Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80

Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80

Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80

Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80

Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80

Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80
قراءة رواية الفهد العاشق اون لاين,رواية الفهد العاشق ميمو كاملة بدون تحميل - منتدي عالمك
للنساء فقط

قصص - حكايات - روايات

صورة اجمل امراة في العالم بدون مكياج ,قصص محزنه,اغرب القصص قصص الصحابة,قصه رعب,الفندق المسكون قصه رعب طويله,روايات للاطفال,قصص دينية,القصص والروايات ,حكايات قصص وروايات,مكتبة القصص,قصص و روايات حب,قصة رائعة عن الصداقة ابكت كل من قرأها, قصص حقيقيه,قصص الانبياء,قصص وروايات كامله,اجمل القصص اروع القصص,القصص العربية,قصص اطفال,قصص طويله,قصص مخيفه,قصص الوفاء,قصص وروايات غرام,قصص عجيبه,قصص وروايات واقعيه, مواقع قصص ورويات,روايات وقصص رومانسية,منتديات قصص,قصص مضحكة ,روايات وقصص عالمية,قصص وروايات قصيره .

نسخ رابط الموضوع
https://vb.3almc.com/showthread.php?t=8947
11571 13
11-27-2018
#1  

1 147 1قراءة رواية الفهد العاشق اون لاين,رواية الفهد العاشق ميمو كاملة بدون تحميل


قراءة رواية الفهد العاشق اون لاين,رواية الفهد العاشق ميمو كاملة بدون تحميل

رواية الفهد العاشق
قراءة رواية الفهد العاشق اون لاين,رواية الفهد العاشق ميمو كاملة بدون تحميل
الحلقة الاولي
في احد قصور من افخر قصور البلد بيها شخصيات يرتعب منها من يراها من هيبتها
ويوجد الجد الاكبر وهو يسمي ( الصاوي)80سنة ومعروف عنه الجبروت والقوة ويلتزم جدا بلعادات والتقاليد ويحب ان يجوز احفاده كل منهم الي بعض لكي لايخرج اي ميراث خارج العيلة لهو 2 اولاد وبنت
محمد الصاوي الابن الاكبر :58سنة عندو ولدين وبنت
فهد محمد الصاوي : 27 سنة ودا وارث كل شي من جدو الفوة والجبروت ويرتعش منه من يراءة بس يختلف دايما مع جدو في العادات والتقالبد ومبيحبهاش ومن رايو ان كل واحد يختار شريك حياته ونوعا ما بيحب يعيش حياتة والبنات هتموت علية من شخصيتو ووسامتو
فارس محمدالصاوي : 25سنة ودا الاخ الاوسط لفهد ولد يحب الحرية وملتزم نوعا ما

ريم محمد الصاوي :22سنة الاخت الاصغر وهيا بنت دلوعة ومشاكسة والكل يحب دلعها وهزارها حتي الجد
احمد الصاوي : 55 سنة هو عم فهد و فارس وريم وطبعا اخو محمد الصاوي
عندو بنت وولد
سليم احمدالصاوي :26سنة الابن الاكبر لاحمد الصاوي نفس شخصية فهد بس هو عنيد وبيحب الحرية ومش بيحب يشتغل ولا يتتدخل في شغل جدو وبيحاول نوعا ما يبعد عنه
لين احمد الصاوي : 22 سنة البنت الاصغر بنت في منتهي الجمال والبراءة بتحب كل عليتها وبتعشق جدها وهو كمان بيعشقها وبتعشق فهد من صغرها بس هو ولا حاسس بيها خاااالص
سعاد الصاوي : 51 سنة هيا وارثة عن ابوها الحدة ولا تحب الحال المايل مثل مايقال
عندها بنتين تؤام : نورا و نورهان 21 سنة
في فيليته الصاوي الجميع ع طاولة الفطار ينزل فهد علي السلالم بمنتهي الغرور والتكبر
فهد بتكبر : صباح الخير ويبوس ايد جدو ويقعد ع الكرسي اللي جانبو بدون ميكلم احد اخر
الجميع : صباح النور
الجد الصاوي : ايه يا بني يعني قايم انهاردة متاخر خير تعبان ولا حاجة
فهد : لا يا جدو بس سهرت كتير في الشركة امبارح وجيت متاخر
الجد : ربنا يقويك يارب فهد : شكرا يا جدو
لين بحزن عليه : ربنا يقويك يارب حاول ترتاح شوية عشان متتعبش
فهد مردش عليها وسال ع سليم ابن عمه ومال فين سليم مش ع الفطار ليه
صباح ام سليم : خرج من بدري راح ع شركتو
فهد : ربنا معا يالا انا رايح الشركة وصح انا مش جاي ع الغداء متعملوش حسابي
يخرج فهد من الفيلا عينان ترقبة وهيمانة بي جدا يقطع هيمانها صوت
بتحبي اوي كدا
لين بابتسامة : بحبه بس دا انا بعشقو دا انا كبرت ع حبو هو وبس بس ياريت يحس بية
ريم ( تيجي في الكرسي المجاور لها وطبطب عليها وتجذبها لحضنها )
انشا الله يا حبيبتي هيحس بيكي لان هو عمره ما هيلاقي واحدة تحبو زي مانتي بتحبي ولا واحدة في جمالك يابت وتبتدي تزغزغ فيها لتنسيها ايه الحلاوة دي دا انا لو شاب عمري ما اسيب عيونك دول بحر لين بضحك جامد : ريم حرام عليكي هموت بتطلي زغزغة بالله عليكي
فهد في الشركة اول مادخل الجميع وقف اهلا وسهلا يا باشا
فهد للسكرتيرة : فين ورق الصفقة الجديدة
السكرتيرة حاضر : يافندم ثواني وهتكون عندك
فهد بعصبية : طب اخلصي هاتيهم
بعد شوية السكرتيرة : اتفضل يا فندم
فهد بعصبية : طب غوري طيب من وشي
يخبط احد ع الباب فهد بغضب : ادخل ايه يا بني مالك ع الصبح فيك ايه
فهد : قرفان جدا جداااااا ومخنوق ومش طايق نفسي
ادم صديق فهد من صغرو ودراعو اليمين شخصيتو تشبه فهد نوعا ما : قرفان من ايه ع الصبح دا احنا لسة بنقول يا هادي اوعي تقول جدك تاني هو لسة مصمم ع الموضوع اللي كلمك في
فهد : اها لسة ومش ساكت وانا قرفت جدا من الموضوع دا ونفسي انهي بس انا مبحبش ازعلو لو علي حساب نفسي وهو مصمم
والمشكلة انه هو عارف كويس اني بكره ام العادات بتاعتهم دي ونفسي اختار ع مزاجي مش عشان هيا بنت عمي اقوم اتجوزها
ادم : بس هيا بصراحة مش وحشة دي كفاية عنيها اللي زي البحر دي
فهد بغضب : ادم احترم نفسك فهمني ولا اقسم بالله ادفن صاحي مكانك
ادم بهزار : لا وعلي ايه يا عم انا خارج واتصرف انت وجدك انا مالي
فهد : عيل جبان والله غور
ويكلم نفسو وبعدين بقي اعمل ايه مع جدي دا زهقت
وانا اصلا عارف انها بتحبني من زمان وهتفضل وراء جدي لحد ما تدبسني فيها
بس لو دا حصل والله لاوريها وهخليها تندم ع اليوم اللي اتولدت في


قراءة رواية الفهد العاشق اون لاين,رواية الفهد العاشق ميمو كاملة بدون تحميل يتابع يا بناااااااات



اظهار التوقيع
توقيع
ام المصريين





11-27-2018
#2  

افتراضيرد: قراءة رواية الفهد العاشق اون لاين,رواية الفهد العاشق ميمو كاملة بدون تحميل

الفهد العاشق

الحلقة التانية
في قصر الصاوي
الجد الصاوي ينادي ع اولادو محمد واحمد
الصاوي : حصلوني ع المكتب عايزكم
محمد واحمد : اتفضل يا ابا تحت امرك اؤمرنا خير
الصاوي : وهو يجلس ع المكتب
انتو طبعا عارفين اني بحب اجوز احفادي لبعض فانا قررت اجوز لين لفهد وريم لسليم
احمد بفرحة : دا يوم المنة يا ابا طبعا بس ناخد راي الاولاد
محمد متوتر : عشان عارف دماغ فهد : احم طبعا يا احمد لازم ناخد راي الاولاد
الصاوي بعصبية جامدة جدا : انا قولت كلمة واحدة و خلاص كلامي انتهي لين لفهد وريم لسليم
محمد الصاوي : بس انت يا ابا عارف تفكير فهد وعاش سنين في امريكا فمش مقتنع بحوار العادات والتقاليد دي ومش هيوافق يتجوز بطريقة دي
الصاوي بنرفزة : حتت ولد صغير هيغير تقلدنا ازاي يعني هيتجوزها ورجلو فوق رقبتو وانا اللي عندي قولتو كلامي خلص اتفضلوا برة
لين وريم قاعدين مع بعض
لين بتهمس لريم :هو جدو عمال يزعق ليه مع بابا وعمو
ريم بضحك : شكلهم عملو حاجة غلط فبيعقبهم
لين ضربتها في كتفها : ياشيخة اتنيلي
بعد شوية صوت زغاريط مليت القصر من قبل صباح والدت سليم ولين ومن قبل خديجة ام فهد وريم لين وريم بستغراب بصو لبعض وقالو في صوت واحد : مين بيتجوز عندنا
ريم بهزار : يمكن جدو ناوا يتجوز
ليخرج الجد من مكتبو من غير ماتعلم ريم او لين
الجد : اما وريتك ياريم مبقاش انا بس احب اقولك مش انا اللي هتجوز سيادتك انتي وهيا اللي هتتجوز لين بخوف انها هتتجوز وفي بالها : اتجوز غير فهد لا لا يمكن
لين تفوق من سرحانها : لا لا يمكن طبعا
الجد بعصبية من ردها : لا لا يمكن ايه يا بنت انتي اتجننتي
لين بخوف : ا انا قصدي اني لسة صغيرة ع الجواز
ريم : وانا كمان يا جدو صغيرة مش هتجوز دلوقتي لما نخلص جامعة
الجد : انا قولت اللي عندي والجامعة خلاص اخر سنة وبعد الامتحان تتجوزو ع طول انتهي
قاعدت تبكي لين عشان هيا متعرفش ان العريس فهد
ريم : اهدي يا بنتي اهدي مش يمكن العرسان تعجبنا
وبعدها بفكر ايه دا صح مش هو جدو مش بيجوزنا غير من بعض يبقي اكيد العرسان حد من ولاد عمنا وانا اكيد بما ان مفيش غير سليم فاكيد هو
لين مركزة في كلام ريم : يعني انا ممكن يكون فهد اللي هيتحوزني
ريم : اي نعم اكيد هو لين تنظرلها بحزن : وممكن يبقي فارس
ريم : تؤ تؤ اكيد فهد لانه الكبير
في شركة فهد الصاوي
فهد بيتكلم في التليغون : يعني هو ابن الالفي بيعمل كدا معايا طيب خلي يدخل الصفقة دي وهو الجاني ع روحو ليخبط الباب
الاسكرتيرة : واحدة عايزة سيادتك يا فندم
فهد بحدة : واحدة مين يعني اسمها ايه ملهاش اسم يعني
الاسكرتيرة بتهتهه من اسلوبه : واحدة يا فندم اسمها نانسي
فهد اتنفض من مكانة :نانسي خليها تدخل ع طول
نانسي : هاي
فهد بابتسامة : هاي واخدها وقعد يحضن فيها وحشتيني وحشتيني جدا جيتي امتي
نانسي : حالا من الطيارة لعندك ع طول
فهد يجذبها لحضنو : يا حبيبتي حجزتي في فندق ولا لسة
نانسي : تؤ تؤ لسة قولت اجي اشوفك وبعدين اروح احجز
فهد يلملم اشياءو : طب ياللي بينا نروح نتغدا اكيد جعانة
نانسي بمياصة وتبوسو : تؤ تؤ انا طول ما شوفتك شبعت
فهد : احم احنا في الشركة يالا بينا
( في قصر الصاوي )
لين ببكاء يا تري مين العريس انا لو اتجوزت غير فهد ممكن اموت وبعدين تبكي اكتر ولو اتجوزته هو برضو هموت من كرهو ليه دا عمره ما اداني ريق حلو هيتجوزني ازاي بس
ارحمني يارب ليدق الباب
لين تمسح دموعها : اتغضل
ريم : الحلو قاعد لوحدو ليه لين : مخنوقة فحبيت اقعد لوحدي شوية ريم انا لازم اتكلم مع جدو ريم بعدم فهم : تتكلمي معا في ايه
لين : في موضوع الجواز دا لازم نعرف هنتجوز مين انا لسة بدري ع الجواز
ريم بخبث : طيب حتي لو العريس هيبقي فهد برضو مش هتتجوزي
لين بقوة : حتي لو هيبقي فهد مش هوافق دا فهد بذات لازم ما وافقش انا هنزل لجدو حالا
واخلص من الموضوع دا احنا مش عبد عندهم كل حاجة حاضر ونعم وكل شي مطاع ليه يعني
ريم : يا ختي انا مالي انزلي قولي الكلمتين دول لجدك لو تقدري
لين بسرحان هقدر وهتشوفي والموضوع دا هينتهي نهاءي انا ماخدش واحد يذل فيه بمجرد ان حد غصبو عليه ويعيش معايا بلعافية انا مقبلش كدا ابدا
وفي جانب اخر يتفق الجد واولادو ع كل شي بدون علم اي احد
احمد : اللي انت شايفو يا حج احنا موافقين علية انت عارف منقدرش نكسرلك كلمة ابدا
محمد يبوس ايد والده : اللي حضرتك تعملو احنا معاك في
الصاوي : وهو دا عشمي فيكم يا ولادي يالا روحو شوفو هتعملو ايه



اظهار التوقيع
توقيع
ام المصريين


11-27-2018
#3  

افتراضيرد: قراءة رواية الفهد العاشق اون لاين,رواية الفهد العاشق ميمو كاملة بدون تحميل

الفهد العاشق
الحلقة الثالثة
( فهد في مكان عام مع نانسي )
نانسي : وحشتيني يا ماجيك
فهد بضحكة رجولية تجعله وسيم جدااا : انتي لسة فاكرة ماجيك دي
نانسي : طبعا وعمري مانساها ( بدلع ) وانت بقي لسة فاكر حبنا ولا نسيت
فهد بغرور : طبعا لسة بحبك وبدليل اني قاعد معاكي اهو اصل محدش بينول الشرف دا غير اللي احبه بس
نانسي بضحكة انوثة : طول عمرك مغرور ومتكبر
( في قصر الصاوي )
لين نزله ع السلالم القصر بتساءول : هو فين جدو
احد الخادمين : في المكتب يا لين هانم
تدخل لين بخوف الي مكتب جدها
لين : احم السلام عليكم يا جدو اخبارك ايه وتبوس ايدو وخدو
الصاوي : وعليكم السلام انا الحمدلله ياقلب جدو
لين قاعدت في كرسي امام جدها ولم تنطق بكلمة
الجد بفهم بصلها : اي كنتي جاية ليه قولي اللي عايزة تقولي
لين بتهتهه : ا ا ا نا يا جدو عايزة اعرف من العريس
الصاوي : انا كنت عارف انك جايه عشان كدا وعارف برضو ان هتفرحي لما تعرفي مين العريس
لين بقوة وعناد : لو قصدك علي فهد فحتي فهد مش هوافق عليه حتي لو ايه
الجد بغضب : انتي بتقولي ايه يا بنت انتي اتجننتي دا انا اقتلك واشرب من دمك
في خارج المكتب يقف جميع من في القصر يستمعو زعيق الجد العالي جدا لكن لا احد يتجراءة ان يدخل ريم : عمالة تضربة علي خدودها : يا لهوي يالهوي روحتي بلاش يا لين وتكلم نفسها انا قولتلها متروحش مسمعتش الكلام خليها بقي تاخد ع دماغها مش هيا عاملة فيها شجيع السيما خليها تشرب
طلعت لين من المكتب ال غرفتها تبكي بشدة
دخل في هذا اللحظة فهد بتساءول : في ايه
الجميع هزوا اكتفهم بانهم لا يعلموا شي
دخل فهد الي مكتب جده
فهد بحب وقلق : مالك بس يا جدو شكلك تعبان خد الدواء
الصاوي بتعب : انا فعلا هغضل تعبان لو متجوزتوش في اقرب فرصة عايز اشوف اولادكم قبل ما اموت فهد بغيظ : في باله : دخلت عملتهم عليك وعيطتلك عشان اتجوزها وربنا لخليها تندم انها في يوم حبتني الجد بتعب واضح : مردتش ليه يا بني
فهد : ا ايه ايه بس انت يا جدو عارف اني عايز اختار ع مذاجي
الجد بعصبية وتعب : مذاجك ايه وزفت ايه انت كمان هتتجوزها يعني هتتجوزها
انت للين وريم لسليم وبعدين يمسك قلبة ويقع
فهد بصريخ حد يتصل بدكتور بسرعه
( في احد الاماكن يتكلم شخص مع شخص )
شخص : يعني ابن الصاوي هيفضل ووقفلنا زي اللقمة في الزور كدا كل صفقة ياخدها مننا وبعدين معا
شخص اخر : مانت عارفو يا باشا دا وحش بياكل اي حد يقف قصدو ومفيش حد قدو
( في فيلا الصاوي )
سليم : خير يا دكتور جدي ماله
الدكتور : تعرض لازمة والحمدلله لحقنا ارجو ان ميتعرضش لاي انفعال عشان دا غلط جدا علي
فهد جنب جدو عالسرير : وبيبوس ايدو جدو حبيبي الف سلامة عليك
الصاوي : ناديلي ع اختك وبنت عمك وانت يا سليم تعالي هنا جنبي وانت يا احمد انت ومحمد خدو مراتاتكم واخرجو برة سبوني مع الاولاد
فهد حاضر انا هروح اندهلهم والجميع : حاضر هنخرج اهو
نادها فهد ع ريم ريم : نعم يا فهد
فهد : بهمس نادي ع زفتت الطين سبب كل النصايب دي
ريم بعدم سمع : بتقول ايه
فهد بعصبية : قولنا جيبي لين وانزلو جدك عايزنا اخلصي
بعد بضع دقايق تاتي لين وريم ال غرفة جدهم
لين تعيط وتحضن جدها : الف سلامه عليك يا جدو ان شاء الله كنت انا
الجد يطبط عليها بحنان : بعد الشر عليكي يا حبيبتي
الجد المهم انا جمعتكم انتو الاربعة عشان اقولكم ان خطوبتكم وكتب كتابكم الخميس الجاي والفرح بعد الامتحانات ع طول ومش عايز نقاش
سليم : بصدمة خطوبتنا
الصاوي بغضب هادي : اها خطوبتكم في اعتراض
سليم : احم لا يا جدو بس خطوبت مين ع مين
الصاوي بعصبية من غباءو : يعني هتتجوز اختك مثلا هتتجوز ريم طبعا ولين هتتجوز فهد
فهد بغضب متماسك : تمام اعملو اللي تعملو عن اذنكم
لتبوص عليه لين وتحزن ع تصرفو
الجد يبص لسليم : ها قولت ايه يا سليم انت كمان
ليبص سليم لريم ويبتسمو لبعض : طبعا اللي حضرتك شايفو ياجدو
الجد براحة : الله يريح قلبك يا بني
في غرفة فهد عمال يكسر ويقلب في الغرفة
ليه ليه انا مش عايزة مبحبهاش ليه انا لا يمكن اتجوزها مش انتي عملتي اللي في دماغك يا لين والله لاربيكي ثم ينزل غرفة الرياضة بتاعتو ليطلع كل طاقتو في البوكس
( في غرفة لين )
يارب انا مش عايزة اتجوزو طول ما هو مش بيحبني انا اها بحبه بس مقدرش اتجوزو وهو مش طايقني كدا ليدخل عليها والدها
لتمسح دموعها : اتفضل يا بابا احمد : حبيبتي كانت بتعيط ليه
لين : لا مكنتش بعيط يا بابا
احمد بحنان : لا كنتي بتعيطي بس انامستغرب من رد فعلك انا قولت انك هتفرحي بلخطوة دي
لين بستغراب : خطوة ايه دي يا بابا
احمد : جوزاك من فهد انا عارف انك بتحبي من زمان فتوقعت انك هتفرحي بخبر زي دا
لتبكي لين وترتمي في حضن والدها : بس هو مش بيحبني يا بابا وانا لا كرامتي ولا شخصيتي تقبل اني اعيش مع واحد مبيحبنيش
احمد : مش حكاية انه مش بيحبك هو بس
مش بيحبك الحكاية ان اخد ع عيشة بلاد برة وعايز يعيش عشتهم
بس احنا لازم دلوقتي يا بنتي نسمع كلام جدك وجدك هيعرف يتصرف مع غصب عنة
لين ببكاء اكتر : مانا يا بابا مش عايزة الغصب دا انا عايزة يوافق لكياني انا مش عشان جدو
احمد : بس بس يا حبيبتي كفاية عياط بقي وربنا يحلها من عنده وانتي عارفة محدش فينا يقدر يقف قصاد جدك وغير كدا هو تعبان والانفعال غلط عليه يالا اقومي اغسلي وشك يا حبيبتي
لتخرج لين الي الحمام لتغسل وشها من اثر البكاء لتقابل فهد امامها ويراءها تبكي
ثم( يضحك بستهزق) فهد : ايه بتعيطي ليه يا عروسة مش عاملتي اللي انتي عايزة مفروض تفرحي و ترقصي كمان وعايزك تفرحي اوي مش تعيطي بشكل دا
لين بصدمة من كلامة : اللي انا عايزة اللي هو ايه







اظهار التوقيع
توقيع
ام المصريين


11-27-2018
#4  

افتراضيرد: قراءة رواية الفهد العاشق اون لاين,رواية الفهد العاشق ميمو كاملة بدون تحميل

الفهد العاشق
لحلقه الرابعه
لتخرج الي الحمام لتقابل فهد امامها ويراءها تبكي
ثم( يضحك بستهزق) فهد : ايه بتعيطي ليه يا عروسة مش عاملتي اللي انتي عايزة مفروض تفرحي و ترقصي كمان وعايزك تفرحي اوي
لين بصدمة من كلامة :اللي انا عايزة اللي هو ايه
فهد : انتي هتعملي عبيطة ولا اي
لين بعدم فهم :احترم نفسك انامش فهمة قصدك ايه
فهد بغرور : مش عيطي لجدي عشان تتجوزيني عشان بتحبيني
لين بزعيق وعصبية : انت اتجننت ايه اللي بتقولو دا انا لا بحبك ولا عمري هحبك ابدا وانا بعيط عشان مش عايزة اتجوزك اصلا
فهد قلبه وجعو لما قالت كدا بس هو معرفش ليه حس بكدا لما قالت انها مش بتحبه
فهد بثقة : طيب اثبتيلي و قفي قدام جدي وقوليلو انك مش عايزاني او حاولي تاجلي كتب الكتاب عشان اتاكد انك فعلا ملقيش يد في الموضوع دا
لين بحصرة : انت مجنون مش طبيعي مع ان المفروض انك انت اللي تعمل كدا اكمنك رجل بس انا هعمل كدا عشان اثبتلك اني مش عايزة ابص في وشك
فهد بعصبية : بقولك ايه من غير رغي كتير انا رايح الشركة ارجع الاقي الاثبات
جريت لين الي غرفتها تبكي وتبكي بحرقة دخلت عليها ريم
ريم جريت عليها : حبيبت قلبي مالك وبتعيطي بشكل دا ليه احكيلي
لين بدموع وشهقة : فهد قل بكرامتي اوي ومال لو اتجوزني هيعمل فيا ايه يارب ارحمني
ريم : طب حصل ايه فهميني
لين حكيت لها ما حصل بينها وبين فهد
ريم بنرفزة : فهد دا اخويا اها لكن مش طبيعي يعني في واحدة هتروح تقول لجدها انا عايزة فلان وعايزة اتجوزو
لين بدموع : هو فهم كدا اليوم اللي كنت في عند جدو في المكتب
في شركة ( فهد الصاوي ) يخبط الباب
فهد وهو ينظر الي اوراق : ادخل
ادم : ايه يا بني واخد في وشك كدا ليه فينك واتاخرت يعني ع الشركة انهاردة
فهد : عادي يعني كنت تعبان شوية في مانع
ادم : اوبا الحوار باين عليه كبير
فهد : مفيش حاجة العادي يعني حوار كل يوم
ادم : والله يا بني انا ما عارف انت رافض ليه
فهد بنرفزة : رافض لاني مبحبش الطريقة دي رافض عشان بحب نانسي وهيا اللي عايز اتجوزها
ادم تغير تعبير وشه : انت متاكد من حبك لنانسي ولا مجرد نزوة
فهد بتهته : ا اه اه طبعا متاكد هو انا عيل صغير
ادم : تمام وانت ناوي علي ايه
فهد : خليتها هيا في مواجهة مع جدي
ادم : وشمعنا هيا اللي تبقي في المواجهة وانتي فين كراجل ليك شخصيته وهيبته فهمني
فهد : ادم متخنقونيش انا مخنوق خلقة والله
ادم : انت كدا تحب تخلع من الكلام بزعيق
( في قصرالصاوي )
الصاوي : انتي بتقولي ايه انتي مفكراني ممكن ارجع في كلامي ولا ايه انا قولت وخلاص
لين حطة وشها في الارض :بس يا جدو هو مش عايزني وانا مقدرش افرض نفسي عليه ارحمني يا جدو
الصاوي بزعيق : هو مش عايزك برضو ولا انتي اللي في دماغك حد وعايزة تمشي ع حل شعرك
احمد : ايه يا ابا اللي بتقولو دا
الصاوي :مفيش غير كدا هيا الوحيدة اللي معترضة ع الجوازة كلهم وافقو معادة هيا اللي واقفة في الجوازة ومعترضة يبقي ايه فهمني
احمد واقف مش عارف يتكلم ولا يدافع عنها
لين ببكاء :بابا انت عارف عني كدا كلكو عارفين عني كدا
الصاوي ابتسم : لانه عارف كويس حفيدتة وعارف انها بتحب فهد بس بيستفزها عشان توافق
خلاص طلامه انتي مش كدا يبقي الخميس الجاي كتب كتاب والدخلة مش هنستني لبعد الامتحانات ابقو امتحنو وانتو مع اجوازتكم
لين في حاله صادمة : اللي تشوفو يا جدو
في شركة فهد الصاوي
بيتكلم في التليفون وبيضحك
فهد : يعني ابن الالفي اخد ع قفاة المرة دي كمان ايوا كدا عشان يعرف مقامه ويعرف بيحارب في مين ليدخل ادم في هذا اللحظة
ادم : ايه كسبت الصفقة من صلاح الالفي
فهد يرجع بكرسي لوراء : طبعا هيا اول مرة ولا ايه مطول عمرنا بناخدها منه كان مفكر ان هياخدها
( في شركة صلاح الالفي )
صلاح : برضو اخدها ابن الصاوي والله لاوريه وهخلي يندم ع اللي بيعملو معايا دا
الالفي : يا بني عمرك ما هتقدر عليه دا فهد الصاوي مش عارف يعني هو مين دا الوحش يا بني صلاح بنرفزة :وحش ع نفسة لكن عليه لا وديني لاوري انا وهو والزمن طويل
( في قصر الصاوي )
ريم دخله غرفة لين وفطسانة ضحك
ريم : اه اه يا بطني مش قادرة اللي يشوفك وانتي نازلة عاملة زي الوحش ميشوفكيش وانتي بتقولي اللي تشوفو يا جدي
لين بعصبية : بس بس يا ريم ونبي عشان اقسم بالله اقوم انتحر واريح كله مني
ريم : انتي هتتجنني ولا ايه اوعي تفكري كدا واصبري وسييي الباقي مش يمكن فهد يتغير ويحبك لما تقربه من بعض
لين : مافتكرش دا عمره هيحصل
ريم بحنان :باذن الله هيحصل يالا عشان ننزل نتغدا
( ع طاولة الغداء متجمع الجميع )
الصاوي : انتي ياريم تنزلي انتي ولين تحجزو الفساتين وتشوفو ايه ناقصكو وتجبو عشان خلاص مفيش وقت
ريم ولين : حاضر يا جدو
الصاوي : وانت يا سليم انت فهد تروحو تحجزو البدل وتشوفو ناقصكو ايه انتو كمان
ليدخل في تلك اللحظة فهد ويبوس ايد جدو ويجلس ع الكرسي
فهد : ايه في ايه سمعكم بتقولو بدلة وحاجات ناقصة في ايه
الصاوي : اها بدل فراحكم
عشان فراحكم يوم الخميس كتب كتاب ودخلة
فهد يبص للين بصت استحقار : الخميس الجاي ودخلة مش حضراتك قولت ان الفرح بعد الامتحانات
الصاوي بعصبية : قولت وغيرت رايي واللي قولتو يتنفذ مش عايز جدال
فهد بسرحان : اللي انت شايفو يا جدو
ويبص للين بتوعد : وانا تحت امرك يا جدو طلامه حضرتك اللي اختارت








اظهار التوقيع
توقيع
ام المصريين


11-27-2018
#5  

افتراضيرد: قراءة رواية الفهد العاشق اون لاين,رواية الفهد العاشق ميمو كاملة بدون تحميل

الفهد العاشق
الحلقة 5

فهد بتوعد : تمام يا جدي وكويس انك خليت كله مع بعض خير البر عاجله
الصاوي : ربنا يكملك بعقلك ويهديك
فهد : عن اذنكم
محمد : مش كنا نستنا بعد امتحانات البنات يا ابا عشان يبقي عندهم وقت
الصاوي : لا انا عايز افرح باولادهم و احفادكم قبل ما اموت
احمد : بعد الشر عنك يا ابا
محممد : متقولش كدا حسك في الدنيا يا ابا
(في غرفة فهد قاعد هيتشل )
فهد بيكلم نفسة اما وريتك يا لين مبقاش فهد الصاوي ليقطع تفكيرو صوت هاتفة
فهد : الو ازيك يا روحي اخبارك ايه
نانسي متصنعة الزعل :لا انا زحلانة منك مش بحبك كدا مش تسال عليه خالص
فهد ويمسح ع شعره الحرير ويرجعة الي وراء : كنت مشغول انتي فين
نانسي بخبث : انت عايزني فين
فهد : لو ينفع نقعد مع بعض في الفندق او في شقتي اللي انتي عارفها
نانسي : بس كدا من عيوني يبقي في شقتك
فهد : تمام انا رايح ع هناك وانتي حصليني
في غرفة ريم يدق باب غرفتها
ريم وهيا بتذاكر : ادخل
سليم : هاي بتعملي ايه
ريم : احم بذاكر اتفضل
سليم : الله قوضتك حلوة جدا ثم يبصلها حلوة زيك بظبط
ريم بتوتر : احم احم شكرا جدا كنت جاي في حاجة
سليم : كنت جاي اقولك اننا هنتجوز الخميس الجاي
ريم بكسوف : اه اه منا عرفت
سليم : طب وايه ريم بعدم فهم : طب وايه في ايه
سليم بحب :يعني موافقة
ريم هز راسها في خجل بلموافقة
سليم بخجل : ريم انا بحبك اوووووي من زمان
ريم في حاله صادمة وسليم سابها مصدومة وخرج
( عند لين في الغرفة ) رايحة جاية متوترة وبتكلم نفسها ياتري هتعمل ايه وناوي ع ايه يا فهد انا عارفة كويس انك مش هتعديها بساهل
عند شقة فهد اللي اتفق عليها مع نانسي
قاعد بيشرب وجنبو نانسي بدلع : وبتبوس في مالك بس يا حبيبي فيك ايه
فهد : مخنوق جدااااا ومش طايق نفسي
نانسي : من اي يا حبيبي بس احكيلي
فهد : هتجوز
نانسي بصدمة : ايه هتتجوز ازاي وانا
فهد : دا ان شاء الله هيبقي جواز مؤقت عشان نسكت جدي بس
نانسي بقذاره وتقرب منه : يعني جواز موقت بس من غير لا كدا ولا كدا
فهد وقد يبتلع ريقة من حركتها : اها طبعا دا انا هزلها
ثم يجذبها اليه بس انتي مالك حلوة كدا ليه
نانسي بدلع وضحكة عالية جداا : طول عمري حلوة يا ماجيك
فهد وهو سكران : طيب متخليكي حلوة معايا
نانسي : تؤ تؤ لما نتجوز غير كدا لا
فهد بسرح : اكيد هنتجوز طبعا بس اخلص من حوار جدي دا
( عند لين في الغرفة تتدخل ريم زي المجنونة )
لين : في ايه يا هبلة انتي
ريم مصدومة : اقرصيني اعملي اي حاجة فيا قوليلي انا بحلم ولا حقيقي
لين بعدم فهم وبتضحك : طب فهميني مالك داخلة بزعبيبك كدا ليه
ريم بهيام : سليم سليم
لين : مالو يا ختي سليم
ريم : قالي انه بيحبني
تحزن للحظة لين ع حظها وترجع تبتسم : طيب ما دا شي كويس مش دا اللي انتي كنتي بتتمني من صغرك ثم تحضنها ربنا يكملكم ع خير يا قلبي
ريم بحنان وحسه بي لين :ويكملك ع خير ويزرع في قلبة حبك هو كمان
لين : يارب يارب
( الصاوي مع اولادة احمد ومحمد )
احمد : اهو يا ابا عملت اللي انت عايزو قولي بقي ايه اللي هيرسي
الصاوي : هيرسي كل خير باذن الله
احمد : ولو فهد عمل حاجة مش تمام مع بنتي ولا عاملها وحش
محمد : ليه يعني يعملها وحش ويعملها حاجة هو ابني مجنون
احمد : لا مش مجنون بس مغصوب
الصاوي : اسكت انت وهو بطلو رغي انا عارف بعمل ايه كويس
وانت يا احمد انت عارف كويس انا بحب لين قد ايه لو حاسس ان فهد مش هيراعي ربنا فيها ويحافظ عليها استحالة اخلي يجوزها
احمد : ودا العشم يا ابا كل اللي انا عايزو ان يراعي ربنا ويتقي فيها
( عند صلاح الالفي )
صلاح بضحكة : يعني هيتجوز ابن الصاوي
المتصل : ايوا يا باشا
صلاح : طيب ما دا شي كويس يا حبيبتي نعرف نجيبو بي
المتصل : لا لا مهو هيا مش فارقة معا اصلا دا متجوزها جواز مؤقت
صلاح بضحكة خبث : مسير المؤقت يبقي دايم يا قطة المهم عينك متغفلش عليه
المتصل : من عيوني يا قلبي سلام
صلاح قفل وسرح شكلك نهايتك قربت يا ابن الصاوي
( في قصر الصاوي )

الجميع ع طاولة الغداء
صاوي : كل واحد منكم ياخد خطيبتو ويشوف ايه اللي نقصها ويجبها وجبلهم الشبكة
فهد بخنقة : يبقي ينزلو هما مع امي ومرات عمي
سليم : لا انا هاخد ريم وهننزل مع بعد الغدا
الصاوي بزعيق : فهد انا قولت كل واحد ياخد خطيبتو وينزل امهاتكم مش فاضيين ليكم لسة وراهم تحضرات كتير للفرح
فهد بتنهيدة : اوك نبقي ننزل نشوف
الصاوي : انزل انهاردة بعد الغداء مع اختك وابن عمك
فهد بعصبية يسيب الاكل : يوووو هو كل حاجة اؤامر دي حاجة بقت تقرف انا سيبلكم القصر كله وماشي مبقتش طايقة اصلا
الصاوي : ولد انت يا ولد خد هنا خد لم يجيب فهد ع احد
الصاوي : ولد عنيد ودماغة ناشفة والله لكسرهالو لما يرجع
( تجري لين ع غرفتها باكية وتجري وراها ريم )
لين ببكاء هستيري : اااااااه ياقلبي ليه تذلني ليه بس اشمعنا دا اللي تحبه ليه تحب واحد قاسي بطريقة دي مبيعرفش يحس اصلا ليه ياقلبي تحب باقي الخامس
ليه يا قلبي مبتحبش غير اللي بيجرحك ليه بس
( وكل هذا ريم وراء الباب تستمع الي كلمات ريم وتبكي عليها )
ع احد الاماكن ويوجد بها بحر يقف فهد
فهد يكلم نفسه : انا ليه مش بدي نفسي فرصة يمكن احبها تحب مين بلا تحب بلا بتاع طيب حاول تتدي نفسك فرصة لا ماحولش انا كدا كويس بس انت كل شوية بتجرح فيها مهيا اللي عملت كدا في نفسها محدش غاصبها ع حاجة خليها مش هيا بتحبني خليها تجرب الحب وانا هوريهولها ع حق
هخليها تكره اسمها وتخاف من مجرد ما تسمع اسمي بس
( في غرفة لين )
مشغلة اغنية اليسا ( تعبت منك ) وماذالت تبكي بحرقة
تعبت منك عشان مليش غيرك ولا بستغني عنك وعشان بحبك عشان مليش مكان في زعلي اروحلو الي حضنك وعشان ماليش غيرك حبيبي ولو قولت امشي توحشني قبل ماتمشي خطوة بعيدة عني تضحك في وشي امسح دموعي وانسي ليه قللت مني وبقول مافيش في الحب عيب بقليلي برضا بستني منك كلمة حلوة تقولها ليه بسمعها بهدا وانسي اني عشت معاك اقل من العادية
ليخبط الباب لتمسح لين دموعها
لين بدموع :ادخل ليدخل الطارق
لين بصدمة : فهد



اظهار التوقيع
توقيع
ام المصريين


11-27-2018
#6  

افتراضيرد: قراءة رواية الفهد العاشق اون لاين,رواية الفهد العاشق ميمو كاملة بدون تحميل

الحلقات 6 و7
الفهد العاشق

الحلقة السادسة
فهد بستفزاز : اها فهد ايه مش مصدقة اني في اوضتك ولا ايه
لين : متبطل بقي غرورك دا عايز ايه وايه جابك اوضتي
فهد : جهزي نفسك عشان ننزل نجيب الشبكة مع ريم وسليم
لين بتريقة : وايه غير راي جناب سعادتك
فهد ويحاول يمسك دقنها بستفزاز :انا محدش يخليني اغير راي بس فكرت ولقيت ان مفيش وثت وانهاردة انسب وقت يالا اخلصي قدام ربع ساعة تكوني جاهزة
لين : طيب اطلع برة خليني اخلص منشوف ام الجوازة السودة دي
فهد بتريقة : مهي فعلا سودة وثم يخرج ويفتح الباب سنه صغيرة ويقول صح
لين بعدم فهم : نعم ايه تاني
فهد بستفزاز : ابقي اغسلي وشك من اثر العياط لاحسن حد يفكر مغصوبة ع الجوازة ولا حاجة
لين بغضب : امشي اطلع برة بني ادم متخلف
فهد : هعديهالك دلوقتي بس الكلمة دي
( في غرفة الصاوي )
الصاوي بضحك : ابنك دا يا محمد مش طبيعي يعني في ايه خرج وفي ايه جي
محمد : هو كدا يا ابا مانت عارفة دماغه ناشفة ويحب يعمل اللي هو عايزو ههههههه مهو وارثك في العند
الصاوي : فعلا بيفكرني بشبابي
ليدق باب غرفة الصاوي : ادخل
جدو حبيبي وحشتني الف سلامه عليك
الصاوي : فارس حبيبي كل دا يا ولد ع طول صايع كدا
فارس : معلش يا جدو كنت في القرية بتاعتنا الي الغردقة بتابعها وبشم هواء شوية
الصاوي : اها يا خلبوص انت بتابع برضو القرية ولا البنات يا ولد
فارس يهرش في شعرة بهزار : هو انا مفقوص ع طول كدا
محمد : طول عمرك صايع مش ناوي تتعدل بقي يا ولد وتتجوز انت كمان
فارس : انا كمان ليه مين هيتجوز عندنا
احمد : الاربعة فهد ولين وريم وسليم
فارس بهزار : طيب وانا مسبتوليش حد اتجوزو اها يا خاينين
الصاوي بضحك جامد : الله يجزي شيطانك والله البيت مكنش ليه حس من غيرك
بس متقلقش سيبلك نصيبك
فارس متصنع الزعل : فين بقي يا جدو مكنش في غير لين وخطفها فهد
الصاوي : لا في بس سيب برتب الموضوع كدا في دماغي
( في غرفة لين )
ريم بزهق : يالا يا بنتي اتاخرنا يووووو
لين وهيا بتلبس فردة الكوتش : اهو اهو خلصت
فهد بزعيق : متخلصو انتي وهيا مش فاضين ليكم
ريم :خلصانة
( في محل الدهب )
سليم :ها يا حبيبتي ايه رايك في الخاتم اللماظ دا
ريم تمسكو وتلفو شمال ويمين : الله جميل جدا
سليم : اكيد هيبقي جميل عشان هيلبسك يا حبي
ريم : متيجي تنقي يا لين انتي وفهد وقفين بعيد كدا ليه
فهد : متدخلي تشوفي هتجيبي ايه خلينا نخلص من ام الحوار الزفت دا
لين : حوار الزفت اوك طيب مش هتنقي معايا
فهد : وانا مالي هو انا اللي هلبس انا دفع وبس
لين تنظر لهو بنكسار : عندك حق انت بتدفع وبس
اختارت طقم الماظ غاية في الجمال وريم اختارت طقم يشبهلو كتير
ثم لفت نظرها سلسلة مكتوب عليها فهد
طلبت من ريم انها تجبهالها عشان فهد ميخدش باله
( في قصر الصاوي )
الصاوي :ماشاء الله شبكتكم جميلة يا بنات الف مبروك وربنا يكملكم ع خير يارب
فهد : ويخليك لينا يا جدو سليم : مننحرمش منك يا جدو يارب
البنات حضنينو وعاملين يبوسو : ربنا مايحرمنا منك ابدا ابدا
ينزل فارس عالسلالم ويقول بهزار : يعيني عليك يا مظلوم في العيلة دي يا فارس
فهد : اهو جي النداب اهو حبيبي وحشتني
فارس :انت اكتر يا كبير الف مبروك
سليم : حمدلله ع سلامتك يا فارس
فارس : حبيبي الله يسلمك الف مبروك
سليم : عقبال يا برنس انت كمان عقبال ماتلاقي اللي تتدبس معاها
فارس : يارب
ريم تتصنع الزعل : يعني انت ادبست يا سليم انا زعلانة منك
يضحك الجد : اهو من اولها هنبتدي القمص بقي
سليم يتصنع الخوف : ينهاري عجباك كدا يا فارس جبتلنا الكلام وانا مش قد قمصتها خالص مش قادر احايل
الجميع يضحك فهد بضحكة استهزق : حايل حايل حايل يا خويا كمان حايل عن اذنكم
الصاوي :مالك يا لين قاعدة سكته ليه الشبكة مش عجباكي
لين : لا لا ابدا يا جدو بس تعبانة شوية من الف انهاردة عن اذنكم اطلع انام
( وبعد كذا يوم ع ابطالنا ياتي موعد كتب الكتاب و الفرح )
العروستين ريم ولين في القصر ومعاهم اكبر مركز تجميل
ريم : انا مش مصدقة نفسي اني هلبس انهاردة الفستان الابيض لسليم ياااااه اخيرا حلمي تحقق
لين والدموع خدها عاملة مركز التجميل :حبيبتي الميكب كل شوية يبوظ مينفعش كدا
تنتبه ريم لكلام العاملة :لين حبيبتي مالك بس دا وقته عياط
لين بعياط : غصب عني كان نفسي الليلة دي تبقي مختلفة عن كدا
ريم : يا حبيبتي سبيها ع الله يمكن تبقي مختلفة عن تفكير فعلا وغير كدا هيا خلاص ليلتك عشيها زي ما كنتي بتتمنيها ومالكيش دعوة بلي هيحصل بعد كدا وهو في واحد هيبقي معا القمر دا النهاردة وممكن ميستغلش الفرصة دي دا يبقي فعلا زي ما بنقول مش طبيعي نهاءي
لين تمسح دموعها : عندك حق انا هعيش الليلة انهاردة زي ما كان نفسي فيها من زمان
خلصوا لين وريم الميكب واللبس ليطلع والد كل واحدة منهم ياخدها ليسلمها لعريسها
محمد ياخد ريم يسلمها لسليم : خلي بالك منها اوعي تزعلها ادبحك لو فكرت تزعلها ريم في عنيك يا
سليم : في عنيا يا عمي متقلقش ريم حبيبتي وهتفضل طول عمرها حبيبتي وكل دنيتي ثم يبوسها في جيبينها ربنا يخليكي ليا ويخدها ويذهب الي الكوشي
ثم ياخد احمد لين ليسلمها لفهد : مش هوصيك ع لين يا فهد خد بالك منها اوعي تزعلها في يوم
فهد : طبعا طبعا يا عمي متقلقش (ثم بخبث) دي في عيوني
ليجلس كل عريس بعروسته في الكوشة
سليم لريم : بجد بجد مش مصدق اننا خلاص بقينا لبعض وكلها دقايق والماذون يجي وتبقي ليا العمر كله وتبقي بتاعي انا وبس ملكي انا سليم الصاوي
ريم مكسوفة : ولا انا مصدقة ان حلمي بيتحقق انهاردة
سليم بخبث : ايه ايه حلمك يعني انا كنت حلمك لالا طلعتي مش سهلة انتي
ريم بكسوف جعل وشها احمر جدا : سليم بس بكسف
سليم : ونبي انهاردة ما وقت كسوف خالص انا عايز ريم الجريءة انهاردة
ريم بضحك : ان شاء الله
( عند فهد ولين )
فهد : ايه هتفضلي مبوزة كدا كتير الناس بتتفرج علينا اضحكي عشان الناس
لين بعصبية : منا بضحك اهو
فهد : طب يالا نرقص عشان ريم وسليم قامو يرقصو واحنا شكلنا بقي زفت
لين : انا مش عايزة ارقص انا
فهد بعصبية : متخلنيش ازعق واطلع عن شعوري والناس تاخد بالها قومي احسنلك
لين بنرفزة : اوووووف قوم
فهد باشارة بصوابعة : متعليش صوتك انا حذرتك اكتر من مرة
( رقصو كل كابل مع بعض )
الصاوي من بعيد : ربنا يهنيهم يارب ويسعدهم ويهديك يافهد
محمد : يارب يا ابا عشان انا ع قد ما بتكلم مع احمد ع قد ما انا خايف ع لين منه اكتر من احمد
الصاوي : ربنا يسترها
سليم وهما بيرقصو : ايه الماذون مش راضي يجي ليه
ريم بكسوف : ايه مستعجل
سليم بحب : مستعجل بس دا انا عايز اروح اجيبو من قفا عشان يخليكي مراتي بقي عشان اعمل اللي انا عايزو يالههههههوي دا انا هعمل عمايل
ريم بخجل وضربته في كتفة : احترم نفسك وبطل قلة ادب لما هروح اقول لجدو
سليم بضحكة رجولية : تقولي لجدو دا انا لو معملتش كدا جدو يستعر مني ويقتلني هههههه
ثم ينظر لعنيها بحبك اوي وانتي مكسوفة
فهد وهما بيرقصو : هتفضلي بصا كتير كدا في الارض ولا ايه
لين : وانت مدايق في اية
فهد : الناس بتبصلك وعمالة تبص زيك في الارض تقريبا مفكرينك ضايع منك حاجة
لين : يا ظريف ولسة فهد هيتكلم
صباح ام لين : يالا يا ولاد الماذون جي
ليتغير وش فهد : الماذون جي ازاي

الحلقة السابعة
فهد بستغراب : الماذون جي ازاي
لين بعدم فهم : هو ايه اللي ازاي جي زي الناس
فهد في باله : ازاي دا انا بعت ناس خطفتو ازاي جي الله يخربيتك يا شيخ جتلي من انهي داهية
ثم يفوق من شرودة : احم هو دا نفس الماذون اللي بيجي للعيلة
سليم بص نحيت الماذون : لا مش هو ايه دا مجاش التاني ليه
محمد : لقينا اتاخر بعتنا جبنا ماذون تاني شكله في فرح تاني واتاخر
فهد بيهمس : يا حلاوة المكتوب مكتوب وخلاص ادبست
الصاوي : يالا ياولاد قربو عشان نكتب الكتاب ويضحك في سره كنت عايز تغفلنا يا ابن الصاوي ماشي يا فهد بتخطف الماذون عشان تخلع ها دا انا الصاوي الكبير وكنت عامل حساب اللحظة دي تمام وعارف انك مش هتعديها
تم كتب الكتاب في خير
الماذون : بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير
الصاوي : مبروك يا ولاد
الاربعة :يبوسه ايدو الله يبارك فيك يا جدو ويديك الصحة ويخليك لينا
محمد : مبروك يا ولاد سليم خلي بالك من ريم وانت يا فهد لين في عينك
فارس بهزار :انتو محسسني انهم هيبعدو عنكم مكنوش معاكم في نفس ذات القصر
فهد : ذات انت جاي منين يا بني انت امشي ياض من هنا
ليشغل الدجي اغنية ليرقصوة عليها سلو ( اوعديني )
اوعديني لو زعلتي مرة مني تعرفيني لو جرحتك غصب عني تحسسيني متشليش جواكي حاجة
(هنا ابتدا ينتبه فهد للين وبقي يبصلها وهما بيرقصو وبيراقب كل تحركتها ونظرتها مع الاغنية )
تحكي ليا كل حاجة لما افهم هبقي احسن صدقيني اوعديني لو نسيت ياحبيبتي نفسي تفوقيني لو خديتني الدنيا منك رجعيني لو في لحظة زاد غروري
بتسمع الاغنية لين ونفسها تقولو نفسي افوقك نفسي نفسي اقولك قد ايه بتجرحني نفسي احكيلك كل حاجة بس دا مش من حقي
فهد بتفكير : يا تري ايه اخرت اللي احنا في القدر عمال يقربنا من بعض بكل الطرق بس انا مش عايزها
سليم وريم بيرقصو : سليم : الاغنية حلوة اوي وانا عايزك توعديني ان عمرك ما تبعدي عني ابدا
ريم قربت منه وحضنتو بدون ما تشعر : انا عمري ما ابعد عنك ابدا
سليم فرح لقربها لي وحب يغظها : دي شكلها هتلعب انهاردة يا ربي امتي هنروح ع الجناح بتاعنا
ريم بغيظ : تصدق انك رخم اصلا انا غلطانة وايه رايك بقي انا مش هروح معاك ع جناحات انا هروح مع بابا
سليم : لا لا بابا ايه انهاردة انهاردة في سليم وبس انا عايزك تنسي العالم النهاردة
ريم بحب : انا لما بس بتكلم معاك بنسي اسمي
سليم بوقاحة : ولما تبقي في حضني بقي : هنسيكي اسمك وعيلتك والعالم كلة هخليكي تشوفي العالم كله سليم حبيبك وبس
ريم اتكسفت وحطت وشها في كتفو : انت رخم
في جانب اخر يقف الصاوي وابنتو سعاد
الصاوي : ايه يا بنتي اللي اخركم كل دا ومجتوش ليه من امبارح
سعاد : معلش يا بابا العربية اتعطلت بينا في الطريق بقالنا 3 ساعات
الصاوي : ومرنتيش ع حد من ولاد اخواتك ولا اخواتك ليه
سعاد : مرضتش اشغل حد عارفكم انكم مش فاضيين
الصاوي : ازيكم يا حبايبي
نورا وبتبوس ايد جدها :- وحشتني يا جدو والله
نورهان : وحشتنا خالص خالص يا جدو
الصاوي : يا بكاشين لو وحشتكم كنتو تيجو لكن انتو مبتجوش غير كل فين وفين
نورهان : معلش يا جدو الجامعة بس اول ما ناخد الاجازة هنقعد معاك لحد ما تزهق
نورا : ماما انا رايحة اسلم ع العرسان
وهيا ماشية تخبط في شخص
نورا : مش تاخد بالك ايه ماشي اعمي
ادم : ع فكرة انا مفتح انتي اللي ماشية مش مركزة يا هانم
نورا : طب وسع وسع كدا
ادم : ع اساس اني واخد القصر كلة وانتي مش لقية مكان تعدي منه ايه دا اتفضلي وسعت
نورا تسيبو وتمشي : بني ادم قليل الذوق
( تم الفرح علي خير واخد كل عريس عروستة وذهب الي جناحة الخاص ) و الجناحين امام بعض
ريم قبل ماتدخل جناحة : لين ممكن ثواني ع جنب
لين : نعم يا ريم تعالي في حاجة
ريم : اوعي تتدخلي الجناح تبوظي وشك خليكي فرفوشة واكسبي انتي متدلوش فرصة يفكر في اي حاجة انهاردة فرصتك تثبتيلو انتي بتحبي قد ايه خلي في الليلة دي يعشقك
لين بتنهيدة : ربنا يستر
سليم : ها مش هنخلص من نصايح ست الوالدة دي
فهد : استغفر الله العظيم شكلة هيا ليلة منيلة
ريم : خلاض خلاص انت هتتلكك
(عند سليم وريم في الجناح )
سليم دخل ولقي ريم محرجة جدا : حبيبي ماله خدودة عاملة زي طماطمية كدا ليه
ريم بكسوف : مفيش حاجة
سليم : تحبي اساعدك تقلعي الفستان
ريم : لا شكرا اناهقلعو لوحدي وانت اخر برة
سليم بستسلام : حاضر يا اخرت صبري
حاولت ريم انها تقلعو بس للاسف السوستة معرفتش توصلها
ريم : ا وووف الله يخربيتك سوستة
سليم بيخبط وبخبث : شكلك محتاجة مساعدة صح
ربم بخجل : للاسف اه مش عارفة افتح السوستة
سليم اول ما سمع كدا تعك ايد في بعض : قشطة دي هتبقي ليلة زي الفل
سليم : احم ادخل ريم : ادخل
سليم : ايه بقي مش عارفة تعملي ايه
ريم : مش عارفة افتح الزفتة السوستة
سليم بخبث : تؤ تؤ متقوليش عليها زفتة اوعي كدا خليني اجرب ثم يشيل شعرة لقدام ليفتح سوستة الفستان ليلمس جسدها
حست ريم بيدها
فخافت وابعدت
ريم : اوعي مش فتحتها سبني بقي عشان اغير و نصلي
غيرت ريم وصلت هيا وسليم
خرجت ريم وكانت تردي قميص فوق الركبة وعليه روب
سليم : طيب وليه الروب دا في واحد تبقي قاعدة مع جوزها ولابسة روب
ريم :اها انا عندك مانع
سليم بحب : يجذبها من ايديها ويقعدها ع رجلة حبيبي ماله خايف كدا ليه دا انا حبيبك ولا ايه
ريم لتشجع وتشيل الخجل : اها طبعا حبيبي وقلبي كمان
سليم : ايوا بقي شيلي الروب دا وفكيها كدا ياقلبي
تعالي بقي اقولك كلمه سر
( نروح عند فهد ولين )
لين قاعدة عالسرير في قمة الاحراج ومستنيا فهد يخرجها من احراجها دا بي طريقة لكن للاسف لا حيات لمن تنادي
فهد رايح جاي في الاوضة مش عارف يعمل ايه في ام الموقف اللي اتحط في دا
لين : احم ممكن تخرج عشان اغير
فهد بتنهيدة : ماشي انا خارج لغايت ماتخلصي
لين باحراج وكسوف : احم ممكن اطلب منك طلب
فهد بخنقة : اتفضلي
لين : عايزاك تفتحلي السوستة قبل ماتخرج لاني مش هعرف افتحها شوسة
فهد اتوتر للحظات وبعدين كلم نفسة : اهو هنبتديها افتحلي السوستة ونحنحة وقرف
فهد : مخلتيش ريم تفتحهالك ليه قبل ما تتدخل ولا لازم انا يعني
لين بانكسار : اسفة خلاص انا هحاول افتحها عشان مينفعش اكون معايا جوزي واقول لحد يفتحلي السوستة
فهد : بقولك ايه تعالي افتحلك انتي هتفتحيلي مرشح
لتعطي ظهرها الاغلبه عاري فهد لثواني تنح وكان هيفقد السيطرة ع نفسو
وعند فتحه لسوستة لمس جزء كبير من ضهرها
فهد وهو مش قادر يتنفس : احم فتحتهالك وانا برة لغايت متخلصي
فهد في التراس بيكلم نفسة وبعدين يافهد هتغير اللي انت مخططلو ولا هتنفذو
لا هنفذو ليه انا اول ماشوفت جسمها هريل ولا ايه لا طبعا دا انا الستات تحت رجلي واللي هعوزها هجبها بس انا اشمعنا هيا اللي حسيت بالاحساس دا لما لمستها منا بشوف ستات كتير اكتر من كدا بس مش بيحركولي ساكن وبعدين في قلبت الدماغ دي
( عند الصاوي )
شوف يامحمد ابنك كان ناوي ع ايه
محمد بعدم فهم : مالة يا ابا
الصاوي : كان عايز يخطف الماذون بتاع العيلة بس في اخر لحظة رجالتنا لحقو واخدو روحو بيتو
وخليتهم جابو ماذون تاني
محمد : بصدمة الله يخربيت سنينك يا فهد
( عند فهد في الجناح ) يدخل يتفاجي بلين في منتهي الجمال بعيونها الزرقة وشعرها الحرير
وكانت لبسة قميص فوق الركبة ايضا بس معلهوش روب ولونها فوشية
فهد اول مادخل ابتسامتله لين
فهد باله : هتعمل ايه يا زفت انت
لا انا هعمل اللي فس دماغي مش هريل عليها
فهد بعصبية : بقولك ايه واسمعيني كويس عشان مش هعيد كلامي دا تاني
لين : قول سمعاك انا اهو اتفضل
فهد : بصي ....



اظهار التوقيع
توقيع
ام المصريين




الكلمات الدلالية (Tags)
لاين, ميمو, العاشق, الفهد, اون, تحميل, بدون, رواية, قراءة, كاملة

أدوات الموضوع

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
روايات شهرزاد,روايات ادبية,اراقص القمر,رواية تراقص القمر,رواية ابواب الجحيم بال مون,رواية دموع سوداء موجوع قلبى المنتدى الأدبي 5 09-10-2018 08:20 PM
رواية الحب الاعمى رواية كاملة و بدون انترنت ضحكة خجل قصص - حكايات - روايات 3 04-29-2018 06:19 PM
رواية لا اعرف كيف احببتك ( رواية كاملة ) ضحكة خجل قصص - حكايات - روايات 3 04-29-2018 06:18 PM
رواية أنت لي كاملة,حكايات انت لي جميع الاجزاء,قصة انت لي,قصة رغد موجوع قلبى قصص - حكايات - روايات 31 04-27-2018 12:40 AM
قصة رومنسية كاملة,رواية انت غرامي وجنوني منتدى عالمك,قصه حب منتدى عالمك موجوع قلبى قصص - حكايات - روايات 18 04-27-2018 12:32 AM


الساعة الآن 01:20 PM.


Powered by vBulletin Version 3.8.8 Alpha 1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd Trans
new notificatio by 9adq_ala7sas
User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.

خيارات الاستايل

  • عام
  • اللون الأول
  • اللون الثاني
  • الخط الصغير
  • اخر مشاركة
  • لون الروابط
إرجاع خيارات الاستايل