Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80

Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80

Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80

Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80

Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80

Warning: Division by zero in [path]/includes/class_postbit.php(294) : eval()'d code on line 80
رواية لو كان خيرا لبقى ، لو كان خيراً لك لبقى لو كان محباً لحكى لو كان مشتاقاً لأتى - الصفحة 2 - منتدي عالمك
للنساء فقط

قصص - حكايات - روايات

صورة اجمل امراة في العالم بدون مكياج ,قصص محزنه,اغرب القصص قصص الصحابة,قصه رعب,الفندق المسكون قصه رعب طويله,روايات للاطفال,قصص دينية,القصص والروايات ,حكايات قصص وروايات,مكتبة القصص,قصص و روايات حب,قصة رائعة عن الصداقة ابكت كل من قرأها, قصص حقيقيه,قصص الانبياء,قصص وروايات كامله,اجمل القصص اروع القصص,القصص العربية,قصص اطفال,قصص طويله,قصص مخيفه,قصص الوفاء,قصص وروايات غرام,قصص عجيبه,قصص وروايات واقعيه, مواقع قصص ورويات,روايات وقصص رومانسية,منتديات قصص,قصص مضحكة ,روايات وقصص عالمية,قصص وروايات قصيره .

نسخ رابط الموضوع
https://vb.3almc.com/showthread.php?t=18250
16262 17
10-30-2019
#7  

افتراضيرد: رواية لو كان خيرا لبقى ، لو كان خيراً لك لبقى لو كان محباً لحكى لو كان مشتاقاً لأتى

.: الحلقه التاسعه...لو كان خيراً
__________
عشان تثبت نفسك فالحياه محتاج سند و ضهر متنفعش تثبت نفسك لوحدك ابدا!!يعني ده كان رأي ناس كتير بس الحقيقه المجهوله ان مفيش حد هيقف قدام مصلحتك ولا انه يثبت نفسك غير نفسك محدش هيقف جمبك ف حاجه متخصهوش مهما كان الشخص ده عمرك م تديه ثقه ف حاجه نادره انك تلاقيها ف يوم من الايام . حبيت اوضح جزء من حياتنا تجاه الثقه ؛ لإن الثقه مجرد كلمه بنهون على نفسنا بيها من كام شخص وقفوا جمبنا الحقيقه هي اننا بننخذل و بننصدم و حكايات الخذلان و الندم كتير ...
________________
ف عيادة زيد قاعد مع تميم ...
زيد باهتمام... ولبنى !!!مش هتتأذى من اللي انت بتعمله ده؟؟
تميم ببرود...اكيد لأ
زيد ..طب و الغلبان اللي اسمه تيمور
تميم...لا ده يستاهل كل العقاب بتاع الدنيا اليومين اللي قبل ما استقلهم من عند عطيه كان بيجيلو عشان يخلي لبنى تنطرد و حوار كده بصراحه مفهمتوش
زيد....ع فكره ي تميم زي م انت محتاج حقك لبنى هتحتاج حقها و تيمور هيحتاج حقه و هتبقا سلسله ملهاش نهايه..
تميم بنرفزه و قام وقف...انت عارف كويس انا بعمل كده ليه انا عمر م حد ساعدني يوم م احتجت حد ولا حد اشفق عليا عايزني انا اشفق على ناس معرفهش؟؟؟
زيد....خليك فاكر انك هتندم ندم كبير اوي هتخسر حاجات اكتر من اللي خسرتها من الاول بكتير
تميم.... مفيش حاجه هخسرها اكتر من اني خسرت امي و ابويا و اخواتي!!!مفيش حاجه هخسرها تاني يا زيد مفيييش
زيد....لبنى!!!
تميم....لبنى مش هتتأذى و بعدين هي مش مهمه عندي لدرجة اهتم لخسارتها
زيد....مش هكلمك فالموضوع ده تاني بس الانسان بيغلط و ربنا بيعاقبه ف ان الانسان يغلط ع العقاب اللي خده ف هيقدم خساير اكبر بكتير
تميم بتناحه...انا همشي ي زيد
زيد....استنى
تميم...اي؟؟؟
زيد...مقولتليش عملت اي مع عطيه بما انها اخر مؤامره للانتقام؟؟؟
تميم بابتسامه شريره....بعت محامي ل تيمور
فالقسم عند تيمور....
محمد ..... تيمور اسمعني كويس انت دلوقتي هتقول ان المخدرات دي واخدها من عطيه و كان بيهددك و يستغلك ب عيلتك و بيهددك....
تيمور.....بس اي دخل عطيه؟؟و بعدين مخدراته ليها طبعه و اكيد البوليس مش غبي و عارف...
محمد...لان المخدرات دي بتاعة عطيه فعلا
تيمور اتصدم....و. ليه عمل كده
محمد....عايز يبعدك عنه
تيمور...ي بن ال******
محمد....اتفقنا هتقول اي؟؟؟
و فعلا دخل للظابط و كان بيقدم افادته نفس الي اتقاله و بالفعل راحو جابوا عطيه من المطعم و بالفعل طلعت مخدراته و اتسجن و عدا ظ¤ ايام و خرج تيمور من القسم و كانت لبنى مستنياه برا....
لبنى....تيمور
تيمور...نعم؟؟؟
لبنى....اسفه كنت لازم اعمل كده
تيمور...كنت متوقع انك انتي اللي حطيتي المخدرات بس ده حقك انا اذيتك كتير...
لبنى باستسماح...ولا يهمك انا كمان اسفه بس متأكده انك هتطلع
تيمور....هو انتي عارفه انا اذيتك ف اي؟؟
لبنى...عارفه كل حاجه متقلقش
تيمور...نبدأ صفحه جديده؟
لبنى...اسفه مش هثق
تيمور سكت و مشي
عند كرم قدام المقابر قاعد لوحده....
كرم....انا اسف مكنتش عارف انك شايله جواكي اوي كده مكنتش عارف اني بجرحك كل يوم مكننتش اعرف ان بابا بيخونك كل يوم انا مكنتش اعرف حاجه خالص انا اللي عايز اعرفه اني نفسي يوم من اللي فاتوا يرجع احضنك حضن واحد بس اقدملك فيه اعتذاري و اسفي انا بجد ندمان بس الندم هيفيد ب اي ما كله راح ..انا اول مره احس بالضعف ده انا فعلا مستقوى ب روحك معايا انا بحبك اوي اسف اسف
سندس...البقاء لله شد حيلك
قام كرم و بص ب كسره...عرفتي مكاني منين؟؟
سندس ب حزن...انا بقالي كتير مشوفتكش و دورت عليك لحد ما خمنت انك هنا انت ليه مكنتش بترد ولا قابلني ابقا جمبك ف وقت زي ده؟؟؟
كرم....مش عايزك تشوفيني مكسور
سندس مسكت ايده ب حب و بصتله نظرة امل و حب....انا معاك دايما
____________
: عطيه فالسجن....ان ما وريتك يا لبنى انتي و تميم و انور مكنش عطيه
_______________
انور ف بيته ....
انور...فوفا انا اسف بجد انا اكتشفت انك صح ف حاجات كتيره كتيره اوي كمان تيمور طلع مخادع اصلا و بيعمل حاجات مش كويسه من ورايا و المدرسه ملهاش غير السيره دي و تعاونوا مع عطيه ضد لبنى عشان يبعدوني عن كرم و كلام كده غريب
فريده....قلتلك كل حاجه من الاول لازم تختلف و تتغير مسمعتش كلامي و مسير كل حاجه ترجع احسن من الاول المهم لبنى بتحب كرم!!
انور...مش عارف
فريده...يبقا حاول و كافح عشان اي حاجه انت عايزهاâک‌��
انور...حاضر ي فوفا
فريده...ولا مش عاجبك كلامي لسكت خالص
انور...ده انتي ست الكل و كلامك على راسي والله
فريده...ماشي يا عم
انور..انا هروح ل كرم هو اكتر واحد محتاجني دلوقتي
فريده...روح ربنا يصبره
___________
دخل انور ل كرم....
كرم بصله و دير وشه
انور بندم....حقيقي انا اسف على كل حاجه حصلت انا كنت ف غيبوبه و فوقت منها انا اسف انا جاي ابقا جمبك عشان محتاجني
كرم...اللي بيييع مره بيبيع كتير
انور...انا مبعتكش انا اتعميت يا كرم اتعميت و عايزه افوق هفوق معاك
كرم...ونا عايز افوق
انور...احنا محتاجين بعض
...حضنوا بعض... و هنا بدأ كرم يدمع ييفتكر امه
كرم...عارف يا انور كانت دايما تهتم بيا اوي و انا مكنتش بحس بوجودها انا عايز احسها جمبي دلوقت ي انور
انور...اقوى ي كرم ربنا معاك ارجوك مفيش راجل يدمع او يعيط
كرم ب دموع....انا مش حاسس غير ب كسره و ضعف انا خسرت اهم حاجه ف دنيتي خسرت حياتي انا بقيت ولا حاجه من غيرها نفسي ترجع دقيقتين بس اقولها اسف ابطل اقولها انتي عايزه دكتور نفسي انت عارف هي سبتلي جواب قبل م تنتحر مفيش حاجه حرقتني فيه اكتر من جملة انت حياتي و قلبي و انا خسرتهم و ممتلكتهمش مكنش في داعي اني اعيش تاني و قلتلي ان بابا ملوش ذنب ف انتحارها هي متعوده على خيانته ليها من زمان هي كانت خايفه ي انور لاطلع زي ابويا خاين هي كل اللي كانت بتعمله خوف انا نفسي ترجع دقيقه اتاسفلها على كل حاجه حصلت مني لو رجعت ي انور هاخدها و هنمشي و هنبعد انا مكنش عندي غيرها
انور خده ف حضنه....
لبنى قاعده ع السرير ف السكن عماله تتصل ب تميم و تليفونه مقفول ....
لبنى...سندس
سندس.......
لبنى....سندس ي بت سرحانه ف اي
سندس بقلق....كرم بقاله كذا يوم مبيجيش المدرسه ولا الكافيه ولا بيرد على مكالماتي انا عارفه ظروفه بس انا عايزه اتطمن عليه
لبنى ....معلش هو اكيد مقهور بما فيه الكفايه
سندس...معرفش
لبنى....تميم مبيردش بردو و قفل موبايله ع طول
سندس....م تروحي تسألي عليه فالقسم او المركز؟؟؟
لبنى....صح يبقا اروحله بكره
سندس....طيب يلا اطفي النور عشان ننام
تاني يوم فالمدرسه...
كرم...انا مش عارف انت مصحيني و جايبني المدرسه ليه؟؟
انور....عشان لازم اتكلم معاك ف حاجه
كرم....اتفضل عشان اقابل سندس بقا طب
انور بقلق....هو انت بتحب لبنى؟؟
كرم..اي يا ابني الهبل ده انا و سندس بنحب بعض اي اللي جاب لبنى
انور بابتسامه...اومال ليه بشوفها معاك ع طول؟؟
كرم....ما هي بنت الحيوانه مش سايباني انا و سندس لوحدنا
انور....يا اخي طمنت قلبي
كرم بتكشيره..ثواني كده
انور......اي
كرم....هو كل اللي حصل ده بسبب لموأخذه تخلفك؟؟؟؟و فاكرني بحب لبنى!!
انور...اسف ي صاحبي
كرم ... ده انت متخلف
انور....في حاجه كمان انا اسف عليها
و بدأ انور يحكيله عن تخطيطاته هو و تيمور...
انور .....بص انا بجد اسف و فوقت متأخر خاصة اني كنت بأذيكوا
كرم.....مش واخد بالك انك مش المفرود تتأسف ليا؟؟؟
انور ..اومال؟؟
كرم....لازم تتكلم مع لبنى و تفهمها و تتأسفلها
انور....استحاله دي تكرهني
كرم....صدقني مش هتكرهك
انور....تمام هحاول
كرم....محاولة اي بس و بعدين لازم تبدأ معاها على نضيف لو عايز تخليها تحبك يبقا ورقه بيضا
انور....تمام
كرم....اهي سندس و لبنى جم كويس هاخد سندس نتمشى و كلمها انت بقا براحتك



اظهار التوقيع
توقيع
فريده


10-30-2019
#8  

افتراضيرد: رواية لو كان خيرا لبقى ، لو كان خيراً لك لبقى لو كان محباً لحكى لو كان مشتاقاً لأتى

الحلقه العاشره ....لو كان خيراً
______________

كرم...سندس و لبنى اذيكو
سندس ....كرم اخيرا جيت المدرسه
كرم. ....معلش حاولت اجي عشان اشوفك و استريح
سندس. ....احم ااااه
كرم....تعالي نمتشا نتكلم شويه
لبنى...انا هسيبكوا بس نظرا لظروفك بس متتعودوش ع كده
و مشيوا من هنا و انور. قعد جمب لبنى علطول....
انور...ازيك
لبنى....كويسه و انت؟
انور....مش كويس لازم نتكلم ف موضوع
لبنى.....اتفضل انا اهو
انور ب توتر...انا الفتره اللي فاتت كنت ف حاله مش كويسه خالص و كان ده سبب كلامي و علاقتي ب تيمور
لبنى....عرفت كل حاجه من تيمور و انا عذراك عشان بتحبني واللي عملته تقريبا كان غلط من غلطات الإنسان ف حياته و كان سببه حب ف انا مسمحاك
انور ...بما اننا جبنا سيرة الحب طبعا مش محتاج اوضحلك انا بحبك اوي و مستعد اعمل اي حاجه عشانك ي لبنى
لبنى...ونا ممنونه انك جمبي و بتقدملي الحب ده و انا كمان لازم اردهولك
انور....انا مش مصدق رد فعلك بالشكل ده انتي بتتكلمي جد؟
لبنى بكسوف...بتكلم جد والله انا كمان اكتشفت اني بحبك جدا و لازم مكابرش
انور ب فرح...انا هروح اقول ل كرم...
و جري على كرم و سندس..
انور ...قلتلي بحبك ي كرم انا مش مصدق نفسي
سندس استغربت بس مبينتش و ابتسمت..
كرم...مش عيب يا انسه سندس احنا كمان منعترفش بالحب ده صح
سندس بكسوف و توتر...بس...
كرم...انا بحبك و مبسوط اوي انك جمبي ف كل حاجه وقفتي جمبي ف حاجات كتير و بحب اشوفك جدا و بحب افرحك و ...
كان سندس وشها بقا عامل زي كعب غزال من الكسوف...
كرم....خلاص اسف
انور ب ضحك...سيبوكوا من كل ده بقا نبتدي مع بعض حياه جديده
لبنى جت....
لبنى ....ياريت
_____________
سهيله...ماشي ي تيمور انت كده اتحطيت فالبلاك ليست و انتوا متعرفوش يعني اي بلاك ليست بتاعة سهيله هوريكوا كلكواâک‌??????
_____________
القاضى...محكمه...حكمت المحكمه حضورياً ع المتهم عطيه فرغلي بالحكم ظ¤ سنوات ...
عطيه بزعيق و هيام ...انا هوريهم ولاد الكلب ازاي يضحكوا عليا هوريهم ازااااااااااي يستعبطوا عطيه ي ولاد ال********
هدمرك ي لبنى وربنا م هسيبك وربنا م هسيبك انتي و اللي وراكي
_____________
فالسكن....
سندس...بعيدا انه كان أحلى يوم بالنسبالي انا و انتي بس انتي مش بتحبي تميم!انا استغربت من اللي م اللي حصل
لبنى ب كسره ....انا سألت على تميم تميم مش تبع البوليس نهائي و اثبتوا انهم ميعرفهوش هو ضحك عليا و خلاص مشي و سابني بعد م رمى عطيه فالنار و معرفش سبب انتقامه و بعدين هو عمره م حبني انا ادور ع اللي يجيني
بااااااااك...
دخلت لبنى قسم البوليس و شافت عسكري...
لبنى ...لوسمحت عايزه تميم
العسكري...تميم مين ي فندم
لبنى....استاذ تميم هو ظابط هنا و كان ماسك قضيه
العسكري...مفيش حد هنا بالقسم ده بس ياريت تتواصلي مع الاستاذ الكبير هوصلك بيه عشان لو فيه مشكله
و طلعت لبنى لمدير القسم ....
لبنى...لزسمحت مان في ظابط عندكوا اسمه تميم كان بيساعدني ف قضية عطيه بيه
سالم...اولا اعرفك بيا انا سالم بيه مدير القسم هنا و انا ف مقام ابوكي طبعا يا بنتي بس احنا معندناش حد اسمه تميم او حد اشتغل على قضية عطيه او ف مأموريه تبعه حتى
لبنى...حضرتك هو ساعدني بنقسه و قايلي
سالم....صدقيني والله مش هكدب عليكي بس ممكن نقدر نوصله لان دي تعتبر جريمه
لبنى...لا لا خلاص متشكره لحضرتك
و خرجت لبنى و هي مدمعه...
بااااااااااك للواقع....
سندس حضنت لبنى....انا معاكي ع طول متخافيش و متزعليش
_______________
لا طبعا مش النهايه احنا لسه بنبدأ بنبدأ حياه جديده لابطالنا و هيقابلهم اي ف حياتهم؟؟؟؟ كل واحد حصل على اللي ربنا كتبهوله و هنا بعنوان قصتنا لو كان خيرا لو كان خيرا كان حصل حاجات كتير ربنا بيعمل اللي فيه الخير
زي م بيقولو الحياه فترات و دي كانت فترة مراهقه ف حياة ابطالنا
لسه مكملين
تفاعل بقا








اظهار التوقيع
توقيع
فريده


10-30-2019
#9  

افتراضيرد: رواية لو كان خيرا لبقى ، لو كان خيراً لك لبقى لو كان محباً لحكى لو كان مشتاقاً لأتى

الحلقه الحادية عشر....لو كان خيراً
______________

ف جامعه القاهره...لبنى بتمد و انور بيجري وراها...
انور...استني يا لبنى بالله عليكي متتعبنيش
لبنى.....انت تخرس خالص مش عايزه اسمع صوتك
انور....اصبري بس هفهمك اهمدي بقا
مسكها من ايدها و وقفها قدامه...
لبنى بدموع...بررلي الموقف انا سمعاك
انور....يا لبنى اقسم بالله انا اول مره اشوف سهيله من ايام الثانوي و الكلام اللي هي بتقوله ده انا ملييش دعوه بيه ازاي هتكدبيني انتي عارفه اني بعشقك و بموت فيكي وبعشق التراب اللي ماشيه عليه متتهمنيش ب حاجه زي كده بعد اذنك
لبنى...طب هي راجعه عايزه مننا اي و هي اي مصلحتها تقول كده يا انور
انور....هي هدفها تهدم علاقتنا اكيد ف ارجوكي متحققيلهاش اللي هي عايزاه
لبنى.....انت عارف اني بثق فيك اكتر من اي حد
انور...عارف
لبنى....هنخلف خمس عيال يا انور
انور...قولتلك اتنين بس يا ماما عشان الفلوس
سندس تيجي من بعيد هي و كرم...
كرم...اتنيلوا اتخطبوا الاول طيب
لبنى...انت مال اهلك انت شوفي حبيبك ده يا سندس
سندس...خطشيبي اي مش شايفه الدبله يا عاميه
لبنى....هتتفرعني علينا بقا يا بت ده انتي ماشيه معاه بقالك اربع سنين
سندس...اي يا بنتي لفظ ماشيه معاه ده هو احنا كنا متجوزين عرفي
لبنى.....بس بس متتنرفزيش شعرك بيقف
كرم....اي يابني خناقات البنات التافهه دي تعالا نشوف تيمور نضرب فيه تعالا
انور....يلا يا عم و احكيلك بالمره اللي حصل...
(مشي انور و كرم و هنا قعدوا سندس و لبنى على دكه فالجامعه تحت ضل شجره طبعا مننساش جمال لبنى ..لبنى اتغيرت جدا مبقتش بتحط نقطة ميكب ف وشها و شعرها السايح الاسود اللي دايما على عنيها و شفايفها الوردي اي حد يشوفها بيريل عليها و ده من اسباب شهرة انور فالجامعه انه بلطجي و علطول عند المدير)
سندس...ممكن تحكيلي اللي حصل مع سهيله؟؟؟
_______________
فلاش باااااااك....
(قاعده لبنى مع انور بيتكلموا فجأه تيجي سهيله تبوسه من خده ..)
سهيله...مش هقول انك وحشتني طبعا ع طول بنشوف بعض لكن انتي يا لبنى وحشتيني
سهيله...شايف يا رورو بتعاملني ازاي
لبنى...رورو مين
سهيله...انور
لبنى....ده انا اللي هخلي ايامك رورو على دماغك
(انور حاش لبنى عن سهيله عشان متضربهاش)
سهيله بدلع...يااااااي سوباااااج اي الارف ده لسه بيئه
لبنى...مين دي اللي لسه بيئه يا عقربه يا حيه يا زباله
انور...امشي يا زفته انتي
سهيله...همشي عشان خاطرك
و مشيت...
لبنى...انووااااارررررررررر
انور....انا برئ والمصحف
________________
سندس ...هي سهيله عايزه اي دلوقتي
لبنى...بتبدأ حرب هي مش قدها خالص
سندس ....مش ممكن تكون قدها و وداخلاها ب قلب جامد و وراها حد
لبنى....مش شرط طبعا
ف مكان ما قدام سجن ف القاهره يخرج منه شخصيه دامت فالسجن اربع سنين "عطيه فرغلي"
عطيه.....رجعتلكوا
كارمن...بابا
حضنها عطيه....
عطيه...متخافيش يا حبيبتي انا معاكي اهو
كارمن ...وحشتني اوي
عطيه...وانتي كمان يا حبيبتي
(كارمن بنت اموره اوي بيضا جدا و عنيها عسلي فاتح شعرها قصير ف نص رقبتها و دايما سايح كده و نازل على عنيها ضحكتها بتهد جبل و طبعا بنت عطيه و تبقا ف تانيه جامعه)
كارمن....اكيد مش هترجع للشغل ده تاني انا شايفه افكارك
عطيه...لا يا كارمن اللعب لسه بيبدأ
كارمن...يا بابا حرام عليك انا مليش غيرك
عطيه....انتي عايزاني يا بنتي اقف اتفرج على اللي سجنوا ابوكي صدقيني ده هيكون اخر حاجه هعملها و وعد مش هسيبك و هبطل شغل الرشاوي خالصâک‌ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½
كارمن...وعد يا بابا
عطيه ....وعد يا قلب بابا
و حضنها و خدوا عربيتهم و طلعوا على فيلتهم...
______________
خرجوا من الجامعه كرم و سندس و انور و لبنى و تيمور ....
(تيمور بقا معاهم دايما و هو شخص طيب و بقا ممنون ليهم لإنهم عملوا معاه حاجات كويسه كتير)
تيمور...جماعه انا عايز اقولكم حاجه انتوا مش واخدين بالكوا منها
كرم...اي هي؟؟
تيمور.... النهارده خروج عطيه من السجن
لبنى بخوف...اكيد مش هييجي جمبنا صح
انور....متخافيش يا لبنى هو زمانه نسينا
تيمور....اللي انتوا متعرفهوش ان هو مبينساش حقه
سندس....احنا لازم نعمل احتياطاتنا بردو ..
تيمور....احتياطات زي اي؟؟
سندس....يعني هو منتظر منه اي حاجه ممكن يقرب مننا شخص عشان ينتقم او حاجه اكيد مش هو اللي هيواجهنا ف احنا منعرفش على اي حد تمام
كرم...انا بردو من رأي سندس
تيمور....تمام يبقا منقربش من حد او نتعرف على حد
______________
ف فيلا عطيه....
كارمن...مليش دعوه يا بابا انا هساعدك ب كل حاجه املكها بس قولي هما مين عشان نخلص من الموضوع ده
عطيه...لا يا بنتي مش عايز ادخلك فالموضوع ده
كارمن...يا بابا ارجوك قولي بس

عطيه ... انا مش عايز حاجه غير اني افرقهم و اخليهم يندموا كلهم ضحكوا عليا و رموني فالنار و لا الواد اللي كان اسمه تميم ده حسابه كبير اوي انتي هتلعبي ع العيال الاول هتروحي الجامعه و هتخشي ما بينهم بعديها نشوف طريقه لتميم
كارمن...تمام فهمني كده بالظبط هعمل اي و انا معاك
_________________
بعد مرور اسبوعين...
ف محاضره كلهم قاعدين...
استاذ مصطفى....يا شباب كارمن معانا جديده و عايزين نحطها ف تيم شغل انا من رأيي نحطها مع تيم كرم و انور ...
انور....اشمعنا احنا يا مستر في تيم طارق هناك
استاذ مصطفى...انت هتعارضني ولا اي
انور...لا يا استاذ بس...
استاذ مصطفى ...خلص الكلام فالبريك هتقولولها ع المشروع
كرم...تمام
كارمن قعدت جمبهم...هاي
سندس ...ازيك
كارمن...كويسه انا كارمن و انتوا؟؟
لبنى...مش وقتوا احنا فالمحاضره
كارمن....that's okay
لبنى...يارب صبرني
________________
بعد المحاضره ...
كارمن...ها عرفوني عليكوا
لبنى...انا لبني
تيمور...و انا تيمور
سندس...انا سندس و ده كرم خطيبي
كرم...
انور....و انا انور
كارمن...اسمك حلو يا انور
لبنى....انور خطيبي
كارمن. .فين الدبله؟؟
لبنى....انتي مالك انتي خطيبي بقولك
كارمن....اهدي علينا شويه
تيمور....خلاص يا جماعه
كرم...انا بقول نتكلم ف مشروع الجامعه احسن
(قعدوا يتكلموا عن مشروع بتاع المحاضره و كانت لبنى دايما باصه ل انور و لبنى هتنفجر )
سهيله..اي ده كارمن
كارمن....
سهيله....اي يا حبيبتي وحشتيني
(قامت كارمن و خدت سهيله..*
كارمن....عن اذنكوا
تيمور....اتفضلي
(خدتها على جمب يتكلموا)
سهيله....اكيد مش عارفين انك بنت عطيه صح
كارمن....سهيله زي م انتي عدوتهم ف انا عدوتهم و باخد حقي
سهيله...طب اي رأيك نتحد و تبقي سند ليا فاللي هعمله انا هدفي افرقهم
كارمن...يبقا هدفنا واحد بس معلش مش هتحد معاكي انا مأمنش تعرفي خططي
سهيله...تمام
كارمن...نتكلم بعدينâک‌ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½
(رجعت كارمن للترابيزه)
كارمن... معلش دي سهيله صاحبتي كانت ساكنه جمبنا و عزلت ف شافتني و قولت اسلم عليها
كرم...تمام مش مهم
كارمن....تيمور هو ممكن ....
تيمور...مش ممكنâک‌ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½
(كلهم تنحوا...)
كرم ...هو ميقصدش طبعا
انور...مش وقت الش يا تيمور
(تيمور كان باصص لكارمن بطريقه غريبه اللي هو انا عارفك و هجيبك)
تيمور...كملي
كارمن...ممكن تيجي معايا اطلع نسخه للمشروع ده من المكتبه عشان تاخد الاصل بتاعك و تروح عشان مقولش لكرم او انور و يفتكروني باخد خطابهم على رأيهم
تيمور...تمام يلا
(قاموا و مشيوا)
لبنى بقلق...انا البت دي مش مستريحلها نهائي
سندس...ولا انا
____________
(خرج تيمور و هما فالعربيه دخلو طريق صحراوي )
كارمن....ده مش طريقنا رايح فين
فجأه تيمور عمل فرامل.
تيمور....فكراني مش هعرفك يا كارمن



اظهار التوقيع
توقيع
فريده


10-30-2019
#10  

افتراضيرد: رواية لو كان خيرا لبقى ، لو كان خيراً لك لبقى لو كان محباً لحكى لو كان مشتاقاً لأتى

الحلقه الحادية عشر....لو كان خيراً
______________

ف جامعه القاهره...لبنى بتمد و انور بيجري وراها...
انور...استني يا لبنى بالله عليكي متتعبنيش
لبنى.....انت تخرس خالص مش عايزه اسمع صوتك
انور....اصبري بس هفهمك اهمدي بقا
مسكها من ايدها و وقفها قدامه...
لبنى بدموع...بررلي الموقف انا سمعاك
انور....يا لبنى اقسم بالله انا اول مره اشوف سهيله من ايام الثانوي و الكلام اللي هي بتقوله ده انا ملييش دعوه بيه ازاي هتكدبيني انتي عارفه اني بعشقك و بموت فيكي وبعشق التراب اللي ماشيه عليه متتهمنيش ب حاجه زي كده بعد اذنك
لبنى...طب هي راجعه عايزه مننا اي و هي اي مصلحتها تقول كده يا انور
انور....هي هدفها تهدم علاقتنا اكيد ف ارجوكي متحققيلهاش اللي هي عايزاه
لبنى.....انت عارف اني بثق فيك اكتر من اي حد
انور...عارف
لبنى....هنخلف خمس عيال يا انور
انور...قولتلك اتنين بس يا ماما عشان الفلوس
سندس تيجي من بعيد هي و كرم...
كرم...اتنيلوا اتخطبوا الاول طيب
لبنى...انت مال اهلك انت شوفي حبيبك ده يا سندس
سندس...خطشيبي اي مش شايفه الدبله يا عاميه
لبنى....هتتفرعني علينا بقا يا بت ده انتي ماشيه معاه بقالك اربع سنين
سندس...اي يا بنتي لفظ ماشيه معاه ده هو احنا كنا متجوزين عرفي
لبنى.....بس بس متتنرفزيش شعرك بيقف
كرم....اي يابني خناقات البنات التافهه دي تعالا نشوف تيمور نضرب فيه تعالا
انور....يلا يا عم و احكيلك بالمره اللي حصل...
(مشي انور و كرم و هنا قعدوا سندس و لبنى على دكه فالجامعه تحت ضل شجره طبعا مننساش جمال لبنى ..لبنى اتغيرت جدا مبقتش بتحط نقطة ميكب ف وشها و شعرها السايح الاسود اللي دايما على عنيها و شفايفها الوردي اي حد يشوفها بيريل عليها و ده من اسباب شهرة انور فالجامعه انه بلطجي و علطول عند المدير)
سندس...ممكن تحكيلي اللي حصل مع سهيله؟؟؟
_______________
فلاش باااااااك....
(قاعده لبنى مع انور بيتكلموا فجأه تيجي سهيله تبوسه من خده ..)
سهيله...مش هقول انك وحشتني طبعا ع طول بنشوف بعض لكن انتي يا لبنى وحشتيني
سهيله...شايف يا رورو بتعاملني ازاي
لبنى...رورو مين
سهيله...انور
لبنى....ده انا اللي هخلي ايامك رورو على دماغك
(انور حاش لبنى عن سهيله عشان متضربهاش)
سهيله بدلع...يااااااي سوباااااج اي الارف ده لسه بيئه
لبنى...مين دي اللي لسه بيئه يا عقربه يا حيه يا زباله
انور...امشي يا زفته انتي
سهيله...همشي عشان خاطرك
و مشيت...
لبنى...انووااااارررررررررر
انور....انا برئ والمصحف
________________
سندس ...هي سهيله عايزه اي دلوقتي
لبنى...بتبدأ حرب هي مش قدها خالص
سندس ....مش ممكن تكون قدها و وداخلاها ب قلب جامد و وراها حد
لبنى....مش شرط طبعا
ف مكان ما قدام سجن ف القاهره يخرج منه شخصيه دامت فالسجن اربع سنين "عطيه فرغلي"
عطيه.....رجعتلكوا
كارمن...بابا
حضنها عطيه....
عطيه...متخافيش يا حبيبتي انا معاكي اهو
كارمن ...وحشتني اوي
عطيه...وانتي كمان يا حبيبتي
(كارمن بنت اموره اوي بيضا جدا و عنيها عسلي فاتح شعرها قصير ف نص رقبتها و دايما سايح كده و نازل على عنيها ضحكتها بتهد جبل و طبعا بنت عطيه و تبقا ف تانيه جامعه)
كارمن....اكيد مش هترجع للشغل ده تاني انا شايفه افكارك
عطيه...لا يا كارمن اللعب لسه بيبدأ
كارمن...يا بابا حرام عليك انا مليش غيرك
عطيه....انتي عايزاني يا بنتي اقف اتفرج على اللي سجنوا ابوكي صدقيني ده هيكون اخر حاجه هعملها و وعد مش هسيبك و هبطل شغل الرشاوي خالصâک‌��
كارمن...وعد يا بابا
عطيه ....وعد يا قلب بابا
و حضنها و خدوا عربيتهم و طلعوا على فيلتهم...
______________
خرجوا من الجامعه كرم و سندس و انور و لبنى و تيمور ....
(تيمور بقا معاهم دايما و هو شخص طيب و بقا ممنون ليهم لإنهم عملوا معاه حاجات كويسه كتير)
تيمور...جماعه انا عايز اقولكم حاجه انتوا مش واخدين بالكوا منها
كرم...اي هي؟؟
تيمور.... النهارده خروج عطيه من السجن
لبنى بخوف...اكيد مش هييجي جمبنا صح
انور....متخافيش يا لبنى هو زمانه نسينا
تيمور....اللي انتوا متعرفهوش ان هو مبينساش حقه
سندس....احنا لازم نعمل احتياطاتنا بردو ..
تيمور....احتياطات زي اي؟؟
سندس....يعني هو منتظر منه اي حاجه ممكن يقرب مننا شخص عشان ينتقم او حاجه اكيد مش هو اللي هيواجهنا ف احنا منعرفش على اي حد تمام
كرم...انا بردو من رأي سندس
تيمور....تمام يبقا منقربش من حد او نتعرف على حد
______________
ف فيلا عطيه....
كارمن...مليش دعوه يا بابا انا هساعدك ب كل حاجه املكها بس قولي هما مين عشان نخلص من الموضوع ده
عطيه...لا يا بنتي مش عايز ادخلك فالموضوع ده
كارمن...يا بابا ارجوك قولي بس

عطيه ... انا مش عايز حاجه غير اني افرقهم و اخليهم يندموا كلهم ضحكوا عليا و رموني فالنار و لا الواد اللي كان اسمه تميم ده حسابه كبير اوي انتي هتلعبي ع العيال الاول هتروحي الجامعه و هتخشي ما بينهم بعديها نشوف طريقه لتميم
كارمن...تمام فهمني كده بالظبط هعمل اي و انا معاك
_________________
بعد مرور اسبوعين...
ف محاضره كلهم قاعدين...
استاذ مصطفى....يا شباب كارمن معانا جديده و عايزين نحطها ف تيم شغل انا من رأيي نحطها مع تيم كرم و انور ...
انور....اشمعنا احنا يا مستر في تيم طارق هناك
استاذ مصطفى...انت هتعارضني ولا اي
انور...لا يا استاذ بس...
استاذ مصطفى ...خلص الكلام فالبريك هتقولولها ع المشروع
كرم...تمام
كارمن قعدت جمبهم...هاي
سندس ...ازيك
كارمن...كويسه انا كارمن و انتوا؟؟
لبنى...مش وقتوا احنا فالمحاضره
كارمن....that's okay
لبنى...يارب صبرني
________________
بعد المحاضره ...
كارمن...ها عرفوني عليكوا
لبنى...انا لبني
تيمور...و انا تيمور
سندس...انا سندس و ده كرم خطيبي
كرم...
انور....و انا انور
كارمن...اسمك حلو يا انور
لبنى....انور خطيبي
كارمن. .فين الدبله؟؟
لبنى....انتي مالك انتي خطيبي بقولك
كارمن....اهدي علينا شويه
تيمور....خلاص يا جماعه
كرم...انا بقول نتكلم ف مشروع الجامعه احسن
(قعدوا يتكلموا عن مشروع بتاع المحاضره و كانت لبنى دايما باصه ل انور و لبنى هتنفجر )
سهيله..اي ده كارمن
كارمن....
سهيله....اي يا حبيبتي وحشتيني
(قامت كارمن و خدت سهيله..*
كارمن....عن اذنكوا
تيمور....اتفضلي
(خدتها على جمب يتكلموا)
سهيله....اكيد مش عارفين انك بنت عطيه صح
كارمن....سهيله زي م انتي عدوتهم ف انا عدوتهم و باخد حقي
سهيله...طب اي رأيك نتحد و تبقي سند ليا فاللي هعمله انا هدفي افرقهم
كارمن...يبقا هدفنا واحد بس معلش مش هتحد معاكي انا مأمنش تعرفي خططي
سهيله...تمام
كارمن...نتكلم بعدينâک‌��
(رجعت كارمن للترابيزه)
كارمن... معلش دي سهيله صاحبتي كانت ساكنه جمبنا و عزلت ف شافتني و قولت اسلم عليها
كرم...تمام مش مهم
كارمن....تيمور هو ممكن ....
تيمور...مش ممكنâک‌��
(كلهم تنحوا...)
كرم ...هو ميقصدش طبعا
انور...مش وقت الش يا تيمور
(تيمور كان باصص لكارمن بطريقه غريبه اللي هو انا عارفك و هجيبك)
تيمور...كملي
كارمن...ممكن تيجي معايا اطلع نسخه للمشروع ده من المكتبه عشان تاخد الاصل بتاعك و تروح عشان مقولش لكرم او انور و يفتكروني باخد خطابهم على رأيهم
تيمور...تمام يلا
(قاموا و مشيوا)
لبنى بقلق...انا البت دي مش مستريحلها نهائي
سندس...ولا انا
____________
(خرج تيمور و هما فالعربيه دخلو طريق صحراوي )
كارمن....ده مش طريقنا رايح فين
فجأه تيمور عمل فرامل.
تيمور....فكراني مش هعرفك يا كارمن



اظهار التوقيع
توقيع
فريده


10-30-2019
#11  

افتراضيرد: رواية لو كان خيرا لبقى ، لو كان خيراً لك لبقى لو كان محباً لحكى لو كان مشتاقاً لأتى

الحلقه الثانية عشر ...لو كان خيراً
تيمور بتريقه...فكراني مش هعرفك يا كارمن!
كارمن...كنت عارفه انك هتعرفني و انك مش هتنسى ايامنا سوا
تيمور...و انتي مش خايفه اروح اقولهم
كارمن ببرود...تقولهم على اي بقا انت بقيت مشترك معايا يا تيمور!!
تيمور بنرفزه ..مشترك في اي بالظبط!!
كارمن ... اللي يخليك متقولهمش هناك مش هتقلهم خالص و بعدين مش عايز تاخد حقك منهم يا تيمور ولا اي!!!!! مش عايز ترجع اقوى اقوى منهم مش عايز تفرقهم زي م اذوك كتير يا تيمور
تيمور...هما مأذونيش دول خرجوني من السجن و سامحونيâک‌��
كارمن..تبقا عبيط لو فاكر حاجه زي كده يا تيمور انت كنت لعبه ف ايديهم تفتكر واحده زي لبنى سامحت انور و هو كان بيإذيها دايما !!عمرك ما فكرت مين ورا لبنى و اللي بيخليها دايما تنجى؟؟ انتي عبيط يا تيمور عملوا كده و انت صدقتهم صدقت ايام الثانوي ان انور فعلا مبيحبش كرمâک‌�� تيمور...انتي كدابه
كارمن....و هكدب عليك ليه انا عايزاك تاخد حقك زيي و عايزه اساعدك
تيمور بحقد مصطنع....يعني هو انور كان بيضحك عليا و كان مخليني لعبه عشان يقبضوا على عطيه؟؟؟
كارمن...بالظبط عمله لعبه و انت و بابا كنتوا ضحيتهاâک‌��
تيمور بحقد مصطنع...انتي عايزانا نعمل اي دلوقتي؟؟
كارمن....غرضي واحد هنفرقهم عن بعض و نلبسهم بقا كام سنه سجن حلوين كده
تيمور ب تردد.....بس مش كده كتير!
كارمن....تيمور بقولك خلوك لعبه و ضحيه ليهم بتقول عليهم كفايه عمتا براحتك
تيمور بنرفزه...خلاص ي كارمن معاكي معاكي
_______________
(عدا الوقت و جه الليل سندس و لبنى أجروا شقه عايشين فيها و طبعا اهاليهم هما اللي وصوا عليها و كمان اهل سندس جم القاهره فتره و اتخطبت هي و كرم و طبعا لبنى اهلها سايبنها ع طول و مش بيسألوا عليها و عايشين فالامارات)
سندس و لبنى كانوا قاعدين ف رسيبشن بيتهم ...
لبنى....البت كارمن دي انا نفسي امسكها اموتها
سندس...اهدي يا لبنى صدقيني انور عمره م هيبصلها اصلا
لبنى...ده عماله تتمايع و البت قمر اوي اصلا
سندس ....اه بس انور بيعشقك يا بنتي و بيموت فيكي اصلا
لبنى... ايوه بس انا مبحطش صباع الروج حتى ف وشي اكيد زهق من خلقتي انا خايفه يضيع مني
سندس خدتها بالحضن...
سندس....يا خاااايبه ده انتي قمر و عامله زي الورده المفتحه كده على طبيعتك و قمر
لبنى....لا يا ستي بردو لازم اهتم ب نفسي اكتر من كده كلوا فالجامعه مهتم و مزز و قمر اكيد هيزهق و يبص برا
سندس....ماشي يا ستي اعملي اللي انتي عايزاه من غير اوفر
لبنى...تمام
______________
عند كرم ماسك صورة امه .....
كرم...وحشتيني اوووي يا امي مش هكدب عليكي وحشني ريحتك و انا داخل من برا وحشني صوتك وحشني كل حاجه انا مبقتش طايق القعاد فالبيت هنا بابا كل يوم بيجيب واحده شكل ف سريرك يا امي انا زهقت و مش عارف اعمل اي نفسي ترجعي ظ¥ دقايق احضنك و اطبطب عليكي و اقولك على همومي اخر مره حضنتك كنت ف اولى اعدادي من بعدها و انا على خلافات معاكي انا كل يوم بلعن نفسي ع اللي كنت بعمله معاكي انا خايف و تايهه اوي من غيرك حاسس اني ف ممر ضلمه كنتي انتي نوري و بعد م مشيتي و سبتيني حياتي بقت كحل بقيت اعمى بس انا يا امي ربنا رزقني ب سندس بنت حنينه و بتحتويني و بتحبني و محترمه انتي كنتي طول عمرك تقوليلي حب واحده تحتويك و تحترمك و كنتي دايما تقولي يارب اشوف عيالك بس عادي ده النصيب و لعله خير
________________
عند انور....
فريده....ولاا
انور...نعم يا فوفه
فريده....انت ياض مش هتتجوز بقا
انور...انتي عارفه العروسه يا تيتا موجوده بس مستني نخلص دراسه
فريده...طب اخطب
انور...اهلها فالامارات و راميينها فالقاهره
فريده...اخطبها فالسر
انور....اي يا تيته اخطب فالسر اي يا ستي
فريده...ربنا يكرمك يابني و يناولك اللي انت عايزه و يوقف ف طريقك ولاد الحلال
انور....ربنا يخليكي يا احلى فوفه فالدنيا
فريده....البت بتاعتك عامله اي
انور....اسمعا لبنى يا تيتا اي البت بتاعتي دي هو انا شاقطها من جامعة الدول
فريده....انت شاقطها يالا هننكر ولا اي
انور...ايوه شاقطها ب احترام
فريده.....يارب صبرني
انور ...انا طالع اوضتي يا فوفه بقا هريح شويه
فريده...تمام يا حبيبي
(طلع انور و مسك موبايله و طلع اسم لبنى و اتصل..)
لبنى.... الو!!
انور....وحشتيني
لبنى...م انت لسه شايفني الصبح يااض
انور...اقولك وحشتيني تقوليلي ياض
لبنى...حقك عليا يا عم
انور...عم؟؟
لبنى. ..عايزني اقولك اي؟؟
انور...حبيبي او يا حبي او يا عمري كده يعني
لبنى....ماشي يا حبيبي
انور....الله طالعه من بؤك زي العسل متحرمناش من حنيتك يا بت هه
لبنى...بت؟
انور...انتي بتردهالي
لبنى...ايوه معجبكش عم متقوليش بت
انور... يا بت ده انتي مراتي
لبنى...لا لا لا قولي بت احسن
سندس...هتفضلوا تحبوا ف بعض كده كتير انا زهقتلكوا
انور....قولي للبت اللي جمبك دي تتلم بدل م اجي المها بنفسي
لبنى... يابني مبتشوفهاش و هي بتكلم استاذ كرم بتاعها بتقلب كلبه بلدي
سندس....بت
انور.....بقولك اي احنا بكره نتجمع ف كافيه*** عشان حوار المشروع ده تمام انا هروح انام روحي اتخانقي مع سندس انتي
لبنى...تمام يا حبيبي
انور...يا بت
لبنى...تصبح على خير ياااض
انور...ايوه كده لبنى تتحدث
لبنى...تصبح على خير
انور...و انتي من اهله
*صوت ضحكاتهم و سعادتهم الدايمه دي هتفضل؟؟*
________________
تاني يوم ف الكافيه جه انور اول واحد و قعد و بعديها لبنى ...
انور...لو متفقين نيجي بدري مش هنعمل كده
لبنى...ده الحظ يا بيبي
انور....طب بما اننا جينا بدري مش ناويه تحني ببوسه طب
لبنى...يا حيوان هموتك والله
انور...يارب حبيت راس قلقاسه
لبنى بنرفزه...انووووووووااار
انور....بس كفايه اخرسي
دخلت كارمن...
كارمن...هاااي
لبنى...هاي
كارمن حطت ايدها على كتف انور ...
كارمن...انور ازيك
لبنى بنرفزه...هو كويس شيلي ايدك دي و يبقا كويس
و رمت ايدها...
كارمن....خلاص يا ستي
(لبنى كانت بتشرب عصيرها بهدوء و فجأه تنحت و ايدها ارتعشت و العصير وقع منها ...)
انور...لبنى في اي انتي كويسه
كارمن.... على مهلك في اي
تميم و بيبصلها بانبهار...لبنى!!!
انور....انت مين ي اخ
تميم...انت مالك انت؟؟
(انسحبت كارمن و راحت الحمام..)
و دخل كرم و سندس الكافيه ..
سندس...نهار اسود
تميم...لبنى انا عايزك ف حاجه مهمه جدا
انور بنرفزه...بقولك انت مينم
انور...صديق قديم منين ده عنده ييجي ظ£ظ* سنه مش ف سننا عرفاه منين ده
لبنى بتوتر و نرفزه....انور مش حكايه هي بقولك صديق تعالا يا تميم نتكلم برا
و طلعت هي و تميم و كان رد فعل انور كبير خد مفاتيحه و حاجته ..
كرم....انت رايح فين ؟؟
انور...ف داهيه انت مالك
و مشي انور...
تميم...بصي اولا انا اسف ع اللي حصل مني زمان و ...
لبنى بتوتر...اللي فات مات انت عايز مني اي دلوقتي ....
تميم...في لعبه بتتلعب علينا لعبه كبيره اوي
لبنى..مش فاهمه لعبة اي اللي بتقول عليها
__________________
و انور خارج لقى كارمن قاعده ع الرصيف بتعيط...
انور...كارمن انتي كويسه؟؟
كارمن...مش مهم
انور...لا في اي المشكله هو احنا ضيقناكي؟؟
كارمن....انا مش عارفه انتوا بتعاملوني كده ليه انا مش عايزه منكوا حاجه غير انكوا تحتووني انا مريت بحاجات كتير اوي بحب اقرب من اي حد يحتويني مش اكتر محدش بيفهمني انا اقل من اي حد عنده صحاب او حد يحتويه؟؟؟
انور صعب عليه كارمن جدا...
انور....انا اسف نيابة عن لبنى بجد اسف
كارمن..متعوده مش مهم
انور...تعالي اوصلك
كارمن...متشكره ليك جدا انك سمعتني
و كان بتلقائي حضنته.....
و لبنى خرجت و شافتهم....
لبنى...ابعدي يا متخلفه
و زقتها جامد...
انور بزعيق....في اي يا لبنى انتي زودتيها اوي اوي
لبنى....يعني اي زودتها؟؟
انور...يعني ملكيش دعوه انا بعمل اي زي م انتي مبتدخلنيش ف حياتك و كمان ليكي اصدقاء متعرفهمش منعرفش جايباهم من انهي داهيه على دماغك و تزعقيلي ف وسط الكافيه انا مستحمل كتير كفايه المعامله دي بقا كل الناس بتنتقدك...
لبنى......
______________
يا ترى المشكله هتوصل بيهم لحد فين و اي الخطه و اي اللي دار بين تميم و لبنى
___________
يا بنات التفاعل وحش اوي تفاعلوا شويه و شجعوني



اظهار التوقيع
توقيع
فريده


10-30-2019
#12  

افتراضيرد: رواية لو كان خيرا لبقى ، لو كان خيراً لك لبقى لو كان محباً لحكى لو كان مشتاقاً لأتى

الحلقه الثانية عشر ...لو كان خيراً
تيمور بتريقه...فكراني مش هعرفك يا كارمن!
كارمن...كنت عارفه انك هتعرفني و انك مش هتنسى ايامنا سوا
تيمور...و انتي مش خايفه اروح اقولهم
كارمن ببرود...تقولهم على اي بقا انت بقيت مشترك معايا يا تيمور!!
تيمور بنرفزه ..مشترك في اي بالظبط!!
كارمن ... اللي يخليك متقولهمش هناك مش هتقلهم خالص و بعدين مش عايز تاخد حقك منهم يا تيمور ولا اي!!!!! مش عايز ترجع اقوى اقوى منهم مش عايز تفرقهم زي م اذوك كتير يا تيمور
تيمور...هما مأذونيش دول خرجوني من السجن و سامحونيâک‌??????
كارمن..تبقا عبيط لو فاكر حاجه زي كده يا تيمور انت كنت لعبه ف ايديهم تفتكر واحده زي لبنى سامحت انور و هو كان بيإذيها دايما !!عمرك ما فكرت مين ورا لبنى و اللي بيخليها دايما تنجى؟؟ انتي عبيط يا تيمور عملوا كده و انت صدقتهم صدقت ايام الثانوي ان انور فعلا مبيحبش كرمâک‌?????? تيمور...انتي كدابه
كارمن....و هكدب عليك ليه انا عايزاك تاخد حقك زيي و عايزه اساعدك
تيمور بحقد مصطنع....يعني هو انور كان بيضحك عليا و كان مخليني لعبه عشان يقبضوا على عطيه؟؟؟
كارمن...بالظبط عمله لعبه و انت و بابا كنتوا ضحيتهاâک‌??????
تيمور بحقد مصطنع...انتي عايزانا نعمل اي دلوقتي؟؟
كارمن....غرضي واحد هنفرقهم عن بعض و نلبسهم بقا كام سنه سجن حلوين كده
تيمور ب تردد.....بس مش كده كتير!
كارمن....تيمور بقولك خلوك لعبه و ضحيه ليهم بتقول عليهم كفايه عمتا براحتك
تيمور بنرفزه...خلاص ي كارمن معاكي معاكي
_______________
(عدا الوقت و جه الليل سندس و لبنى أجروا شقه عايشين فيها و طبعا اهاليهم هما اللي وصوا عليها و كمان اهل سندس جم القاهره فتره و اتخطبت هي و كرم و طبعا لبنى اهلها سايبنها ع طول و مش بيسألوا عليها و عايشين فالامارات)
سندس و لبنى كانوا قاعدين ف رسيبشن بيتهم ...
لبنى....البت كارمن دي انا نفسي امسكها اموتها
سندس...اهدي يا لبنى صدقيني انور عمره م هيبصلها اصلا
لبنى...ده عماله تتمايع و البت قمر اوي اصلا
سندس ....اه بس انور بيعشقك يا بنتي و بيموت فيكي اصلا
لبنى... ايوه بس انا مبحطش صباع الروج حتى ف وشي اكيد زهق من خلقتي انا خايفه يضيع مني
سندس خدتها بالحضن...
سندس....يا خاااايبه ده انتي قمر و عامله زي الورده المفتحه كده على طبيعتك و قمر
لبنى....لا يا ستي بردو لازم اهتم ب نفسي اكتر من كده كلوا فالجامعه مهتم و مزز و قمر اكيد هيزهق و يبص برا
سندس....ماشي يا ستي اعملي اللي انتي عايزاه من غير اوفر
لبنى...تمام
______________
عند كرم ماسك صورة امه .....
كرم...وحشتيني اوووي يا امي مش هكدب عليكي وحشني ريحتك و انا داخل من برا وحشني صوتك وحشني كل حاجه انا مبقتش طايق القعاد فالبيت هنا بابا كل يوم بيجيب واحده شكل ف سريرك يا امي انا زهقت و مش عارف اعمل اي نفسي ترجعي ظ¥ دقايق احضنك و اطبطب عليكي و اقولك على همومي اخر مره حضنتك كنت ف اولى اعدادي من بعدها و انا على خلافات معاكي انا كل يوم بلعن نفسي ع اللي كنت بعمله معاكي انا خايف و تايهه اوي من غيرك حاسس اني ف ممر ضلمه كنتي انتي نوري و بعد م مشيتي و سبتيني حياتي بقت كحل بقيت اعمى بس انا يا امي ربنا رزقني ب سندس بنت حنينه و بتحتويني و بتحبني و محترمه انتي كنتي طول عمرك تقوليلي حب واحده تحتويك و تحترمك و كنتي دايما تقولي يارب اشوف عيالك بس عادي ده النصيب و لعله خير
________________
عند انور....
فريده....ولاا
انور...نعم يا فوفه
فريده....انت ياض مش هتتجوز بقا
انور...انتي عارفه العروسه يا تيتا موجوده بس مستني نخلص دراسه
فريده...طب اخطب
انور...اهلها فالامارات و راميينها فالقاهره
فريده...اخطبها فالسر
انور....اي يا تيته اخطب فالسر اي يا ستي
فريده...ربنا يكرمك يابني و يناولك اللي انت عايزه و يوقف ف طريقك ولاد الحلال
انور....ربنا يخليكي يا احلى فوفه فالدنيا
فريده....البت بتاعتك عامله اي
انور....اسمعا لبنى يا تيتا اي البت بتاعتي دي هو انا شاقطها من جامعة الدول
فريده....انت شاقطها يالا هننكر ولا اي
انور...ايوه شاقطها ب احترام
فريده.....يارب صبرني
انور ...انا طالع اوضتي يا فوفه بقا هريح شويه
فريده...تمام يا حبيبي
(طلع انور و مسك موبايله و طلع اسم لبنى و اتصل..)
لبنى.... الو!!
انور....وحشتيني
لبنى...م انت لسه شايفني الصبح يااض
انور...اقولك وحشتيني تقوليلي ياض
لبنى...حقك عليا يا عم
انور...عم؟؟
لبنى. ..عايزني اقولك اي؟؟
انور...حبيبي او يا حبي او يا عمري كده يعني
لبنى....ماشي يا حبيبي
انور....الله طالعه من بؤك زي العسل متحرمناش من حنيتك يا بت هه
لبنى...بت؟
انور...انتي بتردهالي
لبنى...ايوه معجبكش عم متقوليش بت
انور... يا بت ده انتي مراتي
لبنى...لا لا لا قولي بت احسن
سندس...هتفضلوا تحبوا ف بعض كده كتير انا زهقتلكوا
انور....قولي للبت اللي جمبك دي تتلم بدل م اجي المها بنفسي
لبنى... يابني مبتشوفهاش و هي بتكلم استاذ كرم بتاعها بتقلب كلبه بلدي
سندس....بت
انور.....بقولك اي احنا بكره نتجمع ف كافيه*** عشان حوار المشروع ده تمام انا هروح انام روحي اتخانقي مع سندس انتي
لبنى...تمام يا حبيبي
انور...يا بت
لبنى...تصبح على خير ياااض
انور...ايوه كده لبنى تتحدث
لبنى...تصبح على خير
انور...و انتي من اهله
*صوت ضحكاتهم و سعادتهم الدايمه دي هتفضل؟؟*
________________
تاني يوم ف الكافيه جه انور اول واحد و قعد و بعديها لبنى ...
انور...لو متفقين نيجي بدري مش هنعمل كده
لبنى...ده الحظ يا بيبي
انور....طب بما اننا جينا بدري مش ناويه تحني ببوسه طب
لبنى...يا حيوان هموتك والله
انور...يارب حبيت راس قلقاسه
لبنى بنرفزه...انووووووووااار
انور....بس كفايه اخرسي
دخلت كارمن...
كارمن...هاااي
لبنى...هاي
كارمن حطت ايدها على كتف انور ...
كارمن...انور ازيك
لبنى بنرفزه...هو كويس شيلي ايدك دي و يبقا كويس
و رمت ايدها...
كارمن....خلاص يا ستي
(لبنى كانت بتشرب عصيرها بهدوء و فجأه تنحت و ايدها ارتعشت و العصير وقع منها ...)
انور...لبنى في اي انتي كويسه
كارمن.... على مهلك في اي
تميم و بيبصلها بانبهار...لبنى!!!
انور....انت مين ي اخ
تميم...انت مالك انت؟؟
(انسحبت كارمن و راحت الحمام..)
و دخل كرم و سندس الكافيه ..
سندس...نهار اسود
تميم...لبنى انا عايزك ف حاجه مهمه جدا
انور بنرفزه...بقولك انت مينم
انور...صديق قديم منين ده عنده ييجي ظ£ظ* سنه مش ف سننا عرفاه منين ده
لبنى بتوتر و نرفزه....انور مش حكايه هي بقولك صديق تعالا يا تميم نتكلم برا
و طلعت هي و تميم و كان رد فعل انور كبير خد مفاتيحه و حاجته ..
كرم....انت رايح فين ؟؟
انور...ف داهيه انت مالك
و مشي انور...
تميم...بصي اولا انا اسف ع اللي حصل مني زمان و ...
لبنى بتوتر...اللي فات مات انت عايز مني اي دلوقتي ....
تميم...في لعبه بتتلعب علينا لعبه كبيره اوي
لبنى..مش فاهمه لعبة اي اللي بتقول عليها
__________________
و انور خارج لقى كارمن قاعده ع الرصيف بتعيط...
انور...كارمن انتي كويسه؟؟
كارمن...مش مهم
انور...لا في اي المشكله هو احنا ضيقناكي؟؟
كارمن....انا مش عارفه انتوا بتعاملوني كده ليه انا مش عايزه منكوا حاجه غير انكوا تحتووني انا مريت بحاجات كتير اوي بحب اقرب من اي حد يحتويني مش اكتر محدش بيفهمني انا اقل من اي حد عنده صحاب او حد يحتويه؟؟؟
انور صعب عليه كارمن جدا...
انور....انا اسف نيابة عن لبنى بجد اسف
كارمن..متعوده مش مهم
انور...تعالي اوصلك
كارمن...متشكره ليك جدا انك سمعتني
و كان بتلقائي حضنته.....
و لبنى خرجت و شافتهم....
لبنى...ابعدي يا متخلفه
و زقتها جامد...
انور بزعيق....في اي يا لبنى انتي زودتيها اوي اوي
لبنى....يعني اي زودتها؟؟
انور...يعني ملكيش دعوه انا بعمل اي زي م انتي مبتدخلنيش ف حياتك و كمان ليكي اصدقاء متعرفهمش منعرفش جايباهم من انهي داهيه على دماغك و تزعقيلي ف وسط الكافيه انا مستحمل كتير كفايه المعامله دي بقا كل الناس بتنتقدك...
لبنى......
______________
يا ترى المشكله هتوصل بيهم لحد فين و اي الخطه و اي اللي دار بين تميم و لبنى
___________
يا بنات التفاعل وحش اوي تفاعلوا شويه و شجعوني










اظهار التوقيع
توقيع
فريده




الكلمات الدلالية (Tags)
أمتي, لبقى, محباً, ميكي, مشتاقاً, من, لك, خيرا, خيراً, رواية, ،, كان

أدوات الموضوع

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
احلى مجات ميكى ماوس للنيش,كوبايات ميكى ماوس رومانسية,اكواب ميكى ماوس للعروسه,احدث مجات العروسة البت القطقوطه نصائح وترتيبات وعناية 3 04-18-2019 02:13 AM
مج ميكي ماوس للأطفال,احلى مجات العروسة ميكى ماوس,احدث اشكال المجات للنيش2018 Hekayat Banat نصائح وترتيبات وعناية 3 04-18-2019 02:12 AM
رواية الوحش الثائر بقلم اية محمد كاملة ,رواية احفاد الجارحى اميرة نفسى المنتدى الأدبي 1 03-06-2019 04:42 AM
خلفيات ميكي ماوس متحركة,صور ميكى ماوس متحركة,احلى صور ميكي ماوس متحركه,احلى صور كرتون ام المصريين صور فواصل واكسسوارات 7 10-16-2018 02:33 AM
روايات شهرزاد,روايات ادبية,اراقص القمر,رواية تراقص القمر,رواية ابواب الجحيم بال مون,رواية دموع سوداء موجوع قلبى المنتدى الأدبي 5 09-10-2018 08:20 PM


الساعة الآن 05:24 PM.


Powered by vBulletin Version 3.8.8 Alpha 1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd Trans
new notificatio by 9adq_ala7sas
User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.

خيارات الاستايل

  • عام
  • اللون الأول
  • اللون الثاني
  • الخط الصغير
  • اخر مشاركة
  • لون الروابط
إرجاع خيارات الاستايل