمه على اللي ربنا وصاه عليها
سلوى : ولما انت عارف كدا مزعل سهير ليه
حازم : والله بحاول ابقى كويس معاها بس انتي عارفه مبعرفش اتاقلم بسرعه
سلوى : ربنا يسرلك كل صعب ويبعد عنك كل شر ياحبيبي
حازم : ربنا مايحرمني من وجودك جانبي وداعوتك ياامى
التف الجميع حول السفره فاليوم الجمعه ومن المعروف أن كل العائله تكون موجودة في ذلك اليوم كي يعيدو ذكريات العائله وكي لا ينقطع الشمل
احمد : عندي خبر هيفرحكم كلكم
حامد : خير يااحمد
احمد : بإذن الله جاسم قرر ينهي حياة العزوبية اللي هو فيها
حازم : اقصدك حياة العانس يابابا
ضحك الجميع حتى أحمد
احمد : ياواد يافصيل خلني اكمل بإذن الله جاسم هيتجوز نوجا




فرح الجميع وبعد تهاني والمباركات
كوثر : والجواز امتى بإذن الله
احمد : بعد شهر بإذن الله
عز : طيب لو كان كدا ينفع يعني
حامد : اقولك انا هو عايز ايه ايه رايك لو عملنا فرح الاولاد مع بعض
احمد : معنديش مانع وهي تبقى الفرحه فرحتين ولا انتي ايه رايك ياميرو
خجلت مرام
مرام : اللي تشوفه يابابا
لم يحدث بعد هذا لقاء اي شئ جديد غير بدأ عز في توضيب الجناح الخاص بي في فيلا ابيه
وأيضا جاسم
وتم ترتيبات الي الفرح كان الجميع يتجهز الي ذلك الفرح


وجاء اللقاء المنتظر يوم الفرح
توقعاتكم مين هو المجهول









اظهار التوقيع
توقيع
Hekayat Banat




09-07-2019
#24  

افتراضيرد: رواية اغتصاب بالاتفاق للكاتبة سلمى المصري

الفصل الثاني والعشرون
______________________________________________
جاء اللقاء المنتظر
ولكن قبل معياد الزفاف بي اسبوعين
اجتمع أحمد وسلوى وجاسم
احمد : انا ولا شايفك نزلت جبت شبكة البنت ولا فستان الفرح ولا اي حاجه وناقص اسبوعين على الفرح ده عز من تاني يوم نزل خلص حاجته
جاسم : كنت مشغول الفتره اللي فاتت عمتا ننزل النهارده نخلص الحاجه


استاذنت نوجا بدخول
نوجا : حضرتك طلبتني يابابا
احمد : تعالى يابنتي اقعدي
جلست نوجا بعيد عن جاسم كانت لا تحب أن يجمعهم مكان واحد
احمد : كنت لسه بسأل جاسم ليه مخلصوتش حاجتكم وانا بعتذرلك بالنيابه عنه أنه اتأخر عنك ياحبيبتي
نوجا : محصلش حاجه يابابا
احمد : شكلك زعلانه فعلا
نوجا : والله مازعلانه ولا حاجه
احمد : احنا منقدرش على زعل القمر بتاعنا النهارده حاجتك هتبقى عندك
نوجا : بإذن الله
احمد : كان في موضوع تاني عايز اتكلم معاكم فيه
نوجا : خير يابابا
احمد : مين من أهلك هيبقى وكيلك ومين هيجي الفرح عمك مش هتقوليلي ولا اي حاجه
نوجا : من حيث الوكيل فاانا بالغه وممكن اكون وكيلة نفسي لكن انا كلمت سليم وهو هيبقى وكيلي بإذن الله وهو كلم عمي لكن حصل خلاف كبير كدا وسليم قالي اني بدل انا موافقه محدش لي عندي حاجه
تضايق كثيرا عندما علم ان علاقتها مازالت بسليم.
احمد : انا قولت افهم منك ياقلبي سلوى هتروحي مع الولاد صح
سلوى : بإذن الله
احمد : طيب يالا اقومو البسو علشان تلحقه اليوم من أوله
جاء يوم اللقاء المنتظر
كان في غرفتها تبكي بشده تتطلب من الله ان ينجيها من ذلك الوحش فهي لم تعد أن تطيق أن تراه فكيف ستعيش معه في بيت واحد
كان أصعب يوم ف حياة نوجا هو اسعد يوم في حياة مرام
دخلت عليها مرام
مرام : ايه ياعروره.... انتي بتعيطي يانوجا
كففت دموعها سريعا
مرام : ايه يانوجا مش ده جاسومه اللي كنتي هتموتي عليه
نوجا : هو انا قولت حاجه بس الواحد متأثر بالموقف شويا
مرام : نوجا هو جاسم زعلك في حاجه يانوجا
نوجا : لا ابدا والله
مرام : طيب ليه ياقلبي مش مبسوطة كدا ده انا طايره من الفرحه
نوجا : مين قالك مش مبسوطه
مرام : انتي هتقوليلي انتي نوجا اللي من ساعة مادخلت بيتنا قلبه البيت ضحك وهزار
نوجا : بإذن الله كل حاجه هترجع زي الاول
مرام :، بإذن الله يلا بينا بقى نلحق البيوتي سنتر ماما لو دخلت وعرفت اننا هنا هتفرج علينا البيت
ابتسمت رغما عنها ابتسامه صغيره
وبعد كتب الكتاب
قام سليم واحتضن نوجا وقبل رأسها
سليم : الف مليون مبارك ياقلبي عقبال مااشوف ولادك بإذن الله
نوجا : ربنا مايحرمني من وجودك جانبي ياحبيبي
غليت دماء في عروقه كاد ان يرمي عليها يمين الطلاق كيف تفعل ذلك في حضرته كيف تسمح لحد لمسها وهي لا تحل له
عز : سرحت في ايه يا عريس
جاسم :، مفيش ياعز
وهما جالسون في الكوشه لمحت نظرات عز ومرام لبعض وكيف السعاده تملو ووجهم وكيف تجلس هي مع ذلك الوحش الوحش الذي لا تستطيع أن تبتعد عنه ولا تستطيع القرب منه الوحش التي تحتمي منه فيه كيف ذلك
وجدها شارده حزينه كان يراقبها نظر إلى مانظرت إليه وكيف سعادة اخته وكيف هي تجلس مدمرة دون أن يشعر قبل رأسها
نظرت له نظره لم يفاهمها هي أيضا لم تفهم لماذا فعل ذلك
نوجا بحزن وابتسامه مكسوره : عمري ماكنت متوقعه اني هيجي اليوم اللي كنت بتمناها وانا بالحزن ده طول عمري اقول اني فاليوم ده محدش هيبقى زيي
صدقت الكلمه عمر ماعروسه هتحس بنار اللي جوايا
لم ينطق جاسم كان يعلم جيدا انها في حاله لاترثي لها وليس ذلك الوقت المناسب كي يرد عليها بي ببروده وعجرفته المعتاده
جاءت سلوى إليهم
سلوى : مالك ياحبيبتي شكلك مضايق انت ضايقتها ياجاسم
نوجا : مفيش ياماما انا بس افتكرت بابا وماما وإزاي كأنه هيبقو فرحانين معايا باليوم زي ده
سلوى : ربنا يرحمهم هما اكيد حاسين بيكي وفرحانين لفرحتك
ابتسمت نوجا
جاء سليم
سليم : حبيبي الصغنون مالو
اخيرا ظهر صوته بغضب
جاسم : انا ملاحظ انكم واخدين على بعض اوي
سليم باابتسامه : بتغير عليها أوي كدا
جاسم : طبعا مش مراتي
سليم : ياعم هدى نفسك بت يانوجا عريسك عصبي هتشوفي إيام سودا
لأول مره تضحك نظر لها جاسم فقد غابت عنه ابتسامتها
سليم : عمتا ياسيدي نوجا دي اختي
جاسم : ماانا عارف انكم ولاد عم وزي الإخوات
سليم : لا ياكبير احنا فعلا اخوات
جاسم : ازاي واسم الأب مختلف
نظرت له بغضب وقالت
نوجا بصرامة : هو انت وحازم اساميكم زي بعض اخويا في الرضاعة
نظر لها سليم بغضب
سليم : اعتذري لزوجك واخر مره تتكلمي بالأسلوب ده فاهمه
نوجا : ياسليم
سليم : كلامي يتسمع
نوجا : انا اسفه
سليم : انا وهي اخوات في الرضاعة معنى الفرق بينا سنه ونص بس هي لحقت آخر ست شهور وادبست فيها ياعم
استأذن سليم بسب مكالمه أتت له
جاسم : انتي ليه مش قولتلي قبل كدا اني سليم اخوكي
نوجا : انا بجد مش فاهمك انت ليك عين تتكلم بعد اللي عملته معايا
جاسم : ردي علي سؤالي


نوجا : كنت سالت علشان اقولك
جاسم : نوجا
نوجا : انا بكرهك ياجاسم بكرهك
وانتهى الزفاف على تلك الكلمه
ماذا سيحدث بينهم في أول ليله زفاف توقعاتكم



اظهار التوقيع
توقيع
Hekayat Banat






الكلمات الدلالية (Tags)
للكاتبة, المصرى, اغتصاب, بالاتفاق, رواية, صممى


الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
رواية الوحش الثائر بقلم اية محمد كاملة ,رواية احفاد الجارحى اميرة نفسى المنتدى الأدبي 1 03-06-2019 04:42 AM
قراءة رواية شهد الحياة بقلم/زيزي محمد كاملة بدون تحميل,رواية شهد الحياة اون البنت شادو قصص - حكايات - روايات 0 01-28-2019 06:39 PM
روايات شهرزاد,روايات ادبية,اراقص القمر,رواية تراقص القمر,رواية ابواب الجحيم بال مون,رواية دموع سوداء موجوع قلبى المنتدى الأدبي 5 09-10-2018 08:20 PM
رواية الحب الاعمى رواية كاملة و بدون انترنت ضحكة خجل قصص - حكايات - روايات 3 04-29-2018 06:19 PM
رواية لا اعرف كيف احببتك ( رواية كاملة ) ضحكة خجل قصص - حكايات - روايات 3 04-29-2018 06:18 PM


الساعة الآن 04:27 AM.


Powered by vBulletin Version 3.8.8 Alpha 1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd Trans
new notificatio by 9adq_ala7sas
User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.

خيارات الاستايل

  • عام
  • اللون الأول
  • اللون الثاني
  • الخط الصغير
  • اخر مشاركة
  • لون الروابط
إرجاع خيارات الاستايل