Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80

Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80

Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80

Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80

Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80

Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80
رواية اغتصاب بالاتفاق للكاتبة سلمى المصري - الصفحة 6 - منتدي عالمك
للنساء فقط

المنتدى الأدبي

ابيات شعر قصيرة,شعر وشعراء,ابحارات ادبية وشعرية,شعر مصرى,أبيات شعر حكمة,تخصص ادبي,نقد ادبي,ابيات شعرية,نثر,شعر الحب,شعر فصيح,مقالات,خواطر,ابيات شعر مدح,وروايات منتهيه,قصص ادبيه,المنتدى الادبي .

نسخ رابط الموضوع
https://vb.3almc.com/showthread.php?t=17026
14959 35
09-07-2019
#31  

افتراضيرد: رواية اغتصاب بالاتفاق للكاتبة سلمى المصري

الفصل التاسع والعشرون
______________________________________________
دخلو القصر وبعد السلام والمباركات صعدوا إلى الجناح الخاص بهم
نوجا بغرور و عجرفه كما تعلمت منه : عالفكره لو كنت بحبك فالكلام ده أصبح ماضي ملكش حب في قلبي
جاسم : عادي كلها ست شهور وكل شئ هيخلص علشان ميبقاش في ولا ماضي ولا حاضر ودخل وأغلق الغرفة بقوة
وفي المساء نزلت وجلست بجوار المسبح ظلت شاردة قليلت
حسام : أخبار مرات اخويا القمر ايه
ابتسمت
نوجا : والله واحشني هزارك اخبارك ايه
حسام : بخير لاتقلقي
نوجا : يارب ديما بخير
حسام : المهم انتي اخبارك ايه
نوجا : بخير

حسام : شكلك بيقول غير كدا
نوجا : لا متخافش اختك بخير
حسام : ماهو علشان اختي حاسس انك مش بخير جاسم مزعلك
نوجا : انت تعرف حد اسمه رؤى
حسام : البت المترجمه
نوجا : ايوه هي دي
حسام بضحك : دي بت ملزقه كدا كانت هتموت على جاسم بس عرفتيها منين
روت له ماحدث
حسام : يابنتي جاسم اخويا ده مش اي واحده تملئ عينه
ظلو يتحدثو وهي تضحك ويراقبهم من خلف الشباك حتى نفذ صبره ونيران الغيرة تنهش فيه
نزل بغضب على سلم
نوجا : مرام فين
حسام : مع بابا وعز جوا بابا أصر يباتو معانا النهارده
نوجا : كويس
حسام : يلا ندخل العشا زمانه اتحضر
قامت نوجا وجده أمامهم
حسام : ايه ياعريس النوم وحدك مننا
جاسم : عايز اتكلم مع مراتي شويا اتفضل
حسام : حاضر عن اذنكم
دخل حسام وعلم انه أخيه يغار عليها جدا حتى منه
جاسم : ممكن اعرف كنتو بتكلمو في ايه وايه سبب الضحك المبالغ فيه
نوجا : لا مش من حقك
جاسم : متعصبنيش احكي اللي حصل
نوجا : قولت مش من حقك
ظل يتقدم وهي ترجع إلى وراء حتى وقعت في المسبح
جاسم : تستاهلي خليكي بقى
نسي تماما أمر أنهى لاتستطيع السباحه
نوجا : الحقيني ياجاسم
خرجت على صوتها مرام
مرام : جاسم الحقها دي مبتعرفش تعوم وقف مصدوم فعلا توقف صوتها
قفز سريعا وأنقذها
طلبو الدكتور وبعد أن كشف عليها
جاسم : خير يادكتور
الدكتور : حمه شديده مع سخنيه ياريت العلاج ده والكمدات تفضل شاغله وان شاءالله هتبقى بخير
جاسم : حسام مع الدكتور
حسام :حاضر
عز : هات انا هجيب العلاج وخليك جانبها
جاسم : تسلم ياعز
كانت سلوى جالسه بجانبها تفعل ماامر به الدكتور
جاسم : سبوني معاها لوحدي انا هعرف اعمل كل اللي طلبه الدكتور
احمد : بس يابني
جاسم : لو سمحتم نفذو رغبتي محدش هيخاف عليها اقدي
احمد : طيب ياحبيبي يلا ياسلوي
جلس طول ليل بجانبها ظل هكذا ليومين متتاليين
اما في كافيه راقي كان يجلس حسام ومعه اميره
حسام : اميره كنت عايز اسالك سؤال
اميره : انا اللي عايز اسالك احنا هنفضل كدا لحد امتى
حسام : مش كتير نخلص السنادي بس المهم انتي تقربي ايه لسراء الحسيني
اميره : إسراء الحسيني تبقى اختي
حسام : ايه يعني انتي اميره الحسيني اختها اللي كانت مسافره في أمريكا مع والدتها
اميره : انت عرفت منين اختي إسراء
حسام : اخويا كان معقد على اختك
اميره : انت اخو جاسم الشريف
حسام : اه
اميره : اعتبر اني اللي بينا انتهى انت عايز تعمل فيا زي اللي اخوك عملو في اختي
حسام :اسمعيني يااميره
اميره : مفيش كلام بينا تاني ياابن الشريف
وتركته وذهبت
حسام : يالله
دخلت عند اختها تبكي بحرقه
إسراء : في ايه يااميره بتعيطي ليه ياحبيبتي
اميره : حسام ياابله






اظهار التوقيع
توقيع
Hekayat Banat




09-07-2019
#32  

افتراضيرد: رواية اغتصاب بالاتفاق للكاتبة سلمى المصري

الفصل الثلاثون
______________________________________________
خرج من الحمام على تلك الكلمه تسمر مكانه
سليم : نوجا انا هرجع بعد شهر بإذن الله لو مازالتي كدا خلاص ياقلبي تتطلقي وانا هاخدك ونسافر أنا خلاص ظبط مكان هنا
نوجا : ماشي ياسليم
أغلقت الهاتف وجدته أمامها


جاسم بغضب : عايزه تتطلقي بعد كل اللي بعمله ده ماشي يابنت العمري طلاق مش هطلق ومفيش قوة على الأرض هتجبرني اني اعمل كدا انتي سامعه
قال ذلك ونزل غضبا
سلوى : جاسم جاسم
جاسم : نعم ياماما
سلوى : رايح فين كدا
جاسم : هتمشي شويا
سلوى : وهتسيب مراتك
جاسم : هي فاقت وانا بعت ليها فاطمه تعقد جانبها
سلوى : طيب هطلع اقعد معاها
جاسم : طيب ياماما عن اذنك
صعدت سلوى لها
سلوى : حبيبة مامي اخيرا فاقت
ابتسمت لها نوجا بالرغم كل مافيها من ألم نفسي
سلوى : ربتي جاسم
نوجا : مش فاهمه ياماما
سلوى : جاسم اديله يومين مبينمش وياعيني مش بيرضي يسيبك ولا حتى ينزل الشغل هو اللي كان بيعمل الكمدات ليكي ورفض أني حد يساعده
انا أول مره اشوفه كدا بس يارب ديما مكنتش اعرف اني الحب هيجيبه على وشه كدا
انتهى النهار وأصبحوا في منتصف الليل جاء وهو سكران
صعد إلى الجناح وفتح الباب وهو يترنح
قامت من مجلسها بثقل
نوجا : يانهار سكران ياجاسم وصلت لكدا
ظل ذاك الحال لكثر من شهر يرجع من شغله الي الديسكو ويرجع في آخر الليل نوجا : انا هعرف ارجعك لعقلك بدل محدش قادر عليك
دخلت مكتبه
هاشم : يامرحب يامرحب نوجتي عندنا
نوجا بابتسامه عاذبه : عامل ايه ياعمو
هاشم : الحمدلله بخير ياحبيبتي معنى زعلان منكم
نوجا : ليه بس
هاشم : جوزك فين مبيسالش ليه ولا حتى بقى يجي التدريب
نوجا : كمان مبقاش منتظم في التدريب
هاشم : في ايه يا نوجا قلقتني
نوجا : هحكي لحضرتك كل حاجه
روت له كل مايحدث في الأيام الاخيره
هاشم : بقى يشرب لا ده عايز يتأدب واحمد فين من الكلام ده
نوجا : بابا مسافر اديله شهر بيخلص شغل هناك
هاشم : لاحول ولا قوة الا بالله العلي العظيم
نوجا : انت الوحيد اللي في ايدك الحل هو بيعملك حساب
هاشم : حاضر يابنتي
في الثانيه عشر ليلا
طلب هاشم احد على الموبايل
هاشم : الو ياجاسم
في ملهي ليلي والكأس في يده
جاسم وصوته ثمل : انا بعمل شغل
هاشم : شغل وسط الاغاني دي
جاسم : خير في حاجه ياكابتن
هاشم : عندك تدريب دلوقت ومفيش أعذار اتفضل تعالى
وأغلق الخط
كان ثمل لايرى أمامه
قام من على كرسي هو يترنح وذهب إلى النادي
هاشم : ادخل غير لبسك اتفضل
جاسم : حاضر ياكابتن.... بس ممكن تدريب يبقى بكرا
هاشم : ليه من امتى ده
جاسم : اصلي
هاشم : اتفضل ياجاسم .... بسرعه
دخل جاسم غرفة تغير ملابس جلس قرب ساعه يحاول أن يلبس هدومه وخرج
هاشم : كل ده بتغير
جاسم : معلش
هاشم : اطلع يالا علشان نبدأ التدريب
بعض الشباب يتحدثون
الشاب الأول : كابتن هاشم وكابتن جاسم هيتنافسو
الشاب الثاني : دي هتبقى احلى مباراه
الشاب الثالث : يلا نتفرج
بدا التدريب
هاشم : شمال ياجاسم
كان لايرى شماله من يمينه وضرب في الاتجاه الخطأ فتسبب الخطأ في لكمه قويه له
هاشم : انا قولت شمال ياجاسم
اوما برأسه
الشاب الأول : ده تدريب مش منافسه
الشاب الثالث : بس كابتن جاسم ماله
الشاب الثاني : حاسس انه تعبان مشمركز
الشاب الرابع : فعلاً
اما على معركة الحلبه
هاشم : يمين ياجاسم
عكس للاتجاه للمره السادسه وتسبب في لكمه أخرى تسببت بفتح حاجه بدأ ينزف من أنفه وفمه وجثي على ركبتيه وقعا على الأرض
جاسم : كفايا
هاشم : انت شارب حاجه قبل ماتيجي
صمت جاسم ولم يرد ماشي عمتا ردي هيبقى على أحمد
هاشم :، اتفضل روح ومشعايز اشوف في النادي تاني
استغرب الجميع من هاشم
هاشم : واقفين بتتفرجو على ايه كل واحد على تدريبه هرب الجميع من أمام هاشم
خرج جاسم وهو يتنسد حزين على حاله افقته قليلا ضرباته
كانت تنظره في لهفه بعد أن كلمها هاشم وروى له ماحدث وتم عتاب بينهم على أنه حكي لأحمد سمعت صوت عربيته نزلت جرى عليه حتى دون أن تلبس حجابها
هرولت على الدرج كان متعب للغايه وهناك بعد الدماء التي تنزف أخذت يده واسندته
نوجا بخوف : على مهلك
جاسم : بتخافي عليا بعد كل اللي عملته فيكي
نوجا : نتكلم بعدين على مهلك وانت طالع
صعدو إلى جناحهم غيرت له ملابسه ودوات له جرحه كانت حرراته مرتفعه قليلاً
نوجا : جسمك سخن شويا
كان بتاملها بعد كل ماسببه لها من ألم تساعده
اعطته الدواء
نوجا : مالك يا جاسم بتبص ليا كدا ليه
جاسم بوهن : مفيش..... انا هنام
نوجا : نوام العوافي
اخذ اول طائرة قادمه إلى مصر جاء في العاشره صباحا والكل مازال نائم
صعد إلى جناح جاسم ورن الجرس
فتحت له نوجا وادخلته بعد سلام دافي
نوجا : بابا حبيبي
احمد : عامله ايه يابنتي
نوجا : بخير يابابا.... حضرتك رجعت من السفر امتى
احمد : لسه من شويا
نوجا : واحشتني اوي يابابا
احمد : وانتي كمان ياقلب بابا
وبعد قليل
احمد وقد تغيرت ملامحه : جاسم فين يانوجا
نوجا : نايم جوا يابابا
احمد : لا خليكي انا هصحي بنفسي
وتوجه ناحية المطبخ استغربت نوجا وقامت وراه بعد أن خرج من المطبخ ولاحظت شئ بيده
دخل أحمد وجده ممد على سرير وأثر بعد جروح واضح
نوجا : بابا هتعمل ايه
نظر لها أحمد باان تصمت ذهبت ناحيه السرير وجلست بجانب زوجها. مسك كوب الماء البارد واسكبه فوق جاسم


فاق جاسم مفزوع
نظر إلى ابيه ونظر له ابيه بغضب
احمد : غير وانزلي المكتب
جاسم : حاضر
خرج أحمد بغضب نظر لها جاسم ثم ابعد نظره ناحية الأخرى
كانت تتفهم انه محرج من مافعله ابيه به أمامها
نوجا لمست بعد خصلات شعره بحنان نظر لها مره اخرى
نوجا : انت عالطول قمر كدا
ابتسم لأول مره منذ زواجهم.
نوجا : اخيرا شوفت الابتسامه دي
في مكتب ابيه لأول مره يدخل مطرق الراس دون غروره وعجرفته
احمد : طول السنين اللي فاتت مكنتش بتكلم عن عصبيتك وعنادك وتصرفاتك اللي كانت معظمها مبترضنيش وفي خلال السبع سنين
اللي فاته مواجهتش ليك عتاب واحد حتى لو كنت غلط صح
جاسم : صح
احمد : لكن لما الاقي ابني بدأ في طريق ملهوش رجوع يبقى لازم أقف لي مش هسامح ليك ابدا انك تتدمر نفسك
جاسم مطرق الراس : انا عارف اني غلط ومعرفش عملت كدا ازاي
بس انا اسف يابابا
احمد : انا عايز اشوف أفعال جاسم الشريف مش اعتذار فاهم
جاسم : فاهم
احمد : النهارده اجازه تاخد مراتك تخرجها وتغيرو جو
جاسم : شكرا يابابا
احمد : اتفضل
قام جاسم وصعد إلى جناحه وفتح الباب
دخل الغرفه وجدها تمشط شعرها
ذهب نحوها ولمس على شعرها كانت تقف في منتاه السعادة ثم جعل عينه شبه مغلقه وكأنه يتذكر شئ ومسك خصله من شعرها بوضع موجع
نوجا : ااااه اه سيبو ياجاسم
جاسم : اياكي تنزلي وانتي حجابك مشموجود تاني حتى لو بموت
وضعت اناملها على فمه
نوجا : بعد الشر عنك
ولو مره يضمها إلى صدره شعرت بالدفء



اظهار التوقيع
توقيع
Hekayat Banat




09-07-2019
#33  

افتراضيرد: رواية اغتصاب بالاتفاق للكاتبة سلمى المصري



الفصل الحادي الثلاثون
______________________________________________
ذهب نحوها ولمس على شعرها كانت تقف في منتاه السعادة ثم جعل عينه شبه مغلقه وكأنه يتذكر شئ ومسك خصله من شعرها وشدها بوضع موجع
نوجا : ااه اه سيبو ياجاسم
جاسم : اياكي تنزلي وانتي حجابك مشموجود تاني حتى لو بموت
وضعت اناملها على فمه
نوجا : بعد الشر عنك
ولو مره يضمها إلى صدره شعرت بالدف وهو أيضا
جاسم : بحبك ياتاعبه قلبي
نوجا : وانا كمان بحبك اوي ياجاسم
كثرة خروجاتهم كثيرا بسعاده وحب وفرحه من الجميع حول تحسنهم الملحوظ نحو بعض وتغير جاسم
وفاليوم تعبت نوجا وقرر الرجوع حتى لا تتعب أكثر
نوجا : ياحبيبي ماكنا كملنا
جاسم : لا ياعمري بلاش نخرج النهارده ووعد بكرا لو بقيتي كويسه هوديكي الملاهي
فرحت كثيرآ


جاسم : يااخواتي على حبيبة قلبي لما بتفرح كدا الدنيا كلها بتتضحك ليا
ضمت يده على يده بحب
جاء ليدخل البيت وجد عراك شديد بين حسام وأبيه
حسام : مش هتجوز غير اميره ومش مستعد اخلف وعدي مع الانسانه إللي صبرت عليا كل سنين الكليه
احمد : دي لو اخر بنت في العالم مشهتجوزها مش مستعد ادمر حياة اخوك بسبك ياحسام
تتدخل جاسم حينها لم يلاحظ حسام وأبيه دخلهم
جاسم : في ايه وايه اللي دخلني في الموضوع
صمت الجميع
جاسم : نوجا اطلعي فوق دلوقت
نوجا : حاضر
صعدت كما طلب زوجها
جاسم : في ايه اتكلم بهدوء
روي له كل شيء
جاسم :طيب فين المشكلة عادي جدا بتحصل
احمد : على اساس اني مليش رأي الموضوع منتهى والجوزاه دي مش هتم طول ماانا عايش خلص الكلام
صعد أحمد وتركهم خرج حسام غصبا وصعد جاسم إلى غرفته
فتحت له الباب كانت ترتدي بيجامه ستان عباره عن الجزء الفوق بدون اكمام وعبارة عن برمودا
جاسم : ايه الجمال ده
نوجا : جميله علشان في عيونك بس
اقترب منها أكثر تركت نفسها له ولكنه تذكر سريعا فبعد بسرعه
حزنت كثيرا فيما داخلها حست برفض منه تجاهها
جاسم : نوجا والله بس انا اسف متزعليش
نوجا : محصلش حاجه احضرلك العشا
جاسم : لا مليش نفس انا هدخل اغير
نوجا : تمام
لبست إسدال الصلاة وخرجت في البلوكونه جلست على الكرسي ونزلت الدموع منها دون أن تشعر
رآها من بعيد ولكن لايستطيع أن يفعل لها شئ حزن كثيرا لأنه سبب حزنها
جاسم : نوجا يلا ياحبيبتي علشان ننام
كففت دموعها بسرعة : حاضر ياجاسم نامت بجانبه على سرير أخذها فحضنه حتى لاتبكي
قام مبكرا ونزل دون أن يزعجها
وصل مكتبه وأجرى مكالمه هاتفية مع ذاك المجهول
....... : طيب ليه كدا
جاسم : معرفش حسيت اني كل حاجه هتكشف
........ : ربنا يسترها
جاسم : يلا من هنا عايز اخلص موضوع اللي حكتلك عنه
......... : جاسم ماشي اشوفك على آخر نهار
جاسم : بإذن الله
أغلق معه واتصل على إسراء
إسراء : اقابلك
جاسم : ايوه هنتظرك في مكتبي بعد ساعه من دلوقت عايز اخلص موضوع اخويا واختك مشعايز اظلمهم
إسراء : تمام ساعه وهبقي عندك
قامت من النوم لما تجده قررت أن تفاجه وتزوره في مكتبه
فتحت خزانة الملابس الخاصه به وابتسمت وتذكرت حينما أجبرته على شراء الملابس ألوان
فلاش بااااااااك
جاسم : لالا يانوجا انا مبحبش غير الأسود وكحلي
نوجا : كدا تكسف ايد نوجا
جاسم : يانوجا
نوجا : اتفضل ادخل اقيس
جاسم : طب ياستي
في ذلك اليوم ملئ خزانته بالألوان
قفلت الخازنه الخاصه به وفتحت الخاصه بها والملابس والخمارات الجديده
نوجا : ربنا مايحرمني منك ابدا ياجاسم
تجهزت ونزلت على السلم
سلوى : الجميل بتاعتنا رايح فين
نوجا : هروح لجاسم
سلوى : ايوه بقى
ربنا يفرحكم ياقلبي
نوجا : ربنا مايحرمني منك ولا من داعوتك ابدا وقبلت يد سلوى
وخرجت ركبت تاكسي أوصلها
صعدت اوقفتها سكرتيره
سكرتيرة : حضرتك عايزه مين
نوجا : جاسم
سكرتيره : في معياد سابق
نوجا : لا مفيش
سكرتيره : طيب حضرتك مش هينفع تتدخلي لأنه في اجتماع مغلق
نظرت نوجا لها طويلا
نوجا : انا مراته
سكرتيره : انا اسفه يافندم
دخلت نوجا ووجدت إسراء وقفت مصدومه قليلا
جاسم : تعالى يانوجا
دخلت نوجا بغضب
جاسم بهمس : اهدي وهفهمك على حاجه
نوجا : ماشي
إسراء : خلاص ياجاسم زي مااتفقنا بإذن الله وكل حاجه هتتحل
اسبكم سوا بقى
جاسم : شرفتني يااسراء وانا هتكلم مع بابا
ابتسمت إسراء
إسراء : الف مبارك على الزواج
ابتسمت نوجا بضيق
نوجا : الله يبارك فيكي
خرجت إسراء من المكتب
نوجا : الهانم دي كانت ليه ياجاسم
جاسم : الفستان ده شكله حلو عليكي اوي
نوجا : جاسم متجننيش إسراء كانت هنا ليه
جاسم : وعد أول مااروح احكيلك




اظهار التوقيع
توقيع
Hekayat Banat




09-07-2019
#34  

افتراضيرد: رواية اغتصاب بالاتفاق للكاتبة سلمى المصري

الفصل الثاني والثلاثون
______________________________________________
إسراء : الف مبارك على الزواج
ابتسمت نوجا بضيق
نوجا : الله يبارك فيكي
خرجت إسراء من المكتب
نوجا : الهانم دي كانت هنا ليه ياجاسم
جاسم : الفستان شكله حلو عليكي اوي
نوجا : جاسم متجننيش إسراء كانت هنا ليه
جاسم : وعد اول مااروح احكيلك
نوجا : جاسم
جاسم : ياحبيبة قلبي انتي معصبه نفسك ليه
نوجا : عايزيني أشوفك قاعد في المكتب مع واحده غيري وكنت بتحبها ومانع حد يدخل من المفترض افهم ايه
جاسم : ياعمري انتي بتغيري يانوجتي
نظرت له بضيق
جاسم : طيب اقعدي وانا احكيلك
روي لها كل ماحدث
جاسم : بس ياستي


نوجا : بابا مينفعش يبني حاجه على حساب حاجه أيه يعني أنها اختها انا هتكلم معاها ولا انت رايك
جاسم : مفيش مشكله تبقى انتي من ناحيه وانا ناحيه
في غرفة المكتب كان يجلس خارجها متوتر للغايه
خرج أحمد وجاسم ونوجا
احمد: مبارك ياابن الكلب
قام من مجلسه وحضن ابوه بشده
وتم تحضيرات لكتب الكتاب
كانت سلوى غاضبة جدا
نوجا :، في حد يبقى عامل كدا يوم كتب كتاب ابنه كدا حسام يزعل
سلوى : انا مش طايقه البت دي ولا حبها تعيش معانا في البيت يغور بيها برا ومش موافقه على الجوزاه دي انا ماصدقت قفلت صفحة
نوجا : اهدي ياسولي افرحي علشان حسام المهم اني هو عايزها
سلوى : وانا مش عايزها ربنا يسامحك يابني ربنا يسامحك
وذهبت
نوجا : هو ايه حوار الماضي ده
انتهى الفرح ولم تحضر سلوى الا عند كتب الكتاب وباقي الفرح كانت في غرفتها مما زاد حيرة نوجا
حسام : نوجا ماما فين
نوجا :، تعبت شويا فجاسم قال تتطلع ترتاح شويا صح ياجاسم
جاسم : اه صح الف مبارك ياحبيبي الف مبارك يااميره
وردت اميره بضيق : الله يبارك فيك
تضايقت نوجا جدا
نوجا : جاسم تعالى نرقص سلو ياحبيبي
حسام : مولعنها انتو
جاسم : مراتي حبيبتي ياحبيبي لازم نولعها سوا
بعد أن رحلو
جاسم : سلو مين يااختي اللي ترقصي معايا وحد يشوفك لالالا مفيش الكلام ده
نوجا : بتغير عليا
جاسم : ايوه طبعا
بعد مرور يومين قررت أن تسأل ماسبب كل الغضب الذي فالبيت من تلك الخطبه وماهو الماضي والي متى ستظل حياتها معه هكذا ليس منها متزوجه وليست عزباء
نزلت الدموع على خدها
بعد ساعات دخل جاسم حضرت له العشاء وبعد العشاء والمزاح
جاسم : عايزه تسالي عن ايه
نوجا : عرفت منين
جاسم : من عيونك
نوجا : طيب انا هسال بس لازم تحكي كل حاجه
جاسم : اتفضلي
نوجا : انت ايه حكايتك مع إسراء وإزاي انتهت وايه اللي خلاك سبت الشرطه وليه عملت فيا كدا
كانت الاسئله مثل السهام التي تتطلق منها
جاسم : سبت الشرطه علشان والدي قرر كدا ولما رفضت تم فصلي بشكل قانوني
نوجا : ايه بابا أحمد عمل كدا
جاسم : ايوه من سبع سنين كنت كاتب كتابي على إسراء إسراء كانت في كليه الشرطه
وطلعنا مع بعض تدريب واتعرفنا وتاني اسبوع اتخطبنا وكتابنا
نوجا : يعنى مكنتوش تعرفو بعض في الكليه زي ماقولت
جاسم : بالظبط اول مره عرفت إسراء كان من 8 سنين
المهم بابا لما قرر كدا حاولت بكل الطرق اننا نسيب بعض كانت حياتي ادمرت ووعدت اني مش هتجوز ولا أي شئ هي فضلت واقفه جانبي ورفضت انها تسبني لحد
نوجا : لحد ايه
فلاش بااااااااك
حازم : ازاي ياجاسم هتعمل كدا
جاسم : هي مشعايزه تسبني بالذوق يبقى بالعافيه
عز : ده جزاها انها عايزه تقف جانبي
جاسم : عايزني اتجوزها وأفضل طول عمري ضعيف اللي ابوه بحركة واحده رفضه لا والف لا
حازم :، مش بطريقه دي ياجاسم
جاسم : مفيش كدا علشان تكرهني.
حازم : يابني راسك الناشفه دي متنفعش
جاسم : عالفكره مش باخد رايكم انا هنفذ تتصل بيها بليل وتقولها على عالعنوان سامع
عز : سامع
في مساء تاني يوم اتصل عز
عز : انسه إسراء معايا
إسراء : ايوه انا
عز : الحقي اختي جاسم خطيبك عايز يغتصبها وانا قده ارجوكي الحقيها
إسراء : ايه قولي العنوان بسرعه
كتبت العنوان وأغلقت الهاتف وذهبت إسراء ورأت المسلسل الذي حضره
البنت : حرام عليك ياجاسم بيه لالا متعملش فيا كدا
جاسم : باانتي بترفضي جاسم الشريف طيب اديني هاخده وبالعافيه
إسراء : جاسم

بااااااااااك
نوجا : اغتصاب بالاتفاق
جاسم : ايوه وبعدها كرهتني وسابنا بعض وعرفت انها عرفت الحقيقه البنت ضميرها انبها وحكيت لها كل حاجه بس يعني زاد كرها اكتر
نوجا : علشان كدا عينك ديما لما بتيجي في عيناها بتطلب الغفران
نظر لها بي اندهاش
جاسم : انتي عرفتي الكلام ده منين
نوجا : من عينك ياجاسم
جاسم : دي كل الحكايه
نوجا : وحكايتنا ياجاسم
جاسم : حكايه ايه
نوجا : انا وانت واللي عملتو فيا



اظهار التوقيع
توقيع
Hekayat Banat




09-07-2019
#35  

افتراضيرد: رواية اغتصاب بالاتفاق للكاتبة سلمى المصري

الفصل الثالث والثلاثون
______________________________________________
نوجا : علشان كدا عينك ديما لما بتيجي في عيناها بتطلب الغفران
نظر لها بي اندهاش
جاسم : انتي عرفتي الكلام ده منين
نوجا : من عينك ياجاسم
جاسم : دي كل الحكايه
نوجا : وحكايتنا ياجاسم
جاسم : حكايه ايه
نوجا : انا وانت واللي عملتو فيا


تتحنح جاسم
نوجا : احكي ياجاسم
جاسم : سمعتك انتي وبتكلمي مع مرام وانتي بتقولي بحبه أوي وتاني يوم لاقيت سليم جاه ربط الأحداث علشان كدا سألتك أنتي ليه مقولتيش ليا
سافرت وحاولت ابعد شيطاني عني سافرت علشان ابعد عنك لكن قلبي وعقلي كانو فيكي وبعدين يوم ماانتي دخلتي الاوضه بتاعتي كنت رايح اصالحك وسمعتك بتكلمي جن جناني وقررت كدا
نوجا :، اغتصابي
جاسم : أنا كنت عايزك تفضلي جانبي كنت عايزك مهما كان ثمن كنت خايف تتضيعي مني روحت المكتب وكلمت عز حاول يهديني مقدرش حاول يمنعني عن اللي في دماغي معرفش
نوجا : عز الدين جوز مرام
جاسم : اه
جاسم : في حاجه انا عارف انها هتجرحك بس لازم اقولها بس بالله عليكي سامحيني
نوجا : حاجه أيه
جاسم :، انا ملمستكيش انتي لسه بنت هو ده اللي خلاني أرفض المسك لحد دلوقت
نوجا : يعنى انت وهمتني وخلتني كنت هموت نفسي وفضلت عايشه على في العذاب ده علشان سؤال غرورك ناسك اني انسانه واني ليا الحق اعيش ولا على فرض اني سليم طلع مش ابن عمي وكنا بنحب بعض تهد ده كله علشان غرورك
جاسم : يانوجا اهدي بس
صمتت وظلت الدموع تنزل على وجنتها حتى الصباح كان قد غفى قليلا
قامت بجمع لبسها في الشنطه وأخذت الشنطه ونزلت دون أن يشعر
قامت سلوى من مكانها هي واحمد
احمد :، في ايه يابنتي لمه شنطة هدومك وراحه على فين كدا
نوجا : راحه مكان ماجيت
سلوى : ليه يابنتي
نوجا : جاسم يبقى يحكي ليكم كل حاجه عن اذنكم
احمد : انا لايمكن اسمح ليكي تمشي
نوجا : بابا بعد اذنك انا مشهعقد هنا ولا ثانيه كمان
احمد : ليه كل ده
نوجا : عن اذنكم
وخرجت أمامهم ولم يستطيع أحد منعها فكانت في حاله لا يسمح احد بكلام معاها
سلوى : قولتلك بلاش توافق على الجوزاه حسام قولتلك البنت مش هتكمل يومين فالبيت وهو اللي حسابته لاقيته
احمد : يارتني سمعت كلام بس هي كنت متحمسه أوي يبقى ازاي
قام مفزوع ظل يدور عليها في كل ركن في الشقه فتح الخازنه الخاصه بها وجدها أخذت ملابسها القديمه التي جاءت بها ولم تأخذ اي شئ من الملابس التي اشترها لها إلا خمار واحد
نزل على الدرج كان سيقع
جاسم : نسمه فين مراتي فين
سلوى : اهدي ياجاسم
جاسم : نسمه فين
احمد : مشيت وقالت اعرفو كل شئ منك
نزلت دموعه
جاسم : نوجا سبتني لالا يمكن
وخرج مسرعا من الباب
اتصلت مرام في ذلك الوقت
مرام : ايه ازاي حصل كدا اه اه لاحول ولا قوة الا بالله العلي العظيم ماشي يا ماما سلام
عز :في ايه يامرام
مرام : نسمه سابت البيت للجاسم وماما بتقول اكيد اميره السبب
عز : وجاسم فين
مرام : راح وراها
قام عز من مكانه
مرام : انت رايح فين
عز : هقولك بعدين
في شقتها القديمه دخلت سعلت لشدة تراب نزلت بعد الدموع منها
فزعت من دقات الباب علمت أنه هو
جاسم : افتحي بالله عليكي
فتحت له الباب
نوجا : خير يااستاذ جاسم
جاسم : ليه يانوجا سبتني ليه انا مليش غيرك
نوجا : اللي بينا انتهى وياريت
جاسم : ياريت ايه
نوجا بدموع : تتطلقني
جاسم : انا بحبك يانوجا والله عملت كل ده بسب حبي ليكي
نوجا : ده مسموش حب دي انانيه ياجاسم انت دمرت حياتي
جاسم : سامحيني
نوجا : خلي ليك ذكرى حلوه وابعت ليا ورقتي من غير محاكم
وأغلقت الباب
جلست وراء الباب تبكي
في غرفة المكتب
احمد : خير ياعز
مرت ساعات طويله هو في الخارج
دخل القصر نظرت له أمه
سلوى : نوجا فين
جاسم : رجعت بيتها تاني
سلوى : انا عايزه نوجا ياجاسم عايزه بنتي
جاسم : هترجع بإذن الله هي تهدي بس واكيد هترجع
بعد أن مسحت دموعها
سلوى : بابا عايزك هو وعز جوا
جاسم : عز جاه
سلوى : اه هنا من بدري
جاسم : خير خير
استأذن ودخل غرفة المكتب ولأول في مره في عمره يتلقى صفعه من أبيه
احمد : يارتني كنت ضربتك ألم ده من زمان يمكن كنت فهمت اني بنات الناس مش لعبه في ايدك يارتني كنت خدت ألم ده من سبع سنين علشان يهد من جباروتك وغروك وانك مش شايف نفسك غلط انت ايه انا مش طايق اشوفكم في بيتي تأني ولا انت ولاهو برا بيتي


جاءو ليخرجوا
احمد : عز
عز باانكسار : نعم ياعمي
احمد : بنتي ترجعلي النهارده
عز : ايه
احمد : مش هامن على بنتي معاك تاني ياعز بنتي ترجعلي هي ورقتها سمعت ياعز
عز : حاضر
خرج الاثنين من البيت محطمين



اظهار التوقيع
توقيع
Hekayat Banat




09-07-2019
#36  

افتراضيرد: رواية اغتصاب بالاتفاق للكاتبة سلمى المصري

الفصل الأخير - نهاية الرواية
احمد : يارتني كنت ضربتك ألم ده من زمان يمكن كنت فهمت اني بنات الناس مش لعبه في ايدك يارتني كنت خدت ألم ده من سبع سنين علشان يهد من جباروتك وغروك وانك مش شايف نفسك غلط انت ايه انا مش طايق اشوفكم في بيتي تأني ولا انت ولاهو برا بيتي.

جاءو ليخرجوا
احمد : عز
عز باانكسار : نعم ياعمي
احمد : بنتي ترجعلي النهارده
عز : ايه
احمد : مش هامن على بنتي معاك تاني ياعز بنتي ترجعلي هي ورقتها سمعت ياعز
عز : حاضر
خرج الاثنين من البيت محطمين
دخل بيته والدموع تملئ عينه
مرام : مالك ياحبيبي
عز : عايز اقولك اني اناا بحبك اوي واني اللي هيحصل ده على عيني والله بس انا غلط غلطه كبيره والغلطه دي كان ثمنها انتي
مرام : في ايه ياحبيبي ليه بتقول كدا
عز : عايز تسامحيني واعرفي اني هفضل عايش طول عمري على ذكرى اللي باقيه منك
مرام : عز انت ليه بتقول كدا
احتضنها بشده كان يودعها
عز : سامحيني يامرام.....انتي طالق
مرام : ايه
دخل غرفة مكتبه وأغلق بالمفتاح على نفسه
مرام: افتح ياعز افتح حرام عليك متعملش معايا
افتح انا مرام حبيبتك افتح ياعز
عز : سامحيني ياعمري والله غصبا عني على عيني اللي بيحصل بس لازم تكوني في بيت باباكي الصبح.
انهارت من البكاء وانهار هو ايضا
ذهب إلى الشقه كان قد اشتراها لهم جلس وحده وسط ذكرياته معاها بكي ولأول مره بحرقه
جاسم : سامحيني يانوجا
في الصباح ذهبت إلى بيت ابيها ارتمت في حضنه
وبكيت بشده
سلوى : مرام.... انتي جايبة شنطة هدومك ليه
مرام : عز طلقني
سلوى : ايه
مررت ايام صعبه جدا على جميع الأطراف
كانت مرام شاحبه جدا
واغم عليها ذات مره
سلوى : الحقيني يااحمد بنتي بضيع مني
خرج الدكتور من عندها
احمد : خير يادكتور
الدكتور : كل خير الف مبارك المدام حامل بس هي ضعيفه شويا
احمد : الله يبارك فيك يا دكتور
ذهب الدكتور دخلت سلوى وراها أحمد من طرف الباب
سلوي: الف مبارك ياحبيبتي
مرام : مبارك على ايه على طفل هيجي وابوه وأمه منفصلين
حن قلبه بشده لابنته وخاف عليها وبعد نصف ساعه أتى عز
عز : انا جيت زي ماحضرتك قولتلي
احمد : انا كنت بادبك بس علشان تحرم توافقه على حاجه
عز : والله يابابا حاولت امنعه كتير
احمد : انت هتقولي على جاسم
عز : سامحيني يابابا
احمد : مسامحك يابني المهم نوجا تسامحنا كلنا يلا ياحبيبي اطلع لمراتك ومبارك هتبقى اب كبروتني ياكلاب وهبقي جد
عز بفرحه : بجد ياعمي
احمد : ايوه
احتضن عمه بشده وصعد لغرفتها مسرعا
فتح الباب كانت ستقوم في لهفه
عز : خليكي ياعمري
جلس بجانبها بشده ولمس على بنتها
مرام : أهون عليك ياعز
عز : سامحيني ياعمري
مرام : مسامحك ياحبيبي
كانت تمر عليها الايام بثقل شديد
هاني : اخيرا هنستفرد بي وارد بتاري
يوسف : جاسم اه لوحده بس مش سهل
هاني : صحته في نازل ومبقاش يتمرن ولا اي شئ
عبدالله : يبقى نخلص ليله
كان يصلي ويناجي ربه
جاسم : يارب نفسي ترجعلي يارب دي أغلى حاجه في حياتي يارب انا عارف اني غلط كتير سامحيني يارب رجعها ليا يارب
وماان انتهى من صلاته
حتى انقطع التيار الكهربائي
جاسم : لاحول ولا قوة الا بالله
ماهي إلا دقائق وضربات تلو الآخر تنزل عليه من كل ناحية محاوله بالمقاومة كثيرا حتى اخرج هاني سكين حد وطعنه عدة طعنات
ارتمي على الأرض سائل في دمائه
لمحهم البواب
البواب : انتو مين وطلعتو هنا لمين
ضربه يوسف : على راسه وجرو الثلاثه الشباب
انتشرت الإسعاف في كل مكان إثر بلاغ تم من الجيران
في قصر الشريف
حسام : اخيرا هبقي خالو
رن الهاتف
رد أحمد
احمد : ايوه هنا منزل الشريف ايه ايه
قامت سلوى ومرام وعز وحسام بسرعه على إثر خضة
سلوى : في ايه يااحمد
احمد : جاسم
مرام : ماله جاسم يابابا
احمد : بلطجيه دخلو عليه الشقه وضربو وفي العنايه المركزه في حاله خطيرة
سلوى بصوت عالي : ااااااابني
ذهب الجميع إلى المشفى الا حسام
في شقة نوجا
نوجا : بتطل هزار ياحسام انت بتقول كدا علشان نرجع
حسام : طيب تعالي معايا والله مابكدب
ذهبت معه وقلبها يدق بعنف تحاول أن تكذبه ولكن ماان وصلت إلى المستشفى حتى انهارت من البكاء
حسام : اهدي بالله عليكي اهدي
أخذها وصعد إلى العنايه رأته ومن وراء الزجاج وسط كثير من الأجهزة
بكيت بحرقه
احتضنها أحمد
احمد : بإذن الله يبقى بخير
خرج الدكتور من عنده
حسام : طمنا يادكتور
الدكتور : انا اسف اني ببلغكم بخبر زي ده بس احنا فقدنا الأمل
جاسم بين ايدين ربنا هو الوحيد اللي بيده انه يخرجه من اللي هو في
هو دخل في حاله غيوبه
انهار الجميع تذكرت كل ذكرياتها الحلوه والمره معه بكيت بشده وتذكرت اول درس علمها اياها
فلاش بااااااااك
جاسم : دوا مرضاكم يصدقه فاهمه ياعمري
نوجا : فهمت ياحبيبي
بااااااااااك
تذكرت كلماته جيدا علمت انها اشاره من الله
نزلت وتركتهم ذهبت إلى المسجد تبكي وتشكي حالها
سجدت وبكيت بشده وجدت فتاه تبكي هي أيضا
رتبت على كتفها
نوجا: مالك
فتاه بحياء : مفيش
نوجا : بالله عليكي استحلفك بالله تقوليلي مالك
الفتاه : امي تعبانه جدا وفصيله دمها نادره جداً وخايفه تسبني مليش غيرها
نوجا : فصيله دمها ايه
الفتاه :.....


نوجا : دي نفس فصلتي انا هتبرع ليكي
وبالفعل فعلت نوجا واحتسبت كل نقطه دم تخرج لها بنوايا كثيرا وأولها شفاء زوجها
وهي ذاهبه إلى المسجد مره اخرى وجدت قطه ومعاها صغرها لا يقدرون على المشي والأم مجهده من أثر الولاده ذهبت إلى أقرب سوبر ماركت وأتت بي لانشون ولبن وتونه
وتركتهم وذهبت إلى المسجد
بكيت كثيرا ودعت الله كثيرا وذهبت مره اخرى الي المستشفى التي هي بجوار المسجد
نوجا ببكاء: مفيش اخبار جديده
احمد : ربنا مش هيسبنا بإذن الله ادخلي ودعي يابنتي
نوجا : ايه
حسام ببكاء : الدكتور قال اني هو بيحتضر
دخلت سريعا جلست بجانبه تنظر له
نوجا : جاسم حبيبي انا عارفه انك حاسس بيا انا مقدرش اعيش من غيرك ياجاسم والله مااقدر والله كنت بعاقبك بس وكنت هرجعلك تاني أنت أول حب في حياتي اقوم بقى ياجاسم والله اموت من غيرك
ظلت جالسه بجانبه تناجي ربها وبعد نصف ساعه فتح عينه
كانت ممكسه بيده وجدته يضغط على يدها.
كانت سيتكلم
نوجا : متكلمش ياحبيبي انت علمتني احسن درس في الدنيا دوا مرضاكم بالصدقه الحمدلله
وبعد يومين انتقل الى غرفه عاديه
جاسم : سامحتني
نوجا : ايوه
جاسم : بحبك اوي
نوجا : وانا كمان بحبك اوي
جاسم : ربنا مايحرمني منك ابدا ياعمري
وبعد مرور عشرين سنه
كانت تقف في البلوكونه الجناح الخاص بها جاء من خلفها وضمها
جاسم : حبيبي اللي مبيكبرش بيعمل ايه
نوجا : ياراجل بقى انا مبكبرش
جاسم : ايون بتبصي على ايه
نوجا : ببص على ندى وباسم كبرو بسرعه اوي ياجاسم
جاسم : عقبال مانشوف نجوزهم ياعمري ونشوف ولاده
نوجا : يارب ياحبيبي
جاسم : بحبك
نوجا : بحب يااحلي اتفاق في حياتي
انتهى الفصل الأخير من اغتصاب بالاتفاق






اظهار التوقيع
توقيع
Hekayat Banat






الكلمات الدلالية (Tags)
للكاتبة, المصرى, اغتصاب, بالاتفاق, رواية, صممى

أدوات الموضوع

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
رواية الوحش الثائر بقلم اية محمد كاملة ,رواية احفاد الجارحى اميرة نفسى المنتدى الأدبي 1 03-06-2019 04:42 AM
قراءة رواية شهد الحياة بقلم/زيزي محمد كاملة بدون تحميل,رواية شهد الحياة اون البنت شادو قصص - حكايات - روايات 0 01-28-2019 06:39 PM
روايات شهرزاد,روايات ادبية,اراقص القمر,رواية تراقص القمر,رواية ابواب الجحيم بال مون,رواية دموع سوداء موجوع قلبى المنتدى الأدبي 5 09-10-2018 08:20 PM
رواية الحب الاعمى رواية كاملة و بدون انترنت ضحكة خجل قصص - حكايات - روايات 3 04-29-2018 06:19 PM
رواية لا اعرف كيف احببتك ( رواية كاملة ) ضحكة خجل قصص - حكايات - روايات 3 04-29-2018 06:18 PM


الساعة الآن 03:11 PM.


Powered by vBulletin Version 3.8.8 Alpha 1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd Trans
new notificatio by 9adq_ala7sas
User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.

خيارات الاستايل

  • عام
  • اللون الأول
  • اللون الثاني
  • الخط الصغير
  • اخر مشاركة
  • لون الروابط
إرجاع خيارات الاستايل