Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80

Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80

Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80

Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80

Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80

Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80
رواية لو كان خيرا لبقى ، لو كان خيراً لك لبقى لو كان محباً لحكى لو كان مشتاقاً لأتى - الصفحة 3 - منتدي عالمك
للنساء فقط

قصص - حكايات - روايات

صورة اجمل امراة في العالم بدون مكياج ,قصص محزنه,اغرب القصص قصص الصحابة,قصه رعب,الفندق المسكون قصه رعب طويله,روايات للاطفال,قصص دينية,القصص والروايات ,حكايات قصص وروايات,مكتبة القصص,قصص و روايات حب,قصة رائعة عن الصداقة ابكت كل من قرأها, قصص حقيقيه,قصص الانبياء,قصص وروايات كامله,اجمل القصص اروع القصص,القصص العربية,قصص اطفال,قصص طويله,قصص مخيفه,قصص الوفاء,قصص وروايات غرام,قصص عجيبه,قصص وروايات واقعيه, مواقع قصص ورويات,روايات وقصص رومانسية,منتديات قصص,قصص مضحكة ,روايات وقصص عالمية,قصص وروايات قصيره .

نسخ رابط الموضوع
https://vb.3almc.com/showthread.php?t=18250
16261 17
10-30-2019
#13  

افتراضيرد: رواية لو كان خيرا لبقى ، لو كان خيراً لك لبقى لو كان محباً لحكى لو كان مشتاقاً لأتى

الحلقه الثانية عشر ...لو كان خيراً
تيمور بتريقه...فكراني مش هعرفك يا كارمن!
كارمن...كنت عارفه انك هتعرفني و انك مش هتنسى ايامنا سوا
تيمور...و انتي مش خايفه اروح اقولهم
كارمن ببرود...تقولهم على اي بقا انت بقيت مشترك معايا يا تيمور!!
تيمور بنرفزه ..مشترك في اي بالظبط!!
كارمن ... اللي يخليك متقولهمش هناك مش هتقلهم خالص و بعدين مش عايز تاخد حقك منهم يا تيمور ولا اي!!!!! مش عايز ترجع اقوى اقوى منهم مش عايز تفرقهم زي م اذوك كتير يا تيمور
تيمور...هما مأذونيش دول خرجوني من السجن و سامحوني☝??????
كارمن..تبقا عبيط لو فاكر حاجه زي كده يا تيمور انت كنت لعبه ف ايديهم تفتكر واحده زي لبنى سامحت انور و هو كان بيإذيها دايما !!عمرك ما فكرت مين ورا لبنى و اللي بيخليها دايما تنجى؟؟ انتي عبيط يا تيمور عملوا كده و انت صدقتهم صدقت ايام الثانوي ان انور فعلا مبيحبش كرم☝?????? تيمور...انتي كدابه
كارمن....و هكدب عليك ليه انا عايزاك تاخد حقك زيي و عايزه اساعدك
تيمور بحقد مصطنع....يعني هو انور كان بيضحك عليا و كان مخليني لعبه عشان يقبضوا على عطيه؟؟؟
كارمن...بالظبط عمله لعبه و انت و بابا كنتوا ضحيتها☝??????
تيمور بحقد مصطنع...انتي عايزانا نعمل اي دلوقتي؟؟
كارمن....غرضي واحد هنفرقهم عن بعض و نلبسهم بقا كام سنه سجن حلوين كده
تيمور ب تردد.....بس مش كده كتير!
كارمن....تيمور بقولك خلوك لعبه و ضحيه ليهم بتقول عليهم كفايه عمتا براحتك
تيمور بنرفزه...خلاص ي كارمن معاكي معاكي
_______________
(عدا الوقت و جه الليل سندس و لبنى أجروا شقه عايشين فيها و طبعا اهاليهم هما اللي وصوا عليها و كمان اهل سندس جم القاهره فتره و اتخطبت هي و كرم و طبعا لبنى اهلها سايبنها ع طول و مش بيسألوا عليها و عايشين فالامارات)
سندس و لبنى كانوا قاعدين ف رسيبشن بيتهم ...
لبنى....البت كارمن دي انا نفسي امسكها اموتها
سندس...اهدي يا لبنى صدقيني انور عمره م هيبصلها اصلا
لبنى...ده عماله تتمايع و البت قمر اوي اصلا
سندس ....اه بس انور بيعشقك يا بنتي و بيموت فيكي اصلا
لبنى... ايوه بس انا مبحطش صباع الروج حتى ف وشي اكيد زهق من خلقتي انا خايفه يضيع مني
سندس خدتها بالحضن...
سندس....يا خاااايبه ده انتي قمر و عامله زي الورده المفتحه كده على طبيعتك و قمر
لبنى....لا يا ستي بردو لازم اهتم ب نفسي اكتر من كده كلوا فالجامعه مهتم و مزز و قمر اكيد هيزهق و يبص برا
سندس....ماشي يا ستي اعملي اللي انتي عايزاه من غير اوفر
لبنى...تمام
______________
عند كرم ماسك صورة امه .....
كرم...وحشتيني اوووي يا امي مش هكدب عليكي وحشني ريحتك و انا داخل من برا وحشني صوتك وحشني كل حاجه انا مبقتش طايق القعاد فالبيت هنا بابا كل يوم بيجيب واحده شكل ف سريرك يا امي انا زهقت و مش عارف اعمل اي نفسي ترجعي ٥ دقايق احضنك و اطبطب عليكي و اقولك على همومي اخر مره حضنتك كنت ف اولى اعدادي من بعدها و انا على خلافات معاكي انا كل يوم بلعن نفسي ع اللي كنت بعمله معاكي انا خايف و تايهه اوي من غيرك حاسس اني ف ممر ضلمه كنتي انتي نوري و بعد م مشيتي و سبتيني حياتي بقت كحل بقيت اعمى بس انا يا امي ربنا رزقني ب سندس بنت حنينه و بتحتويني و بتحبني و محترمه انتي كنتي طول عمرك تقوليلي حب واحده تحتويك و تحترمك و كنتي دايما تقولي يارب اشوف عيالك بس عادي ده النصيب و لعله خير
________________
عند انور....
فريده....ولاا
انور...نعم يا فوفه
فريده....انت ياض مش هتتجوز بقا
انور...انتي عارفه العروسه يا تيتا موجوده بس مستني نخلص دراسه
فريده...طب اخطب
انور...اهلها فالامارات و راميينها فالقاهره
فريده...اخطبها فالسر
انور....اي يا تيته اخطب فالسر اي يا ستي
فريده...ربنا يكرمك يابني و يناولك اللي انت عايزه و يوقف ف طريقك ولاد الحلال
انور....ربنا يخليكي يا احلى فوفه فالدنيا
فريده....البت بتاعتك عامله اي
انور....اسمعا لبنى يا تيتا اي البت بتاعتي دي هو انا شاقطها من جامعة الدول
فريده....انت شاقطها يالا هننكر ولا اي
انور...ايوه شاقطها ب احترام
فريده.....يارب صبرني
انور ...انا طالع اوضتي يا فوفه بقا هريح شويه
فريده...تمام يا حبيبي
(طلع انور و مسك موبايله و طلع اسم لبنى و اتصل..)
لبنى.... الو!!
انور....وحشتيني
لبنى...م انت لسه شايفني الصبح يااض
انور...اقولك وحشتيني تقوليلي ياض
لبنى...حقك عليا يا عم
انور...عم؟؟
لبنى. ..عايزني اقولك اي؟؟
انور...حبيبي او يا حبي او يا عمري كده يعني
لبنى....ماشي يا حبيبي
انور....الله طالعه من بؤك زي العسل متحرمناش من حنيتك يا بت هه
لبنى...بت؟
انور...انتي بتردهالي
لبنى...ايوه معجبكش عم متقوليش بت
انور... يا بت ده انتي مراتي
لبنى...لا لا لا قولي بت احسن
سندس...هتفضلوا تحبوا ف بعض كده كتير انا زهقتلكوا
انور....قولي للبت اللي جمبك دي تتلم بدل م اجي المها بنفسي
لبنى... يابني مبتشوفهاش و هي بتكلم استاذ كرم بتاعها بتقلب كلبه بلدي
سندس....بت
انور.....بقولك اي احنا بكره نتجمع ف كافيه*** عشان حوار المشروع ده تمام انا هروح انام روحي اتخانقي مع سندس انتي
لبنى...تمام يا حبيبي
انور...يا بت
لبنى...تصبح على خير ياااض
انور...ايوه كده لبنى تتحدث
لبنى...تصبح على خير
انور...و انتي من اهله
*صوت ضحكاتهم و سعادتهم الدايمه دي هتفضل؟؟*
________________
تاني يوم ف الكافيه جه انور اول واحد و قعد و بعديها لبنى ...
انور...لو متفقين نيجي بدري مش هنعمل كده
لبنى...ده الحظ يا بيبي
انور....طب بما اننا جينا بدري مش ناويه تحني ببوسه طب
لبنى...يا حيوان هموتك والله
انور...يارب حبيت راس قلقاسه
لبنى بنرفزه...انووووووووااار
انور....بس كفايه اخرسي
دخلت كارمن...
كارمن...هاااي
لبنى...هاي
كارمن حطت ايدها على كتف انور ...
كارمن...انور ازيك
لبنى بنرفزه...هو كويس شيلي ايدك دي و يبقا كويس
و رمت ايدها...
كارمن....خلاص يا ستي
(لبنى كانت بتشرب عصيرها بهدوء و فجأه تنحت و ايدها ارتعشت و العصير وقع منها ...)
انور...لبنى في اي انتي كويسه
كارمن.... على مهلك في اي
تميم و بيبصلها بانبهار...لبنى!!!
انور....انت مين ي اخ
تميم...انت مالك انت؟؟
(انسحبت كارمن و راحت الحمام..)
و دخل كرم و سندس الكافيه ..
سندس...نهار اسود
تميم...لبنى انا عايزك ف حاجه مهمه جدا
انور بنرفزه...بقولك انت مينم
انور...صديق قديم منين ده عنده ييجي ٣٠ سنه مش ف سننا عرفاه منين ده
لبنى بتوتر و نرفزه....انور مش حكايه هي بقولك صديق تعالا يا تميم نتكلم برا
و طلعت هي و تميم و كان رد فعل انور كبير خد مفاتيحه و حاجته ..
كرم....انت رايح فين ؟؟
انور...ف داهيه انت مالك
و مشي انور...
تميم...بصي اولا انا اسف ع اللي حصل مني زمان و ...
لبنى بتوتر...اللي فات مات انت عايز مني اي دلوقتي ....
تميم...في لعبه بتتلعب علينا لعبه كبيره اوي
لبنى..مش فاهمه لعبة اي اللي بتقول عليها
__________________
و انور خارج لقى كارمن قاعده ع الرصيف بتعيط...
انور...كارمن انتي كويسه؟؟
كارمن...مش مهم
انور...لا في اي المشكله هو احنا ضيقناكي؟؟
كارمن....انا مش عارفه انتوا بتعاملوني كده ليه انا مش عايزه منكوا حاجه غير انكوا تحتووني انا مريت بحاجات كتير اوي بحب اقرب من اي حد يحتويني مش اكتر محدش بيفهمني انا اقل من اي حد عنده صحاب او حد يحتويه؟؟؟
انور صعب عليه كارمن جدا...
انور....انا اسف نيابة عن لبنى بجد اسف
كارمن..متعوده مش مهم
انور...تعالي اوصلك
كارمن...متشكره ليك جدا انك سمعتني
و كان بتلقائي حضنته.....
و لبنى خرجت و شافتهم....
لبنى...ابعدي يا متخلفه
و زقتها جامد...
انور بزعيق....في اي يا لبنى انتي زودتيها اوي اوي
لبنى....يعني اي زودتها؟؟
انور...يعني ملكيش دعوه انا بعمل اي زي م انتي مبتدخلنيش ف حياتك و كمان ليكي اصدقاء متعرفهمش منعرفش جايباهم من انهي داهيه على دماغك و تزعقيلي ف وسط الكافيه انا مستحمل كتير كفايه المعامله دي بقا كل الناس بتنتقدك...
لبنى......
______________
يا ترى المشكله هتوصل بيهم لحد فين و اي الخطه و اي اللي دار بين تميم و لبنى
___________
يا بنات التفاعل وحش اوي تفاعلوا شويه و شجعوني










اظهار التوقيع
توقيع
فريده


10-30-2019
#14  

افتراضيرد: رواية لو كان خيرا لبقى ، لو كان خيراً لك لبقى لو كان محباً لحكى لو كان مشتاقاً لأتى

الحلقه الثالثة عشر ....لو كان خيراً
_______________

اخر احداث ان كارمن حضنت انور و خرجت لبنى شافتهم طبعا و راحت و زقت كارمن و انور بهدلها...
_________________
لبنى بدموع....انت واخد بالك انت بتقول اي؟؟؟
انور...اه واخد بالي كويس
كرم...انور اهدى كده بالله عليك و تعالا معايا
(جريت لبنى و ركبت تاكسي..)
سندس....لبنى
انور...تعالي اوصلك ي كارمن
كرم...توصلها
انور بنرفزه ...ايوه انت كمان عندك مشكله؟؟؟؟
كرم...محدش اتكلم ..و مشي
(ركب انور العربيه و كارمن جمبه و نامت كارمن..)
انور....اعرف بيتها منين دي كمان اوووف كارمن!!!
كارمن.....
انور...كارمن يا كارمن
و كارمن مبتردش
انور...اوووف اوديها البيت و اطلعها من ورا تيتا!!
(و رجع البيت لقى فريده نايمه و شالها و طلعها اوضته...)
انور...اوووف دي قتيله الله يخربيته
فريده...انوااار
انور بتوتر ...جاااي
و خرج و قفل الباب..
فريده...انت جيت ي حبيبي
انور.....اه ي تيتا
فريده...مالك كده؟
انور...مالي؟؟
فريده...عامل مصيبه!
انور...لا متخانق مع لبنى
فريده...اممم ليه هتحكيلي؟؟
انور...حكالها....
فريده...مش يمكن ظالمها يا انور حرام متجيش عليها انت حبيتها ب عيوبها متجيش تلومها بعدها و تجرحها انتوا ملكوش غير بعض يا حبيبي و انت بتحبها و بتعشقها متخسروش بعض.
انور...متخافيش يا ست الكل
فريده...ماشي يا حبيبي يلا انا هعملك احلى غدا
_______________
فالبيت عند سندس و لبنى ..لبنى بتعيط و قافله عليها باب اوضتها و سندس واقفالها قدام الباب....
سندس...انا يوم م عرفتك مقعدتيش تعيطي بالشكل ده
لبنى...عشان كل حاجه اتراكمت فجأه ي سندس تميم رجع و كمان انور بهدلني ف وسط الشارع بدون سبب و مش فاهمه ليه انا ...
سندس...م انتي ي لبنى ميصحش تتنرفزي عليه ف الكافيه و تقوليلو كلام ملوش لازم و عرفيه مين تميم
لبنى...بزعيق... تحبي اقوله اني كنت بحبه كمان يا سندس؟؟؟
سندس ....طب افتحي قوليلي تميم قالك اي
لبنى....اتأسفلي و ....
سندس...و اي؟؟؟
لبنى...
سندس...و اي يا لبنى؟؟؟
لبنى....
سندس...لبنى ..يا لبنى ردي..خلاص مش هضغط عليكي نهائي بكره نتكلم بس عالاقل افتحي اديكي سندوتشات
لبنى..فتحت...انا عايزه بيتزا
سندس...حاضر تعالي نطلب
و طلبوا و قعدوا مع بعض...
لبنى...انا من يوم م عرفته و انا اتغيرت من يوم ما عاشرتكوا كلكوا اتغيرت عشانكوا كلكوا و جازفت ب حاجات كتير اوي انا دلوقتي بيقول عليا اسلوبي وحش ليه يا سندس !!!!انا عملت اي غير اني حبيته!!!
سندس...كل حاجه هتتحل متخافيش
و خدت سندس لبنى ف حضنها
_______________
جه تاني يوم و جوا الجامعه..
كرم بيتمشى مع سندس ...
كرم...انا حاسس ب حاجه غريبه من نحية الواد تيمور مش فاهم هي اي
سندس....اي اللي مخليك تقول كده؟؟؟
كرم.....مش عارف مختفي و كل ما نكلمه يقول مسافر مع اني شوفته امبارح ف المول
سندس...مش عارفه فكك من تيمور دلوقتي انت متكلمتش مع انور؟؟؟
كرم...مبيردش
سندس...لبنى مجاتش عشان عنيها منفخه من العياط
كرم...طبعا عيطت قد كده بصراحه مكنش كلام قليل اللي انور قالهولها
سندس...ده متخلف والله لاموته مزعل صاحبتي
كرم ...
_____________
صحيت كارمن و لقت انور نايم ع الكنبه اللي فالاوضه قربت منو و اتصورت معاه و بعتتهم ل لبنى ....
سمعت لبنى موبايلها و نغماته فتحته و لقت الصور عيطت ...ده انت واحد زباله بعتني عشان دي؟؟؟
و بعتت الصور لسندس...
سندس...كرم بص
كرم...احيه
سندس....ده اتجنن
كرم....يخربيتك يا انور
سندس...و قال اي بيعشق لبنى و بيموت فيها و محن ملوش لازمه
كرم...طب هنعمل اي
سندس...انا هروح ي عم ل لبنى زمانها ميته من العياط احسن تعمل ف نفسها حاجه
كرم...انا هروح ل انور
سندس ....اقطع علاقتك بيه
كرم...ده صاحبي
سندس....ما هو ده ميشرفكش يبقا صاحبك انت مش شايف يا كرم اقسم بالله هقول لبابا و نفسخ الخطوووبه
كرم...خلااااص خلااص على اي
_______________
صحي انور من النوم و ملقاش كارمن
انور....اكيد مشيت
قام و دخل خد دش و خرج و نزل عايز يقابل لبنى ب اي شكل بس حاسس انه عايز يشوفها ف هي ف الاول و الاخر حبيبته و بيحبها جدا و لا ف يوم فكر يبعد عنها....تفاجئ ب كارمن ف وشه بتحط الفطار ..
انور بصدمه...انتي عبيطه انا مش لوحدي ف البيت
كارمن...اي ده في حد
انور...جدتي الله يخربيتك استخبي او اخرجي ف اي داهيه
كارمن....داهيه
انور...يا بنتي اخرجي زمان تيتا هتصحى
كارمن...و لبسي فوق
انور بنرفزه...ل...لبس!!! اي اللي انتي مهبباه ده صحيح لابسه تيشيرتي ليه انتي عايزه تجيبيلي مصيبه
كارمن....مقصدش بس...
قاطعهم صوت فريده...
فريده. ..مين دي ي انور
انور بتوتر....دي ...دي..صاحبتي
فريده....و صاحبتك ب تيشيرتك بتعمل اي ف نص الرسيبشن
كارمن....يا طنط اصلي بغسل هدومي من امبارح بليل
فريده... امبارح !! بليل!!
انور بصووت واطي...حسبي الله و نعم الوكيل
فريده...طلعها من بيتي حالا ي انور يأما مش هيبقا فيه خير و لبنى هتعرف
انور...لبنى لأ ي تيتا والله انتي فاهمه غلط
فريده...خرجها و نتناقش ما عاش و لا كان يخش بيتي اللي زيها ي انور
انور...ي تيتا عيب اللي بتقوليه ده
فريده...و مش عيب المسخره دي
انور...خلاص اهدي انا همشيها..
كارمن...هطلع البس و امشي
و بالفعل طلعت و لبست و مشيت دون كلام ....
كارمن....و قد نجحت
فريده....انت عارف اني هقول ل لبنى
انور...بالله عليكي لا ي تيتا والله هي نامت و انا معرفش مكان بيتها ف جبتها متوقعتش تغير و تندمج اوي كده انا مفهمتش حاجه والله
فريده....انا قولت اللي عندي اي تبريرات غير كده مش هتتغاضى عن اللي عرفته و شوفته انا غلطانه اني بدلعك

و مشيت فريده لاوضتها و قعد انور حط ايده على وشه ...ياربي اعمل اي
و هنا رن تليفونه و كان كرم...
كرم...تعالى بسرعه ده انت ليلة اللي جابوك سودا
انور...في اي
كرم....تعالا على مستشفى *** بسرعه
انور بصدمه...لبنى حصلها حاجه
كرم...تعالا و انت ساكت كلو منك
و قفل السكه و جري انور ركب عربيته و وصل المستشفى كانت قاعده سندس بتعيط و كرم بيواسيها و شافته سندس و راحت نزلت بالقلم على وشه..
سندس...واحد حقير ضيعت عمرها كله عشانك و انت رايح ببساطه تخونها و بتهينها
انور. بعدم استيعاب....اي اللي انتي بتقوليه ده
كرم ....اهدوا اما نتطمن على لبنى الاول اهدي ي سندس
انور بخوف ....هي فين و حصلها اي!!
سندس بزعيق...انت ليك عين تتكلم اصلا
تيمور جه و وقف ف وسطهم...
انور كان هيمد ايده على سندس ....
كرم حاشه و قال بزعيق...انت اتجننت و لا اي
انور بزعيق...ايوا اتجننت فين لبنى
سندس بعياط...يمكن تستريح بعد م وصلنا صورك مع الست هانم كارمن وصلنا البيت ل لبنى لقيناها مرميه عالارض الله اعلم اي اللي حصلها مستنيين الدكتور
تيمور....اهو خرج الدكتور...
انور بلهفه...مالها؟؟؟
الدكتور...عندعا هبوط شديد و شكلها بتعاني من ازمات نفسيه بلاش تحطوها ف اضطرابات كتير غلط عليها جدا ممكن يجبلها شلل نصفي او كهربا فالمخ خاصة انها عصبيه و عياطها كتير ...
سندس بعياط....منك لله ي انور انت السبب انت السبب
تيمور ب قصد...ياريتك م كنت ف حياتها ي اخي كانت حبت تميم و خلاص لكن هي اختارتك
انور بعدم فهم و نرفزه... تميم ؟؟؟



اظهار التوقيع
توقيع
فريده


10-30-2019
#15  

افتراضيرد: رواية لو كان خيرا لبقى ، لو كان خيراً لك لبقى لو كان محباً لحكى لو كان مشتاقاً لأتى

الحلقه الرابعة عشر...لو كان خيراً
_______________

تيمور ب قصد.....ياريتك م كنت ف حياتها ي اخي كانت حبت تميم و خلاص هي اختارتك انت للاسف
انور بعدم فهم و نرفزه....تميم؟؟؟
سندس برقت ل تيمور...
تيمور ....اي ده سوري مكنتش اعرف انه ميعرفش موضوع تميم
انور مسك تيمور من لياقته و قال بزعيق....تميم ده اللي طلعلنا زي الخازوق فالكافيه مش كده!!!
تيمور ب حقد.....ايوه متفتكرش بقا هي ليه اتغيرت هي اتغيرت عشانه مش عشانك و حبتك ك بديل مش اكتر انت خونت حبها و هي محبتكش اصلا
(بعد انور و علامات السكوت و الصدمه على وشه ..)
و كمل تيمور...العلاقه دي عمرها م كانت ناجحه و لازم تنتهي اصلا
كرم بنرفزه. ..خليك ف حالك مش انت اللي تقول تنتهي و متنتهيش دي حاجه ولا بتاعتك و لا بتاعتي و كفايه اوي كده انصحك تمشي
تيمور و هو بيعدل ياقة قميصه...همشي بس قبل م امشي متنساش اللي قولته ي انور ...
مشي تيمور...
كرم....متسمعمش كلامه لبنى بتح..
قطع كلامه ب حقد لكن عيون مكسوره ....هي مبتحبنيش هي فعلا مبتحبنيش و متغيرتش عشاني و انتوا حتى واقفين مأنكرتوش ده و انتوا اللي كنتوا معاها الفتره دي و كان كل كلمه تيمور قالها معترضتوش عليها هي محبتنيش و انا ع فكره مخونتهاش....
سندس بكل ثقه....مين قالك اني معترضتش هه!!!لبنى حقيقي اتغيرت بس مش عشانه لكن بكلامه اللي كان دايما بيدهولها زي السم ف وشها كانت دايما صحيح تقرب منه و تحاول تبقا كويسه اما هو كان بيبقا رد فعله يستحقرها و كدب عليها هي فعلا قلتلي بنفسها اللي يحب بيحب اللي بيهتم بيه و حنين عليه اللي ف يوم لبنى قلتلك يا انور هو انا وحشه كده قلتلها انا بحبك ب كل عيوبك فاكر ي انور!!! هي حبتك من دي شافت ان انت اللي تستحقها و سامحتك عشان شافت حبك الاعمى ليها اللي احتواها و حبتك و بقيت عيلتها و كل حياتها ربنا ظهر تميم ف حياتها عشان تحبك و تغير من نفسها و تعرف الفرق بين اللي يحبها و ميحبهاش!!لو كان خير مكنش هيظهر تميم ف حياتها تميم ظهر لحاجات كتير اوي حماها من تيمور و عطيه و غلهم و اتغيرت ب كلامه لما عاشرت تميم حبتك ي انور حبتك انت شافت الحلو معاك انت و اختارتك انت مش هو ؟ كنت نفسي اقولك كلام كتير اوي بس فعلا فات الاوان على الكلام ده لانك مصدق كلب زي ده و كل الكلام اللي بقولهولك ده لبنى ذات نفسها اللي قايلهولي و اثبتتلي حبها ليك بجد لكن انت مستحقتهوش
فلاش بااااااك سندس بتحكي..
(سندس و لبنى واقفين بيتكلموا فالكافيه)
سندس...مش مهم المهم دلوقتي انا مش فهماكي انتي بتحبي تميم و لا انور؟
لبنى بتنهد.... انا بحب انور يا سندس بحب اهتمامه بحب اعجابه بيا و هو م شايف فيا عيوب بحب كل حاجه تخصه و بحب اقابله!
سندس....اظن تميم ده حاله!!
لبنى...مش حاله بس هو فوقني عن حاجات كتير
سندس...طب ليه هتتغيري عشانه!!
لبنى...مش عشانه
سندس...اومال!
لبنى بكسره...عشان كلامه خلاني ابص لنفسي فالمرايه استحقر نفسي فعلا برجع ابص كل دقيقه يمكن اشوف نفسي حلوه مبلاقيش نفسي اتفيرت ف نظر نفسي حتى انا حبه اغير يمكن احب نفسي ساعتها هشتري اللي بيشتريني...
_____________
باااااااك...
سندس....و بقولك من تاني متستحقهاش ي انوور امشي ي انور امشيâک‌��
انور بندم...بس ..
سندس.....متنساش الدكتور قال اي ياريت تسمع الكلام مش عايزين نشوف وشك اليومين دول يلا
كرم.....امشي ي انور يلا
(مشي انور....)
________________
انور روح و كان دموعه ف عينه و فريده شافت الكسره ف عينه....
فريده...تعالى ي انور اقعد جمبي..
انور قعد...نعم يا تيتا؟؟
فريده...احكي سمعاك...
انور...خسرت كل حاجه..مش مگسوف اقول انى حاسس انى تايه وسط طريق و مش عارف اروح فين و لا اجى منين،معترف ان حياتى متلغبطة ب زيادة عن اللازم و بحس انى وحيد جدا و مفيش مخلوق قلبه عليا، معترف ان الفترة دى ضعيف ..مع ان اغلب الاوقات گونت قوى
فريده....و لبنى؟؟؟
انور....لبنى الخساره اللي خسرتها
فريده...و مين قال انك خسرتها وَحين تظن أن گٌل شيء گادَ ينتهي ...
يَخلُق الله لگ مخرجاً لتبدأ من جديد
انور...يعني!!!
فريده....يعني قوم دور على المخرج اللي تخليك ترجعها تحبك زي الاول رغم اني مسألتكش عن المشكله و انت عارف مبحبش اعرف الحاجه بالتفصيل...
انور...مبتعرفيش الحاجه بالتفصيل لكن بتقولي الجمل اللي تنفع فعلا
فريده....اي ده انت قايم رايح فين؟؟
انور....ادور عالمخرج اللي هيخليني ابدأ من جديد
فريده....ربنا معاك
_____________
فالمستشفى ف اوضه لبنى قاعده عالسرير....
لبنى....انا متأكده انور مخانيش
سندس....انتي عبيطه يا بت
لبنى...كااارمن عملت لعبه
سندس....و هي تعمل ليه؟؟؟
لبنى....ده الللي قلهولي تميم
فلااش باااااااك....
تميم...بصي انا جاي اقولك كلمتين عشان خايف عليكي و مش جاي لاي غرض تاني
لبنى...قول
تميم....بصي ي لبنى احنا كلنا ف خطر عطيه بينتقم عن طريق كارمن بنته اللي رجعت من برا البلد و حاشرها وسطيكوا
لبنى...بجد
تميم....خلي بالك من نفسك
لبنى....متقلقش انا معايا انور هو عيلتي كلها و طول م انا معاه مش هيحصلي حاجه
تميم ب توتر....لبنى انا ...
لبنى...انت اي
تميم....انا اسف انا بحبك
لبنى...بقولك معايا انور هو عيلتي هو اللي احتواني و حببني ف نفسي و عززني و كرمني بعد م مشيت يا تميم
تميم...لبنى انا اسف بس حاولي تفكري فالموضوع ده تاني لو سيبتيه انا مستنيكي
لبنى...مش هسيبه متخافش و كفايه كده عن اذنك و شكرا
و مشيت لبنى...
بااااااك...
لبنى...يعني ايا كان الصوره دي كانت مترتبه و معموله ب طريقه شيطانيه زيها عشان توصل لبيته و ده اللي مش عايزه اعرفه دلوقت ..
كرم....سؤال بس
لبنى...اسأل
كرم....انتي اغمى عليكي ليه
لبنى....اتفرجت على فيلم هندي بليل
سندس ..فيلم؟؟
لبنى...ايوه بتاع شاروخان و البت اللي اسمعا اي دي و اتعلمت اتمثيل
سندس ...مش كنت محبوسه و بتعيطي
لبنى...الكلام اللي قاله انور يوم الكافيه ده مخلي قلبي مكسور نصين بس انا حاولت اتمالك نفسي عشان كارمن و ابوها مينجحوش
كرم...و اللي الدكتور قاله
لبنى...ظ¢ظ*ظ*ظ* جنيه كان الدكتور تحت السيطره خليته يقول كده خصوصا عشان انور ميدخلش يكلمني و تمشي الخطه زي م انا عايزاها
كرم...و اي كمان
سندس....احنا دورنا اي
لبنى....احنا دورنا نخلص على كارمن
كرم...و عطيه؟؟
لبنى....هينكسر اوي اما يلاقي بنته الوحيده فالسجن بسببه ده جزات اللي يفرق حبيبي عني
"مش شرط روحگ تطلع علشان تموت ممگن شخص يقولگ گلمه تموتگ وانت
لساموجود !!!
وانا موت الف مره"






اظهار التوقيع
توقيع
فريده


10-30-2019
#16  

افتراضيرد: رواية لو كان خيرا لبقى ، لو كان خيراً لك لبقى لو كان محباً لحكى لو كان مشتاقاً لأتى

تعديل....الحلقه ظ،ظ¥ و ظ،ظ¦ و ظ،ظ§ الاخيره
حلقه الخامسة عشر...لو كان خير
_____________
كرم....بس احنا متفقناش نإذي حد ي لبنى
سندس...الحل مش اننا نإذي
لبنى ب نرفزه....انتوا عارفين انتو بتشفقوا على مين!!!دول عايزين يفرقونا و يسودوا عيشتنا و انتوا لسه بتقولوا منإذيهمش ده حقنا
كرم...طب فكري ف حاجه غير موضوع انك تسجني حد ده
سندس...استهدي بالله بلاش احنا كده بنكبر عداوة عطيه احنا عايزين نقطعهم بالله عليكي يا لبنى
لبنى....اوووف كنت عارفه ان ده هيحصل و عندي خطتي البديله الحمدلله
كرم...اي هي!!
لبنى....احنا هنكمل الخطه اللي هما عاملينها و هنفصل عن انور ....
______________
ف بيت عطيه....
عطيه...قوليلي يا كارمن ي حبيبتي عملتي اي
كارمن....متقلقش خاالص قريب الزفته و انور يسيبوا بعض و بعدها نشتغل على تيمور اللي باعك و وراها تميم و كلوا هيمشي وراك بنت ب مية راجل
عطيه....انتي عارفه انا لازم اخد حقي من الزفت تيمور و انور اللي غدروا بيا و لبنى اللي مشيت ورا الكلب تميم انا مش قادر استنى انا عايز اشوفهم بينهاااروا
كارمن.... بابا احنا لازم نمشي واحده واحده صدقني هنستفاد اكتر
عطيه...ماشي يا كارمن مستنيكي مستني اليوم اللي ترجعي تقوليلي فيه دول انتهوا يا بابا و خدت ب حقك
كارمن حضنته.....متقلقش يا حبيبي
عطيه...هتعملي اي دلوقتي!!
كارمن...هشوف اخرة موضوع انور و لبنى و هخش على تيمور بقا
عطيه....ماشي يا حبيبتي معاكي ربنا
انور نزل راح المستشفى....
كرم...اي اللي جابك !!
انور...مش عارف انا مش عارف اقعد ف البيت و بلف بلف و ارجع هنا تاني انا لازم اتكلم معاها
كرم...هشوفها و اقولك
(دخل كرم و قعد انور متوتر بيحرك رجله و بيحرك ب ايده ف شعره ...)
خرج كرم...
انور....ها
كرم...تمام ادخلها
سندس و كرم خرجوا و انور دخل...
انور...لبنى و مسك أيدها لكن هي سحبتها و ديرت وشها...
انور...لبنى ارجوكي انا اسف على كل حاجه عملتها بس انا والله العظيم مخونتكيش هو بس....
قاطعته..
لبنى....احنا كل حاجه ما بينا انتهت يا انور كل حااجه من الاول كانت غلط انك تهيني قدامها و بالشكل ده انت اول مره تعمل كده و انا مش هسمح تتكرر عشان كفايه اوي كده انا عملت حاجات كتير عشانك و ملقتش مقابل و كمان رايح توديها بيتك و مش عايزه اعرف بقا خونتني ولا عملت اي ده ميخصنيش الي يخصني انك تبعد عني ي انور
انور بدموع....لبنى انا مينفعش ابعد عنك مفيش حد بيبعد عن روحه
لبنى...ابعد ي انووووور
انور بلهفه....لبنى انا بحبك مينفعش اسيبك والله م هينفع انا من غيرك اموت
لبنى بدمدع....قولتلك مبحبكش انت اي مبتحسش اخرج بقا
انور ....عينك مبتقولش كده يا لبنى بس خليكي فاكره كسرة القلب اللي كسرتهالي دي مش هنسهالك ابدا
سندس...ادخل يا كرم اواسيها؟؟؟
كرم....لا سيبيها شويه و هو انور مشي ع طول بردو سيبته لوحده
سندس....انا صعبان عليا لبنى اوي
كرم...هنستحمل ي سندس
_____________
*بعد مرور شهر على نفس الوضع*
عطيه....اي يا كارمن هنفضل كده كتير
كارمن....تيمور اتحبس يا بابا امبارح بليل مقولتلكش ولا اي
عطيه ...لا مقولتليش
كارمن....الشغل كله بقا على تميم و لبنى
عطيه. ..هتعملي اي !!!!
____________
ف بيت سندس و لبنى...
سندس...لبنى هتعملي اي تاني حرام عليكي انور بيعاني من غيرك
لبنى بصوت مبحوح... ارجوكي متفكرنيش ب انور
سندس....طب يا لبنى هتعملي اي يا حبيبتي الوضع كده هيسوء
لبنى....هعمل زي م هي عايزه
سندس....اوعي تكوني اللي ف بالي
لبنى...ايوه هقرب من تميم و هوافق اني ارتبط بيه
سندس....انتي اتجننتي ده انور يقتلك فيها يا يقتل تميم
لبنى....م هو ده اللي هيحصل بالظبط
سندس...تقصدي اي يا لبنى انتي اتجننتي
لبنى...يعني اما اقرب من تميم و هي عايزه كده هتوصل ل انور بما انها قريبه منه و اكيد هتوسوسله انه يقتلنا بس المفاجأه الكبيره هتبقا ب انتظارها
سندس...تقصدي اي!!
لبنى...هتشوفي
سندس ...هو انتي مش متضايفه انها قريبه منه؟؟
لبنى...لا خااااالص انا عارفه انور بيحبني عمره ما يشوف واحده غيري ف عنيه اصلا
سندس...اي الثقه دي
لبنى....انا بقولك انور عمره م يشوف واحده غيري ف عنيه و عمره م هيحب غيري لاني واخده قلبه هيحب ازاي
سندس..... مجنونه
______________
راحت لبنى ل تميم مكتب شغله ..
الرسيبشن...حضرتك واخده ميعاد لمقابلة استاذ تميم؟؟؟
لبنى ...لا بس قوليله اني لبنى و هو هيوافق اكيد
الرسيبشن...ثانيه واحده
(دخلت البنت و خرجت قلتلها..)
...اتفضلي يا فندم استاذ تميم ف انتظارك..
لبنى دخلت ..
تميم....نورتي المكان كله
لبنى....شكرا
تميم....اتفضلي اقعدي
لبنى...احم الاول....انا انفصلت ع انور بس شكليات يعني
تميم...مش فاهم
(بدأت لبنى تحكيله عن مخططتها كامله ...)
لبنى...ارجوك ساعدني يا تميم زي ما ساعدتك زمان او عشان اي حاجه
تميم ب كسره .... مش مهم المهم دلوقتي انك تكوني قريبه مني مش اكتر
لبنى....ارجوك بلاش الكلام ده يا تميم
تميم....انا مش فاهم انا بحبك و انتي...
قاطعته لبنى....
لبنى...اوع تقولها على لسانك يا تميم اووووع انا حبيتك فترة مراهقه اما انور هو فعلا كل حاجه بالنسبالي مش هاممني غير اني اكسبه مش عايزه حاجه تانيه فالدنيا انا قاعده معاك دلوقتي عشانه مش هكدب عليك عشان عايزه اكمل حياتي معاه ب سلام و حب و عايزه كمان اقولك كلمتين عن الحب كده الـحب مــش كــلـمة ولا حـتى كـــلام
الحب مسئولية , أفعـال , التــزام , احــتواء , تضـحيـة , احســاس , أمــان , ثــقة , صــدق ,عـــشـرة
الحب انك تقرر تكمل مع شخص وانت عارف عيوبه و قابله زى ماهو
الحب انك تشـارك شخــص ف حـيـاتـك و تــشاركه حــياتـه
الحب وعد ع الحلوة و المرة .. ع الضيق و الفرج .. ع الفرح و الحزن .. ع الفشل و النجاح .. ع الضعف و القوة
الحب مش لحظات حلوة بس .الحب أسلوب حياة فيه الحلو و فيه الوحش اكتر و انور كان دايما معايا ف كل دووووووول انور عيلتي يا تميم انور بيتي اللي كونته بعد فقدان امي و ابويا من حياتي هو كان بيتي الدافي و مش هتكسف اقولك كده
و لو مش عايز تكمل المهمه اللي عايزاك تساعدني فيها انت حر بس محبتش اكدب عليك
تميم ب كسره.....ماشي يا لبنى هساعدك بس عشان قلبي اللي عايز كدهâک‌??????
و اسف على كل لحظه خليتك فيها بالشكل ده و تشيلي مني اوي كده
لبنى...الماضي مينفعش نفتكره او نبكي عليه هو بيعلمنا
______________
عند انور قاعد ف اوضته و تدخل فريده تقعد جمبه ...
فريده..مصمم متحكيليش بردو!
انور...انا هضعف لو حكيتلك
فريده...و ماله لو ضعفت
انور...
فريده... احكي ي انور
و حكي انور...
فريده...و انت صدقت انها مش بتحبك و بعدت؟و بعدين ع فكره البنت اللي اسمعا كارمن اللي كل يوم و التاني معاك انامش طيقاها و متدخلهاش البيت تاني اديني قلتلك
انور...ماشي
فريده...المهم نكمل موضعنا لبنى ي حبيبي بنت زي اي بنت بتقول كلام بتبقى مستنيه رد فعل تاني اكيد و انك تفضل وراها
انور...انتي متعرفيش لبنى يا تيتا مش بتاعة الكلام ده
فريده....يابني انا شايفه في حاجه غلط ف الموضوع مش فاهمه هي اي الصراحه اول مره ابقا عاجزه بالشكل ده
انور جاله رساله عالموب و شافها و وشه اتقلب ظ،ظ¨ظ* درجه ...
انور...نهار ابوكي اسود
________________
الحلقه السادسة عشر...لو كان خيراً
رساله من كارمن...(اهي اتخطبتله شوفت باعتك عشانه ازاي انا قولتلك يا انور ان ده اللي هيحصل و مش هتعرف تاخد حقك طبعا و لا حق كسرة قلبك شوف اهم فالنادي بيحتفلوا بخطوبتهم ناقص تروح تباركلهم...)
فريده...في اي يا حبيبي
انور....لبنى اتخطبت ل تميم
فريده....طب انت قايم رايح فين
انور بجنون...اقسم بالله م هسيبهم بقا بتسيبني عشان الكلب ده وربنا ما سايبهم
فريده....انور
(خد انور المسدس اللي ف البيت و طلع بعربيته ع النادي بعد م كارمن بعتتله الابليكيشن...)
*فالنادي*
تميم....انور مش هيبجي و لا اي
تميم....ماشي انا خايف على نفسي
لبنى...انا خايفه انا كمان من ردة فعله
تميم......دي هتبقا فضيحه قدام الناس كلها
لبنى ب توتر...متخوفنييييش يا تميم من اللي هيحصل
تميم....طب عندك فكره هتعمليها
لبنى....لأ
تميم..... اومال هتعملي اي
لبنى لمحت عربية انور..
لبنى...جه
انور دخل .... ياااه اهلا اهلا
الف الف مبروك عقبال الليله الكبيره
كارمن ...هو بيعمل اي ده
و مشي انور.
لبنى بدموع....يلا انا عايزه امشي ...
تميم...ماشي يلا
*عند انور*
انور......شكرا يا تيمور
تيمور...و نا كمان بشكرك عشان طلعتني من السجن
انور...هننفذ اللي قولت عليه
تيمور...طبعا انت ممكن متكونش واثق فيا لسه انا مش محتاج ثقه تاني خلاص انا هساعدكوا و هسافر اصلا
انور....انا عارف و متأكد ان هي عمرها م حبتني و مش هتحبني و انا لازم اخد حقي ب ايدي
تيمور....ايوا بالظبط استنى بقا كارمن تيجي
انور...هو انت واثق من كارمن انها مش هتإذينا يا تيمور!!!
تيمور...يابني هي بتنتقم لابوها من تميم و لبنى ايش دخلك انت مش هتيجي جمبنا
انور...ماااشي
(جات كارمن و ركبت)
كارمن...انا جيييت
تيمور....احلى حاجه اللعب ع المكشوف
انور...تمام هقابلكوا بكره
________________
عدا اليومين و لا اي حاجه حصلت غير عياط لبنى ليل نهار و هي عاجزه عن انها تتصرف او تكلمه ...
*ف كافيه قاعده لبنى و كرم و سندس*
كرم ب نرفزه....استريحتي خلاص!!انور بعد عنك و خاتم خطوبتك من تميم ف ايدك تحبي تكملي على كده
سندس بتبرق ل كرم....كرم متضغطش عليها
كرم....ما هي لازم تفوق للي عملته انور هيروح ف داهيه و انتي واقفه بتتفرجي يا لبنى
لبنى...ارجوكوا ساعدوني نعمل اي حاجه بس ارجع انوور تاني انا مش متخيله حياتي من غيره انا حياتي واقفه و بتمشي بالبطئ
كرم...عشان غبيه
(جه رساله ل لبنى من انور....)
لبنى ب فرحه...ده انور
كرم....وريني بيقولك اي
سندس....اي ده!!
لبنى...عايزني اروحله العنوان ده
سندس....طب ما تروحيله
كرم...مش لوحدك عشان انور متهور ممكن يكوم في حاجه مؤذيه ف دماغه!!
سندس...تمام نروح
كرم ...لا لا انتي هتفضلي
سندس....لا طبعا مش هسيب صاحبتي
كرم...سندس اهمدي خليكي هنا مش ناقصين مشاااااكلل
سندس. ..اووووف
كرم....يلا يا لبنى
(و طلعوا من الكافيه و ركبوا تاكسي و بالفعل راحوا ..)
كرم...هو المكان مهجور كده ليه
لبنى....انا خفت
كرم...ده مخزن !!
لبنى...طب هنعمل
كرم...هنرجع طبعا
لبنى....مش هينفع
(و نزلت لبنى من التاكس)
كرم...لبنى...استني
و نزل وراها....
(دخلوا المخزن و كان كارمن و انور موجودين...)
كارمن....اي ده هاااي
لبنى...انور
تميم....لبنى انتي هنا بتعملي اي
لبنى.....انا انور طلبني
تميم..و طلبني انا كمان
انور...في شخص تاني ليه حساب معاكوا غيرنا
لبنى...انور انت اتغيرت اوي
انور...من الغدر اللي انا عيشته منكوا انتي كسرتي قلبي و انا هكسر قلبك
لبنى...انور انا...
عطيه... اهلا بيكوا ف مخازن عطيه فرغلي أأمن مكان ادفنكوا فيه
كرم....يا اخي احنا لو نفخنا فيك هتموت
عطيه....انا مش لوحدي بقولك مخزن محمي برجالتي طبعا لان بضاعاتي و حاجتي هنا كلها و كل الرشاوي هنا بردو قولت اعرفكم قبل م اودعكم يعني
تميم...اه صحيح بتفكر تعمل اي بقا
(البوليس جه المكان ....)
عطيه....نهار ابوكوا اسوووود
كارمن....اي ده
انور....نسيت اقولكم اني بغدر بيكوا اااه و حاجه تانيه ‏مفيش اي مبرر ف الدنيا يخليك متتمناش الخير لحد غير انك انسان ناقص âک‌??????
(و قبضوا على عطيه و كارمن و كل رجالة المكان ...)
انور...متشكر ليك جدا يا استاذ سالم
سالم...احنا اللي بنشكرك والله ده عالاقل ماسكينه متلبس ب المخزن بتاعه مش اقل من ظ،ظ¥ سنه سجن و ده اللي كنا عوزينه من زمان
انور...همشي انا عن اذنك
لبنى....انور
انور....نعم؟؟؟
(مشي سالم من جنبه و وقف انور و لبنى لوحدهم..)
لبنى...انور انا اسفه
انور....اسفه على اي ولا يهمك
لبنى....انور انا...
انور...لبنى انا لازم امشي الكلام مش هيفيد روحي ل تميم انا حميتكوا و عملت اللي عليا ياريت تفتكري الحاجات الكويسه اللي عملتها و اسف على كل حاجه عملتها أذتك و ضايقتك...
و مشي انور...
____________
بعد مرور يومين...
قاعد انور ف كافيه دخل عليه تميم و كرم ....
انور....عايز اي
تميم...عايز اقولك حاجه مهمه
انور....اتفضل
تميم....انا و لبنى مش مخطوبين و دي كانت لعبه اصلا...



اظهار التوقيع
توقيع
فريده


10-30-2019
#17  

افتراضيرد: رواية لو كان خيرا لبقى ، لو كان خيراً لك لبقى لو كان محباً لحكى لو كان مشتاقاً لأتى

تعديل....الحلقه ظ،ظ¥ و ظ،ظ¦ و ظ،ظ§ الاخيره
حلقه الخامسة عشر...لو كان خير
_____________
كرم....بس احنا متفقناش نإذي حد ي لبنى
سندس...الحل مش اننا نإذي
لبنى ب نرفزه....انتوا عارفين انتو بتشفقوا على مين!!!دول عايزين يفرقونا و يسودوا عيشتنا و انتوا لسه بتقولوا منإذيهمش ده حقنا
كرم...طب فكري ف حاجه غير موضوع انك تسجني حد ده
سندس...استهدي بالله بلاش احنا كده بنكبر عداوة عطيه احنا عايزين نقطعهم بالله عليكي يا لبنى
لبنى....اوووف كنت عارفه ان ده هيحصل و عندي خطتي البديله الحمدلله
كرم...اي هي!!
لبنى....احنا هنكمل الخطه اللي هما عاملينها و هنفصل عن انور ....
______________
ف بيت عطيه....
عطيه...قوليلي يا كارمن ي حبيبتي عملتي اي
كارمن....متقلقش خاالص قريب الزفته و انور يسيبوا بعض و بعدها نشتغل على تيمور اللي باعك و وراها تميم و كلوا هيمشي وراك بنت ب مية راجل
عطيه....انتي عارفه انا لازم اخد حقي من الزفت تيمور و انور اللي غدروا بيا و لبنى اللي مشيت ورا الكلب تميم انا مش قادر استنى انا عايز اشوفهم بينهاااروا
كارمن.... بابا احنا لازم نمشي واحده واحده صدقني هنستفاد اكتر
عطيه...ماشي يا كارمن مستنيكي مستني اليوم اللي ترجعي تقوليلي فيه دول انتهوا يا بابا و خدت ب حقك
كارمن حضنته.....متقلقش يا حبيبي
عطيه...هتعملي اي دلوقتي!!
كارمن...هشوف اخرة موضوع انور و لبنى و هخش على تيمور بقا
عطيه....ماشي يا حبيبتي معاكي ربنا
انور نزل راح المستشفى....
كرم...اي اللي جابك !!
انور...مش عارف انا مش عارف اقعد ف البيت و بلف بلف و ارجع هنا تاني انا لازم اتكلم معاها
كرم...هشوفها و اقولك
(دخل كرم و قعد انور متوتر بيحرك رجله و بيحرك ب ايده ف شعره ...)
خرج كرم...
انور....ها
كرم...تمام ادخلها
سندس و كرم خرجوا و انور دخل...
انور...لبنى و مسك أيدها لكن هي سحبتها و ديرت وشها...
انور...لبنى ارجوكي انا اسف على كل حاجه عملتها بس انا والله العظيم مخونتكيش هو بس....
قاطعته..
لبنى....احنا كل حاجه ما بينا انتهت يا انور كل حااجه من الاول كانت غلط انك تهيني قدامها و بالشكل ده انت اول مره تعمل كده و انا مش هسمح تتكرر عشان كفايه اوي كده انا عملت حاجات كتير عشانك و ملقتش مقابل و كمان رايح توديها بيتك و مش عايزه اعرف بقا خونتني ولا عملت اي ده ميخصنيش الي يخصني انك تبعد عني ي انور
انور بدموع....لبنى انا مينفعش ابعد عنك مفيش حد بيبعد عن روحه
لبنى...ابعد ي انووووور
انور بلهفه....لبنى انا بحبك مينفعش اسيبك والله م هينفع انا من غيرك اموت
لبنى بدمدع....قولتلك مبحبكش انت اي مبتحسش اخرج بقا
انور ....عينك مبتقولش كده يا لبنى بس خليكي فاكره كسرة القلب اللي كسرتهالي دي مش هنسهالك ابدا
سندس...ادخل يا كرم اواسيها؟؟؟
كرم....لا سيبيها شويه و هو انور مشي ع طول بردو سيبته لوحده
سندس....انا صعبان عليا لبنى اوي
كرم...هنستحمل ي سندس
_____________
*بعد مرور شهر على نفس الوضع*
عطيه....اي يا كارمن هنفضل كده كتير
كارمن....تيمور اتحبس يا بابا امبارح بليل مقولتلكش ولا اي
عطيه ...لا مقولتليش
كارمن....الشغل كله بقا على تميم و لبنى
عطيه. ..هتعملي اي !!!!
____________
ف بيت سندس و لبنى...
سندس...لبنى هتعملي اي تاني حرام عليكي انور بيعاني من غيرك
لبنى بصوت مبحوح... ارجوكي متفكرنيش ب انور
سندس....طب يا لبنى هتعملي اي يا حبيبتي الوضع كده هيسوء
لبنى....هعمل زي م هي عايزه
سندس....اوعي تكوني اللي ف بالي
لبنى...ايوه هقرب من تميم و هوافق اني ارتبط بيه
سندس....انتي اتجننتي ده انور يقتلك فيها يا يقتل تميم
لبنى....م هو ده اللي هيحصل بالظبط
سندس...تقصدي اي يا لبنى انتي اتجننتي
لبنى...يعني اما اقرب من تميم و هي عايزه كده هتوصل ل انور بما انها قريبه منه و اكيد هتوسوسله انه يقتلنا بس المفاجأه الكبيره هتبقا ب انتظارها
سندس...تقصدي اي!!
لبنى...هتشوفي
سندس ...هو انتي مش متضايفه انها قريبه منه؟؟
لبنى...لا خااااالص انا عارفه انور بيحبني عمره ما يشوف واحده غيري ف عنيه اصلا
سندس...اي الثقه دي
لبنى....انا بقولك انور عمره م يشوف واحده غيري ف عنيه و عمره م هيحب غيري لاني واخده قلبه هيحب ازاي
سندس..... مجنونه
______________
راحت لبنى ل تميم مكتب شغله ..
الرسيبشن...حضرتك واخده ميعاد لمقابلة استاذ تميم؟؟؟
لبنى ...لا بس قوليله اني لبنى و هو هيوافق اكيد
الرسيبشن...ثانيه واحده
(دخلت البنت و خرجت قلتلها..)
...اتفضلي يا فندم استاذ تميم ف انتظارك..
لبنى دخلت ..
تميم....نورتي المكان كله
لبنى....شكرا
تميم....اتفضلي اقعدي
لبنى...احم الاول....انا انفصلت ع انور بس شكليات يعني
تميم...مش فاهم
(بدأت لبنى تحكيله عن مخططتها كامله ...)
لبنى...ارجوك ساعدني يا تميم زي ما ساعدتك زمان او عشان اي حاجه
تميم ب كسره .... مش مهم المهم دلوقتي انك تكوني قريبه مني مش اكتر
لبنى....ارجوك بلاش الكلام ده يا تميم
تميم....انا مش فاهم انا بحبك و انتي...
قاطعته لبنى....
لبنى...اوع تقولها على لسانك يا تميم اووووع انا حبيتك فترة مراهقه اما انور هو فعلا كل حاجه بالنسبالي مش هاممني غير اني اكسبه مش عايزه حاجه تانيه فالدنيا انا قاعده معاك دلوقتي عشانه مش هكدب عليك عشان عايزه اكمل حياتي معاه ب سلام و حب و عايزه كمان اقولك كلمتين عن الحب كده الـحب مــش كــلـمة ولا حـتى كـــلام
الحب مسئولية , أفعـال , التــزام , احــتواء , تضـحيـة , احســاس , أمــان , ثــقة , صــدق ,عـــشـرة
الحب انك تقرر تكمل مع شخص وانت عارف عيوبه و قابله زى ماهو
الحب انك تشـارك شخــص ف حـيـاتـك و تــشاركه حــياتـه
الحب وعد ع الحلوة و المرة .. ع الضيق و الفرج .. ع الفرح و الحزن .. ع الفشل و النجاح .. ع الضعف و القوة
الحب مش لحظات حلوة بس .الحب أسلوب حياة فيه الحلو و فيه الوحش اكتر و انور كان دايما معايا ف كل دووووووول انور عيلتي يا تميم انور بيتي اللي كونته بعد فقدان امي و ابويا من حياتي هو كان بيتي الدافي و مش هتكسف اقولك كده
و لو مش عايز تكمل المهمه اللي عايزاك تساعدني فيها انت حر بس محبتش اكدب عليك
تميم ب كسره.....ماشي يا لبنى هساعدك بس عشان قلبي اللي عايز كدهâک‌��
و اسف على كل لحظه خليتك فيها بالشكل ده و تشيلي مني اوي كده
لبنى...الماضي مينفعش نفتكره او نبكي عليه هو بيعلمنا
______________
عند انور قاعد ف اوضته و تدخل فريده تقعد جمبه ...
فريده..مصمم متحكيليش بردو!
انور...انا هضعف لو حكيتلك
فريده...و ماله لو ضعفت
انور...
فريده... احكي ي انور
و حكي انور...
فريده...و انت صدقت انها مش بتحبك و بعدت؟و بعدين ع فكره البنت اللي اسمعا كارمن اللي كل يوم و التاني معاك انامش طيقاها و متدخلهاش البيت تاني اديني قلتلك
انور...ماشي
فريده...المهم نكمل موضعنا لبنى ي حبيبي بنت زي اي بنت بتقول كلام بتبقى مستنيه رد فعل تاني اكيد و انك تفضل وراها
انور...انتي متعرفيش لبنى يا تيتا مش بتاعة الكلام ده
فريده....يابني انا شايفه في حاجه غلط ف الموضوع مش فاهمه هي اي الصراحه اول مره ابقا عاجزه بالشكل ده
انور جاله رساله عالموب و شافها و وشه اتقلب ظ،ظ¨ظ* درجه ...
انور...نهار ابوكي اسود
________________
الحلقه السادسة عشر...لو كان خيراً
رساله من كارمن...(اهي اتخطبتله شوفت باعتك عشانه ازاي انا قولتلك يا انور ان ده اللي هيحصل و مش هتعرف تاخد حقك طبعا و لا حق كسرة قلبك شوف اهم فالنادي بيحتفلوا بخطوبتهم ناقص تروح تباركلهم...)
فريده...في اي يا حبيبي
انور....لبنى اتخطبت ل تميم
فريده....طب انت قايم رايح فين
انور بجنون...اقسم بالله م هسيبهم بقا بتسيبني عشان الكلب ده وربنا ما سايبهم
فريده....انور
(خد انور المسدس اللي ف البيت و طلع بعربيته ع النادي بعد م كارمن بعتتله الابليكيشن...)
*فالنادي*
تميم....انور مش هيبجي و لا اي
تميم....ماشي انا خايف على نفسي
لبنى...انا خايفه انا كمان من ردة فعله
تميم......دي هتبقا فضيحه قدام الناس كلها
لبنى ب توتر...متخوفنييييش يا تميم من اللي هيحصل
تميم....طب عندك فكره هتعمليها
لبنى....لأ
تميم..... اومال هتعملي اي
لبنى لمحت عربية انور..
لبنى...جه
انور دخل .... ياااه اهلا اهلا
الف الف مبروك عقبال الليله الكبيره
كارمن ...هو بيعمل اي ده
و مشي انور.
لبنى بدموع....يلا انا عايزه امشي ...
تميم...ماشي يلا
*عند انور*
انور......شكرا يا تيمور
تيمور...و نا كمان بشكرك عشان طلعتني من السجن
انور...هننفذ اللي قولت عليه
تيمور...طبعا انت ممكن متكونش واثق فيا لسه انا مش محتاج ثقه تاني خلاص انا هساعدكوا و هسافر اصلا
انور....انا عارف و متأكد ان هي عمرها م حبتني و مش هتحبني و انا لازم اخد حقي ب ايدي
تيمور....ايوا بالظبط استنى بقا كارمن تيجي
انور...هو انت واثق من كارمن انها مش هتإذينا يا تيمور!!!
تيمور...يابني هي بتنتقم لابوها من تميم و لبنى ايش دخلك انت مش هتيجي جمبنا
انور...ماااشي
(جات كارمن و ركبت)
كارمن...انا جيييت
تيمور....احلى حاجه اللعب ع المكشوف
انور...تمام هقابلكوا بكره
________________
عدا اليومين و لا اي حاجه حصلت غير عياط لبنى ليل نهار و هي عاجزه عن انها تتصرف او تكلمه ...
*ف كافيه قاعده لبنى و كرم و سندس*
كرم ب نرفزه....استريحتي خلاص!!انور بعد عنك و خاتم خطوبتك من تميم ف ايدك تحبي تكملي على كده
سندس بتبرق ل كرم....كرم متضغطش عليها
كرم....ما هي لازم تفوق للي عملته انور هيروح ف داهيه و انتي واقفه بتتفرجي يا لبنى
لبنى...ارجوكوا ساعدوني نعمل اي حاجه بس ارجع انوور تاني انا مش متخيله حياتي من غيره انا حياتي واقفه و بتمشي بالبطئ
كرم...عشان غبيه
(جه رساله ل لبنى من انور....)
لبنى ب فرحه...ده انور
كرم....وريني بيقولك اي
سندس....اي ده!!
لبنى...عايزني اروحله العنوان ده
سندس....طب ما تروحيله
كرم...مش لوحدك عشان انور متهور ممكن يكوم في حاجه مؤذيه ف دماغه!!
سندس...تمام نروح
كرم ...لا لا انتي هتفضلي
سندس....لا طبعا مش هسيب صاحبتي
كرم...سندس اهمدي خليكي هنا مش ناقصين مشاااااكلل
سندس. ..اووووف
كرم....يلا يا لبنى
(و طلعوا من الكافيه و ركبوا تاكسي و بالفعل راحوا ..)
كرم...هو المكان مهجور كده ليه
لبنى....انا خفت
كرم...ده مخزن !!
لبنى...طب هنعمل
كرم...هنرجع طبعا
لبنى....مش هينفع
(و نزلت لبنى من التاكس)
كرم...لبنى...استني
و نزل وراها....
(دخلوا المخزن و كان كارمن و انور موجودين...)
كارمن....اي ده هاااي
لبنى...انور
تميم....لبنى انتي هنا بتعملي اي
لبنى.....انا انور طلبني
تميم..و طلبني انا كمان
انور...في شخص تاني ليه حساب معاكوا غيرنا
لبنى...انور انت اتغيرت اوي
انور...من الغدر اللي انا عيشته منكوا انتي كسرتي قلبي و انا هكسر قلبك
لبنى...انور انا...
عطيه... اهلا بيكوا ف مخازن عطيه فرغلي أأمن مكان ادفنكوا فيه
كرم....يا اخي احنا لو نفخنا فيك هتموت
عطيه....انا مش لوحدي بقولك مخزن محمي برجالتي طبعا لان بضاعاتي و حاجتي هنا كلها و كل الرشاوي هنا بردو قولت اعرفكم قبل م اودعكم يعني
تميم...اه صحيح بتفكر تعمل اي بقا
(البوليس جه المكان ....)
عطيه....نهار ابوكوا اسوووود
كارمن....اي ده
انور....نسيت اقولكم اني بغدر بيكوا اااه و حاجه تانيه ‏مفيش اي مبرر ف الدنيا يخليك متتمناش الخير لحد غير انك انسان ناقص âک‌��
(و قبضوا على عطيه و كارمن و كل رجالة المكان ...)
انور...متشكر ليك جدا يا استاذ سالم
سالم...احنا اللي بنشكرك والله ده عالاقل ماسكينه متلبس ب المخزن بتاعه مش اقل من ظ،ظ¥ سنه سجن و ده اللي كنا عوزينه من زمان
انور...همشي انا عن اذنك
لبنى....انور
انور....نعم؟؟؟
(مشي سالم من جنبه و وقف انور و لبنى لوحدهم..)
لبنى...انور انا اسفه
انور....اسفه على اي ولا يهمك
لبنى....انور انا...
انور...لبنى انا لازم امشي الكلام مش هيفيد روحي ل تميم انا حميتكوا و عملت اللي عليا ياريت تفتكري الحاجات الكويسه اللي عملتها و اسف على كل حاجه عملتها أذتك و ضايقتك...
و مشي انور...
____________
بعد مرور يومين...
قاعد انور ف كافيه دخل عليه تميم و كرم ....
انور....عايز اي
تميم...عايز اقولك حاجه مهمه
انور....اتفضل
تميم....انا و لبنى مش مخطوبين و دي كانت لعبه اصلا...



اظهار التوقيع
توقيع
فريده


10-30-2019
#18  

افتراضيرد: رواية لو كان خيرا لبقى ، لو كان خيراً لك لبقى لو كان محباً لحكى لو كان مشتاقاً لأتى

الحلقه السابعة عشر و الاخيره....لو كان خيراً
__________________

تميم.....لبنى رفضت نهائي قربي منها و طول الوقت كانت تقولي انك مالي عينها و انها محبتش حد قدك و يوم ما جات تستعين بيا جات و هي مغيرتش كلامها انها تضحك عليا قالتلي كلام خلاني احترمها جدا قلتلي انها بتعمل كده و جيالي بس عشان تكسبك و متبعدش عنك و انها عايزه تعمل كده وفقا انها تنفذ خطط كارمن و انها عايزه تإذيها فجأه عشان تمحيها من حياتكوا و تعيشوا مع بعض قلتلي انها مش هاممها غير انها تكمل حياتها معاك و علمتني الحب فهمتني اللي مكنتش فاهمه فيه فهمتني فعلا ان الحب مسئوليه و افعال و التزام و احتواء و تضحيه و احساس بالامان و ثقه و صدق و الحب انك تقدر تكمل مع شخص و انت عارف عيوبه و قابله زي م هو و ده اللي انت ادتهولها و انا مقدرتش ادهولها و قلتلي ان الحب انك اشارك شخص ف حياتك و تشاركه حياته و انا يوم م حكتلها عن حاجه ف حياتي قلتلها انتي مالك تحليها ليها قلتلي الحب وعد و انا موعدتهاش قلتلي الحب فشل و نجاح و انا كنت مخليها فاشله قلتلي الحب مش لحظات حلوه الحب اسلوب حياه فيه الحلو فيه الوحش و قلتلي اخيرا انور شوفت منه كل دول و هو كان بيتي الدافي و عيلتي ...و انا متمناش لحد يخسر بيته و عيلته انا ساعدتها عشان علاقتكوا مع بعض تكمل دون تدخل كارمن و انتقام عطيه و تخلصوا منها و انا اللي هبقا شاهد على جوازكوا يا انور انا هبقا الطرف الشاهد عند لبنى
انور ف حالة ذهول مش عارف يقول ايه....انا عايز اروحلها حالا
كرم...و انا عارف هما فين
تميم...و لو عايز كمان تسمع منها الكلام ده انا هساعدك تسمعه
____________
سندس و لبنى قاعدين ف بيتهم و لبنى قاعده مكتئبه ف الرسيبشن
سندس....الباب بيرن هقوم افتح
فتحت سندس و دخلت مبتسمه
سندس....في حد مهم عايزك
بصت لبنى لقت انور و تميم و كرم داخلين...
لبنى...انور !!!
تميم...يا لبنى انور عايز يسمع منك كام سؤال كده نفسه يسمعهم
لبنى....خليه يسأل...
تميم...لا انا هسأل و انتي تردي عليه اتفقنا
لبنى...اتفقنا
تميم...بتحبيه!!!!
لبنى... ده مستححيل قلبي يمييلل ويححب غيررك ابدآآ
تميم....نصيبك معاه ولا؟؟
لبنى.....النصيب هيبقا حلو اوي لو انتهى بيك انت اقسم بالله عشان انت الوحيد اللي مينفعش اعيش من غيره
تميم....هو رقم كام ف حياتك؟؟
لبنى....الاول و الاخير عشان مهما كان حواليا نااس هبقا لوحدي من غيرك
تميم....تحبي تقوليله حاجه؟؟؟
لبنى...مش هقولك غير حاجه واحده بس يا انور اني ‏أراك طفلي عند الحب ، وأبي عند ضعفي ، وأخي عند شجاري بمزاح ، وكل البشر عندما أشعر بأني وحيد ، لذا أحبك كثيرًا
تميم....تتجوزيه
لبنى....و يجيب المأذون دلوقتي
يجري انور يحضن لبنى ...
انور....وحشتيني اوي
لبنى...و انت كمان
انور....بس انا متعودتش ع الكلام اللي قولتيه ده يا ستي هتعود ع الحب و الرومانسيه كده
سندس....ايوه يا عم انا قعدت ساعه احفظهولها
كرم...سندس
سندس...اااقصد
انور....م اكيد يعني انتوا محفظين بعض المشهد ده ما هو مش هيحصل كده و خلاص المهم اني اجتمعت ب حب حياتي و مفيش حاجه تهمني قدها و تعيشوا و تمثلوا
كرم....هو انا مليش فالطيب نصيب ولا اي طب انا كمان عايز اتجوز طيب
لبنى...ما نعمل فرحنا سوا
تميم....طب لقولي عروسه انا عنست
سندس...انت نوتي اقف اتفرج بس
________________
بعد مرور شهرين ف افخم الفنادق و افخم الافراح و على العرش الجميل بتاع العروسين بيقعدوا كرم و انور و لبنى و سندس و ف ارقى سعادتهم تميم واقف بعيد وشه فالارض و مغموم و مهموم و فجأه جه ...
تميم...لبنى
انور..عايز اي يا تميم
تميم.... مفيش ولا طبق جاتوه اتاكل كلوا
انور...يا شيخ غور ف دااااهيه بقا كتك الارف
تميم خبط ف بنت....
تميم...سوري
سهيله...متخلف خلي بالك
تميم...ما قولنا سوري هنسوء فيها
سهيله....حيوان...
تميم...بس قمر
سهيله...افندم
تميم...ولا حاجه ...
______________
_____________
و توتا توتا خلصت الحدوته حلوه ولا ؟؟؟؟
تفاعل بقا



اظهار التوقيع
توقيع
فريده




الكلمات الدلالية (Tags)
أمتي, لبقى, محباً, ميكي, مشتاقاً, من, لك, خيرا, خيراً, رواية, ،, كان

أدوات الموضوع

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
احلى مجات ميكى ماوس للنيش,كوبايات ميكى ماوس رومانسية,اكواب ميكى ماوس للعروسه,احدث مجات العروسة البت القطقوطه نصائح وترتيبات وعناية 3 04-18-2019 02:13 AM
مج ميكي ماوس للأطفال,احلى مجات العروسة ميكى ماوس,احدث اشكال المجات للنيش2018 Hekayat Banat نصائح وترتيبات وعناية 3 04-18-2019 02:12 AM
رواية الوحش الثائر بقلم اية محمد كاملة ,رواية احفاد الجارحى اميرة نفسى المنتدى الأدبي 1 03-06-2019 04:42 AM
خلفيات ميكي ماوس متحركة,صور ميكى ماوس متحركة,احلى صور ميكي ماوس متحركه,احلى صور كرتون ام المصريين صور فواصل واكسسوارات 7 10-16-2018 02:33 AM
روايات شهرزاد,روايات ادبية,اراقص القمر,رواية تراقص القمر,رواية ابواب الجحيم بال مون,رواية دموع سوداء موجوع قلبى المنتدى الأدبي 5 09-10-2018 08:20 PM


الساعة الآن 01:18 PM.


Powered by vBulletin Version 3.8.8 Alpha 1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd Trans
new notificatio by 9adq_ala7sas
User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.

خيارات الاستايل

  • عام
  • اللون الأول
  • اللون الثاني
  • الخط الصغير
  • اخر مشاركة
  • لون الروابط
إرجاع خيارات الاستايل